Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. 1 września miała do mnie dotrzeć paczka do paczkomatu. Ostatni status wydana do doręczenia, do dziś Inpost zleca przeszukanie paczkomatu. Czy mogę domagać się od sprzedającego zwrotu pieniędzy lub wysłania przedmiotu raz jeszcze?
Tak, sprzedawca odpowiada za uszkodzenie i zaginięcie przesyłki. U niego składasz reklamację. Możesz domagać się zwrotu całej wpłaty lub ponownej wysyłki.
Nie masz obowiązku czekać na rozpatrzenie reklamacji przez przewoźnika, sprzedawca powinien oddać pieniądze lub wysłać przedmiot ponownie niezwłocznie.
Dziękuję. Mam jeszcze jedno pytanie. Wyczytałam, że jeżeli sprzedający nie jest przedsiębiorcą to jego odpowiedzialność za przesyłkę ustaje w chwili oddania jej w ręce przewożnika. Czy to prawda? Nie jestem pewna czy kupiłam przedmiot od firmy. Pan handluje n allegro jednym rodzajem towaru- czytniki kindle w sporych ilościach, oczywiście nowe.
Jest taki przepis, ale jego drugi paragraf stanowi, że odpowiedzialność ustaje w momencie przekazania przewoźnikowi, jednakże kupujący zobowiązany jest zapłacić za towar dopiero po nadejściu przesyłki i jej sprawdzeniu, nie z góry. Najlepiej złóż reklamację sprzedawcy tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zobacz jak zareaguje i ewentualnie po 24 godzinach poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Nie możesz być bez towaru i pieniędzy. W ostateczności skorzystasz z Programu Ochrony Kupujących.
Za to sprzedawca już może, być bez towaru i pieniędzy ^^
@Adekpol Tak samo jak kupujący.Jadą na tym samym wózku, sprzedający wystawiając towar powinien się z tym liczyć.
@LEW433 Tylko że w przypadku Sprzedającego Allegro ma całą gamę "środków przymusu" a w wypadku gdy Kupujacy ma i pieniądze i towar - to "proszę iść do sądu"
@Adekpol Jeżeli przewoźnik zgubił przesyłkę, sprzedawca (nadawca) dostanie odszkodowanie.
Ja wiem, zdaję sobie sprawę, chodziło mi o wypowiedź Xyz
Bo to działa w obie strony, a nie jak piszę wyżej wspomniany w stronę klienta
Dziękuję, miałam kontakt ze sprzedawcą. W pierwszej chwili zadeklarował, że wyśle mi towar jeszcze raz. Teraz jak by stracił na to ochotę. Zobaczymy, w razie czego będę działać. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.
Nie spotkałem się jeszcze z możliwością złożenia reklamacji przewoźnikowi w przypadku kiedy jest się odbiorcą. W takim wypadku zawsze reklamacja jest odrzucana. Tylko nadawca ma do tego prawo. Mało tego może żądać od firmy kurierskiej tyle na ile paczka jest ubezpieczona, czyli znacznie więcej niż rzeczywista wartość towaru. Miałem już kilka takich sytuacji. Najciekawsza była z materacem za 500zł, ubezpieczonego na 2500zł w razie zaginięcia. Jak po 4 tygodniach okazało się że nie mam towaru sprzedawca się ucieszył i wysłał ekspresem drugi materac. Nawet nie chciał ze mną rozmawiać o ubezpieczeniu paczki, bo mówił że kasa ta mu się należy. Chociaż to ja pośrednio opłaciłem całość, czyli :kuriera, towar i ubezpieczenie. bezpośrednio za moje pieniądze sprzedawca zamawiał kuriera i tylko to się liczy, tylko on ma prawo do odszkodowania. Mimo że on jest pośrednikiem. To samo tyczy się np. stron internetowych oferujących tanie wysyłki różnymi kurierami. Reklamację składamy na ich ręce, a oni składają kurierowi..chociaż w tym wypadku zazwyczaj kasa należy się nam za zgubiony towar.