anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakończona licytacja kupno przez pomyłkę/brak płatności

sheena777
#7 Wielbiciel#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

dzień dobry Wszystkim,

Wyprzedaję ostatnio sporo używanych rzeczy na licytacjach, nie jestem przedsiębiorcą, wszystkie aukcje są oznaczone jako sprzedaż od osoby prywatnej. Nie mam doświadczenia i mam kilka pytań:

1. licytacja zakończyła się, kupujący nie zapłacił za przedmiot, widzę że konto jest zawieszone (nie ma kontaktu). Czy muszę czekać 30 dni aby wystawić jeszcze raz ten przedmiot czy mogę to jakoś przyspieszyć?

2. licytacja zakończyła się, kupujący po zapytaniu o płatność (po tygodniu) odpisał na maila twierdząc, że zapłaci na drugi dzień. Niestety dalej nie płaci, kolejnych kilka dni minęło i cisza. Czy mogę wystawić przedmiot jeszcze raz wcześniej czy muszę odczekać te nieszczęsne 30 dni?

3. licytacja zakończyła się, kupujący po wygranej licytacji pisze mi lakonicznego maila: "sorry, zakup przez pomyłkę". Co mam w takiej sytuacji zrobić?

4. Czy mogę jakoś blokować/usuwać osoby, które licytowały "przez pomyłkę" lub uchylają się od płatności z moich innych (i przyszłych) licytacji?

5. Czy mogę wystawić jakiś odpowiedni komentarz tym kupującym, jeśli nie doszło do finalizacji transakcji z ich winy?

Wszystkie licytacje są/były na klasycznym Allegro

Z góry dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

Client:44052296
#21 Demiurg#

@sheena777 odpowiem Ci jak ja to widzę

odp:

  1. jeżeli nie ustaliłeś innego terminu powinieneś odczekać 30 bo może zapłacić
  2. jeżeli nie ustaliłeś innego terminu powinieneś odczekać 30 bo może zapłacić (może wybrał przelew tradycyjny, który o ile był poprawnie wykonany może księgować się do 5 dni)
  3. wystąp o zwrot prowizji. jak odrzucą odwołaj się i dołącz wiadomość od kupującego o rezygnacji i wystaw ponownie
  4. kupujących nie płacących możesz dodać do MNK