anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup u prywatnego sprzedawcy a zwrot uszkodzonego przedmiotu.

Nabial_85
#8 Zapaleniec#

 

Witam

Kupiłem sprzęt (od osoby prywatnej) po dostarczeniu przesyłki okazało się, że dny sprzęt jest uszkodzony mimo iż paczka nie nosiła żadnego śladu uszkodzenia, zgłosiłem temat sprzedającemu - zgłosił reklamację do firmy kurierskiej, ale teraz każe mi czekać na rozpatrzenie reklamacji, bądź zwrot sprzętu na własny koszt + pomniejszenie zwrotu o koszt wysyłki. Czy faktycznie muszę czekać na rozpatrzenie reklamacji? zostałem teraz z nieużytecznym sprzętem i utopioną gotówką.....

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, sprzedajacy prywatny odpowiada za przesyłkę do chwili dostarczenia do przewoźnika, teraz możesz czekać co zrobi przewoźnik(prawdopodobnie odrzuci reklamację) ale ty otwórz dyskusję masz większe szanse na jakieś odzyskanie środków: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

nie kupuj u prywatnego bo wyśle uszkodzony a później jest trudno coś odzyskać.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Głupota, zakup od prywatnej osoby oznacza że sprzedawca odpowiada za towar do momentu wydania przewoźnikowi i nie obchodzi go w jakim stanie towar dotrze. W tym momencie on dostanie decyzję reklamacyjną gdzie ty jej na oczy nie zobaczysz. Przewożnik reklamację odrzuci np bo paczka była źle zabezpieczona on ci odpisze że odrzucona, plus napisze że on wysłał dobry towar i jesteś ugotowany bo nie jesteś stroną reklamacji. Uokik twierdzi że reklamacje do przewoźnika zawsze sklada odbiorca bo ma paczke i wie w jakich okolicznościach odebrał

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Allegro ci nie wypłaci protect zanim nie rozpatrzona zostanie reklamacja a on nie musi nawet wkleić treści powodu odmowy reklamacji przez przewoźnika skończy sie pewnie że zostaniesz z rozwalonym towarem i allegro ci rzuci parę monet na otarcie łez 

oznacz moderatorów

Nabial_85
#8 Zapaleniec#

Tak naprawdę nie wiem nawet czy sprzedający faktycznie zgłosił ten zwrot. Rozumiem, że bez rozpoczęcia dyskusji się nie obejdzie??

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Otwieraj, bo zostaniesz w czarnej ...dziurze.

oznacz moderatorów

Nabial_85
#8 Zapaleniec#

Dzięki za pocieszenie 😕 nic otwieram dyskusje i zobaczymy jak to się potoczy.....

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie obejdzie sie a i tak 30dni zwykle na rozpatrzenie reklamacji ma przewoznik. W dyskusji przynajmniej mozesz zadac potwierdzenia zgloszenia reklamacji zwykle to mail od przewoznika potwierdzajacy zgloszenie i wystarczy printscreen wdyskusji wkleic. Pamietaj ze dyskusja po 30dniach zamknie sie z automatu wiec oznacz ja jako nierozwiazana przed uplywem terminu jesli sprawa sie nie wyjasni. A na przyszlosc kazde zamowienie od osoby prywatnej nalezy  nagrac odpakowanie oraz najlepiej zaraz po odbiorze np wyciagnieciu z paczkomatu bys mial dowody na swoja korzysc

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Nabial_85 bez obawy, jeśli spisałeś protokół szkody albo zrobił to sprzedający i zgłosił reklamację, czekasz na decyzję i mamy dwa wyjścia, dostaniesz odszkodowanie albo przewoźnik odrzuci reklamację za złe pakowanie wtedy rozpoczynasz dyskusje i sprzedawca musi Ci oddać kasę lub wymienić towar 🙂

Przy zakupie od osoby prywatnej w momencie nadania przechodzi na Ciebie wszystko ale nie zostaniesz z niczym bo albo przewoźnik wypłaci albo wian złego pakowania i sprzedawca odpowiada finansowo, o ile spisaliście protokół szkody a w sumie mam nadzieję że zrobiłeś to Ty załączając zdjęcia kartonu itp. bo to jest dla Ciebie ważne że ni Ty uszkodziłeś !

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 nie wiem jak wygląda informacja o odrzuceniu reklamacji przez przewoźnika ale w inpost dostajesz maila pt odrzucono reklamację bardzo nam przykro a w załączniku masz wyjaśnienie i teraz jak zamierzasz zmusić sprzedawcę by udostępnil ci treść załącznika? Druga rzecz mogą tez odpisać że do uszkodzenia nie doszło na sortowni czy w trakcie przewozu wtedy co?

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

podziwiam za optymizm. przeoźnik napsize że zle pakowanie (tylko skąd będzie to wiedział?) a sprzedający napisze że przewoxnik uszkodził w transporcie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Przewoznik napisze ze odrzuca reklamacje a sprzedajacy ze podtrzymuje decyzje przewoznika czyli kupujacy sam rozwalil bo filmiku z odpakowania nie ma 

oznacz moderatorów

mgalecka
#7 Wielbiciel#

@kostas11 najgorsze jest to, że nie spisałem protokołu, bo po pierwsze nie było oznak uszkodzenia przesyłki, po drugie na pierwszy rzut oka przedmiot też nie wydawał się uszkodzony (uchwyty zostały wyłamane i wpadły do środka urządzenia) a sprzedający upiera się ze wysłał wszystko sprawne;)

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Protokuł spisuje sie elektronicznie do 7dni od dnia odebrania towaru na stronie przewoźnika wystarczy ci do tego net i zdjęcia telefonem paczki z zewnątrz zabezpieczenia wewnetrznego i uszkodzonego towaru oraz paragonu / dowodu zakupu np printscrren zakupu allegro 

oznacz moderatorów