anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zamiennik tuszu, zepsuta drukarka - u kogo reklamować?

Client:29054347
#8 Zapaleniec#

Kupiłem powystawową drukarkę z przesyłką (z oryginalnymi wkładami). Sprzedawca dawał 4 miesiące gwarancji. Od początku nie działała, były różne błędy. Potem drukowała rozmazany tekst. Po użyciu funkcji czyszczenie głowic na moment się poprawiało. Ponieważ drukuje rzadko i nieistotne rzeczy więc nie reklamowałem jej.

Następnie zakupiłem zamienniki tuszu (myślałem że oryginalne są zaschnięte) które nie rozwiązały problemu. Potem znów używałem oryginalnych i drukarka po jakimś czasie przestała działać - drukuje tylko puste strony. Więc na pewno był problem na początku i nie można stwierdzić czy zamienniki coś zepsuły. Możliwe że w transporcie drukarka uległa uszkodzeniu.

1. czy tu można reklamować drukarkę na zasadach rękojmi (od początku nawet z oryginalnymi tuszami nie działała dobrze) - czy fakt że zastosowałem tymczasowo zamienniki to wyklucza?
Jak udowodnić że był problem od początku użytkowania? Mam wydrukowane strony z rozmazanym tekstem i mogę nagrać film jak drukarka nie działa ale nie zrobiłem tego wcześniej.
2. czy można reklamować u sprzedawcy zamienników, jeśli podczas ich używania drukarka się zepsuła?

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

LEW433
#21 Demiurg#

Dyskusja i tylko takie jest rozwiązanie, a jak chcesz słuchać sprzedających to słuchaj.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@Client:29054347

Ten link jest dostępny tylko dla ciebie.

A co do drukarki, to ogólnie Epson nie anuluje gwarancji z powodu zastosowania nieoryginalnych tuszy. Tu jednak dużo zależy od serwisu. Spróbuj skontaktować się np. z firmą DEA z Warszawy, to jeden autoryzowanych serwisów (tylko nie wspominaj o zamiennikach). Kiedyś reklamowałem u nich kilka Epsonów i nie było problemu.

Ps. Jak zgodzą się na naprawę gwarancyjną, to wysyłasz tylko samą drukarkę, bez akcesoriów, tuszy, kabli itp, chyba że serwis poprosi o dołączenie danego akcesoria lub materiału eksploatacyjnego. W przypadku ich dołączenia nie są one zwracane (Epson w ramach gwarancji najczęściej wymienia urządzenie, choć u ciebie stawiam na uszkodzenie głowicy a to jest nie opłacalne w naprawie).

Ps2. Wysyłka drukarki do serwisu z założonymi tuszami, zazwyczaj anuluje gwarancję, nawet jak to oryginały. Tusze wysyła się osobne zapakowane (najlepiej zawinąć każdy w osobny woreczek, w miarę szczelnie, a potem całość włożyć w drugi woreczek) i tylko na wyraźną prośbę serwisu.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@pecela Drukarka jest "powystawowa", czyli pewnie po zwrocie konsumenckim. Skorzystanie z gwarancji producenta może już być niemożliwe. W tego typu ofertach sprzedający dają przeważnie swoją gwarancję, często krótką, nazywaną "rozruchową" (tutaj była 4-miesięczna od stycznia), nie opisując przy tym w ogóle jej warunków. Robi się to w celu zdezorientowania mniej świadomego konsumenta odnośnie terminu na zgłoszenie reklamacji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:29054347 Składaj reklamację i tyle, sprzedający ma obowiązek ją rozpatrzyć. Napisz w dyskusji żeby sobie odebrał towar w celu jej rozpatrzenia, jak chce a jak nie chce to po 14dniach odznacz dyskusję jako nierozwiązaną, dostaniesz wniosek do Allegro Protect.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

A jeśli sprzedający rozpatrzy nie tak jak chciał kupujący to Allegro Protect da odszkodowanie.

I wszyscy będą szczęśliwi

oznacz moderatorów

Client:29054347
#8 Zapaleniec#

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Wezwałem allegro na pomoc w dyskusji i sprzedawca napisał że da połowę (chciałem 80%)
"Sprzedający zwrócił xx PLN. Pieniądze w ciągu 3-7 dni roboczych trafią na rachunek (konta lub karty), z którego Kupujący zapłacił za zamówienie. Gdy tak się stanie, proszę, by Kupujący oznaczył Dyskusję jako rozwiązaną."

Drukarka nie była droga 80pln+ 80pln tusze, ale czy jest szansa na ten program PROCECT aby dopłacił te 30% - jak go uruchomić? Zakończyć dyskuje czy jeszcze raz wezwać pomoc?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dopóki nie wpłyną nie odznaczaj dyskusji jako rozwiązana, było tu wiele przypadków że po oznaczeniu kontakt się urywał. Ja bym na to nie przystał, ale to Twoja decyzja.

oznacz moderatorów

^Got^
#11 Animator#

Odpuść sobie. Miałem tak samo. Sprzedający się wypiął i powiedział że może tusz wymienić, allegro Protect się wypięło bo Protect dotyczy przedmiotu.

,,ɐʍosǝuzᴉq ɐſɔʎzǝp,, ɐzsɐu ʇsǝſ ɐʞɐʇ 'ǝᴉdnp ʍ sɐʍ ʎɯɐW :oɹƃǝllⱯ
oznacz moderatorów