Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem powystawową drukarkę z przesyłką (z oryginalnymi wkładami). Sprzedawca dawał 4 miesiące gwarancji. Od początku nie działała, były różne błędy. Potem drukowała rozmazany tekst. Po użyciu funkcji czyszczenie głowic na moment się poprawiało. Ponieważ drukuje rzadko i nieistotne rzeczy więc nie reklamowałem jej.
Następnie zakupiłem zamienniki tuszu (myślałem że oryginalne są zaschnięte) które nie rozwiązały problemu. Potem znów używałem oryginalnych i drukarka po jakimś czasie przestała działać - drukuje tylko puste strony. Więc na pewno był problem na początku i nie można stwierdzić czy zamienniki coś zepsuły. Możliwe że w transporcie drukarka uległa uszkodzeniu.
1. czy tu można reklamować drukarkę na zasadach rękojmi (od początku nawet z oryginalnymi tuszami nie działała dobrze) - czy fakt że zastosowałem tymczasowo zamienniki to wyklucza?
Jak udowodnić że był problem od początku użytkowania? Mam wydrukowane strony z rozmazanym tekstem i mogę nagrać film jak drukarka nie działa ale nie zrobiłem tego wcześniej.
2. czy można reklamować u sprzedawcy zamienników, jeśli podczas ich używania drukarka się zepsuła?
Dyskusja i tylko takie jest rozwiązanie, a jak chcesz słuchać sprzedających to słuchaj.
Ten link jest dostępny tylko dla ciebie.
A co do drukarki, to ogólnie Epson nie anuluje gwarancji z powodu zastosowania nieoryginalnych tuszy. Tu jednak dużo zależy od serwisu. Spróbuj skontaktować się np. z firmą DEA z Warszawy, to jeden autoryzowanych serwisów (tylko nie wspominaj o zamiennikach). Kiedyś reklamowałem u nich kilka Epsonów i nie było problemu.
Ps. Jak zgodzą się na naprawę gwarancyjną, to wysyłasz tylko samą drukarkę, bez akcesoriów, tuszy, kabli itp, chyba że serwis poprosi o dołączenie danego akcesoria lub materiału eksploatacyjnego. W przypadku ich dołączenia nie są one zwracane (Epson w ramach gwarancji najczęściej wymienia urządzenie, choć u ciebie stawiam na uszkodzenie głowicy a to jest nie opłacalne w naprawie).
Ps2. Wysyłka drukarki do serwisu z założonymi tuszami, zazwyczaj anuluje gwarancję, nawet jak to oryginały. Tusze wysyła się osobne zapakowane (najlepiej zawinąć każdy w osobny woreczek, w miarę szczelnie, a potem całość włożyć w drugi woreczek) i tylko na wyraźną prośbę serwisu.
@pecela Drukarka jest "powystawowa", czyli pewnie po zwrocie konsumenckim. Skorzystanie z gwarancji producenta może już być niemożliwe. W tego typu ofertach sprzedający dają przeważnie swoją gwarancję, często krótką, nazywaną "rozruchową" (tutaj była 4-miesięczna od stycznia), nie opisując przy tym w ogóle jej warunków. Robi się to w celu zdezorientowania mniej świadomego konsumenta odnośnie terminu na zgłoszenie reklamacji.
@Client:29054347 Składaj reklamację i tyle, sprzedający ma obowiązek ją rozpatrzyć. Napisz w dyskusji żeby sobie odebrał towar w celu jej rozpatrzenia, jak chce a jak nie chce to po 14dniach odznacz dyskusję jako nierozwiązaną, dostaniesz wniosek do Allegro Protect.
A jeśli sprzedający rozpatrzy nie tak jak chciał kupujący to Allegro Protect da odszkodowanie.
I wszyscy będą szczęśliwi
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Wezwałem allegro na pomoc w dyskusji i sprzedawca napisał że da połowę (chciałem 80%)
"Sprzedający zwrócił xx PLN. Pieniądze w ciągu 3-7 dni roboczych trafią na rachunek (konta lub karty), z którego Kupujący zapłacił za zamówienie. Gdy tak się stanie, proszę, by Kupujący oznaczył Dyskusję jako rozwiązaną."
Drukarka nie była droga 80pln+ 80pln tusze, ale czy jest szansa na ten program PROCECT aby dopłacił te 30% - jak go uruchomić? Zakończyć dyskuje czy jeszcze raz wezwać pomoc?
Dopóki nie wpłyną nie odznaczaj dyskusji jako rozwiązana, było tu wiele przypadków że po oznaczeniu kontakt się urywał. Ja bym na to nie przystał, ale to Twoja decyzja.
Odpuść sobie. Miałem tak samo. Sprzedający się wypiął i powiedział że może tusz wymienić, allegro Protect się wypięło bo Protect dotyczy przedmiotu.