Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zakupiłem telefon żonie i nie doczytałem ze wysyłka jest z chin. Opłaciłem 2300zł i teraz okazalo sie ze przesyłka została zatrzymana na urzędzie celnym.
DHL bo oni są przewożnikiem w tym przypadku poinformował mnie o tym fakcie i zarządał. Przetłumaczenia faktury oraz wielu dziwnych dokumentów dotyczacych zakupu. Np. faktury za transport, której nie posiadam gdyz transport przy zakupie wynosił 0,00zł.
Zazyczyli sobie również fakturę której także nie posiadam, bo jak sie domyslam ona przyjdzie do mnie wraz z towarem.
Czy ktos z was miał podobny problem?
Czy mogę ponieść z tego tytułu jakies dodatkowe koszty?
Co robic w tej sytuacji? Czy skorzystać z opcji odstapienia od umowy? Czy wogóle mogę to zrobić przed otrzymaniem towaru?
@Chorwat4 No niestety, jak widać allegro zabrania (w świetle prawa zapisami regulaminów) ale dopuszcza (dla zysku) takie oferty 😉
Ale zapewnia Ci bezpieczne zakupy to pewnie Twój problem rozwiąże pozytywnie zgodnie z zapewnianiem bezpieczeństwa i zwrotów POK 😉 więc tam się zwróć (do POK) i podziękuj im za zakup 🙂
Dziękuje za podpowiedź. Chętnie się z nimi skontaktuję, Szkoda tylko ze Allegro nie posiada własnej infolinii, tylko wszystko trzeba załatwiać mailowo, w ten sposób czas eozwiązania problemu się wydłużą.
@Chorwat4 Posiada możliwość oddzwonienia
@pinsplash Gdzie można znaleźć numer? Bo szukałem i nigdzie nie znajduję.
@Chorwat4 https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=214387b5-397a-4941-9f72-7d844023040c tam jest okienko do zamówienia rozmowy 🙂
@Chorwat4 Kupiłeś od firmy Polskiej czy Od Chińskiej? Jak od Polskiej to domagaj się aby oni się tym zajęli. Jak od Chińskiej - ty jesteś importerem i pewnie dostaniesz 23% VAT + cło.
Podaj link do aukcji
Jak się okazuje od chińskiej firmy. Tylko szkoda że w aukcji nigdzie nie pisze że musze sobie doliczyć 23% vat.
@Chorwat4 + cło mogą doliczyć 🙂 przecież te ceny są o 20 - 30 % jak nie lepiej niższe od cen rynkowych bo nie zawierają opłat ( Vat cło ) nie zastanowiło Cię to ?
@kostas11 Nie 20 ani 30% nizsze. Był poprostu jeden w tych parametrach które mnie interesowały, bo jak się okazuje Huavei nie produkuje juz tych telefonów, a nowe nie mają aplikacji google więc zależało mi na starszym modelu.
Szukałem u nas w sklepach i już ich niema przynajmniej w Zakopanem dlatego zdecydowałem się zakupić przez Allegro. Cena była niespełna 200zł niższa, więc wogóle nie dało to do myślenia. Pewnie gdyby różnica wynosiła 500 lub 1000 to bym szukał haczyka
@kostas11 dokładnie mówimy o modelu huavei pro 30 256gb 8 ram, były tylko 2 szt na allegro za 2300 i za 2500
ten sam model p 30pro 128gb waha się od 1700 do 2200 więc nie było to dla mnie dziwne że może być róznica w cenie o te 200zł. Skoro model z gorszą pamięcia ma wahania 500zł
@Chorwat4 To tym bardziej nie musisz niczego dopłacać, ceny na Allegro mają być cenami BRUTTO, to wynika z regulaminu i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej.
@Chorwat4 Tak, możesz skorzystać z odstąpienia od umowy jeszcze przed odebraniem towaru. W tym celu zrób zwrot w zakładce Kupione, a jeśli nie masz takiej możliwości, wyślij sprzedawcy mailem swoją rezygnację i podaj numer konta do zwrotu wpłaty. Ceny na Allegro, zgodnie z regulaminem, muszą być podane w wysokości brutto, nie masz więc obowiązku dopłacać niczego poza ceną podaną na aukcji. Towar zapewne kupiłeś w kategorii telefony, a nie usługi sprowadzenia telefonu, więc tym bardziej nic nie dopłacaj i odstąp od umowy w sytuacji, gdy towar do Ciebie nie dotarł i masz w związku z tym problemy związane z dodatkowymi wymogami przewoźnika itp. Za przesyłkę do czasu jej odbioru przez Ciebie odpowiada sprzedawca. Jeżeli po odstąpieniu nie otrzymasz zwrotu wpłaty, otwórz spór i poproś w nim o pomoc Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Umowę na zakup i dostarczenie telefonu zawarłeś ze sprzedawcą, a nie z żadnym przewoźnikiem.
Tak to prawda umowa zawarta ze sprzedawcą oraz kupione w zakładce telefony.
Tak właśnie chciałbym zrobić, zrezygnować jeszcze przed dostawą przedmiotu. Pisałem do sprzedawcy kilka wiadomości odnośnie pokrycia kosztów cła i vat z jego strony, ale narazie brak odzewu.
@Chorwat4 Otwórz spór - link masz wyżej. Zażądaj zwrotu całej wpłaty, a jeżeli nie odda, poproś tam o pomoc Allegro. Sprzedawca ma obowiązek odpowiadać w sporze. Możesz zrezygnować przed odbiorem towaru.
Jeśli to nie rozwiąże problemu, niczego nigdzie nie dopłacaj, nie odbieraj przesyłki i wystąp o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
@Paint_Box bardzo dziękuję za podpowiedź. Będę działał. Mam nadzieję że ze skutkiem pozytywnym.