Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Dzisiaj przyszły do mnie słuchawki, które miały mieć tylko uszkodzone nauszniki. Jednak podłączając do komputera okazało się, że nie tylko to jest uszkodzone bo karta dźwiękowa w nich powoduje szumy. Sprzedający nie napisał nic o tym w opisie i chcę zwrócić towar. I teraz moje pytanie, kto powinien ponieść koszt zwrotu towaru. Ja czy sprzedający?
Oczywiście że sprzedawca. Jeśli towar jest wadliwy, odsyłasz go do sprzedawcy, a on ma obowiązek zwrócić Ci wszystkie koszty, także koszt odesłania. Będziesz miał z tym problem, napisz tu ponownie.
Nie rób żadnych zwrotów bez podania przyczyny, tylko odeślij w ramach reklamacji z powodu wad.
Rozpocząłem dyskusję ze sprzedającym. Napisał on że to ja mam płacić za zwrot. Może powiadomienie jutro Allegro będzie najlepszym pomysłem?
@AdineX22 On Cię wprowadza w błąd. Proś jutro o pomoc Allegro do skutku, za każdym razem, aż sprzedawca odda Ci wszystkie koszty. Nie zamykaj Dyskusji. Nie pisz też w Dyskusji o żadnym zwrocie, tylko o reklamacji z powodu wad.
@AdineX22 to nie zwracaj tylko reklamuj, odeślij na reklamację, opisz wady, jak sprzedawca uzna musi Ci oddać za towar wysyłkę i odesłanie 🙂 Jak tego nie zrobi wtedy poproś allegro o pomoc 🙂
A w jaki sposób mogę je zareklamować? Na razie mam tylko otwartą dyskusję i pierw napisałem że zwrot a potem że reklamacja.
W szczegółach zakupu w zakładce zwrot mam tylko "Sprzedający nie ustawił na swoim koncie warunków zwrotu dla tych produktów. Aby dokonać zwrotu, skontaktuj się z nim." i obawiam się że mogę nie dostać pełnego zwrotu, tzn. opłacony przeze mnie kurier do sprzedawcy.
@AdineX22 Poczekaj po 24 godz. poproś pracownika Allegro o pomoc.
@AdineX22 Sprzedawca jeśli jego wina
@AdineX22 To zwróć! koszty pokrywa kupujący jak zwrot. Jak reklamacja(uznana) koszty pokrywa sprzedający. Jak masz Smart to zwrot darmowy.
Tylko nie pisz sprzedającemu tak jak tutaj napisałeś, że karta dźwiękowa powoduje w nich szumy - bo to jest wyraźne stwierdzenie, że to wina karty, a nie słuchawek.
Odnośnie szumów można dyskutować, ale nie chce się tutaj wypowiadać już.
Słuchawki to HyperX Cloud Revolver S. Karta dźwiękowa dołączona do nich jest integralną częścią słuchawek.
Kupiłem je od osoby prywatnej.
@AdineX22, widzę, że prowadzisz ze Sprzedającym Dyskusję. Pamiętaj też, że po upływie 24 godzin masz możliwość skorzystania z opcji "poproś Allegro o pomoc". Mam nadzieję, że sprawę uda się szybko i pomyślnie rozwiązać.
Dodam, że Sprzedającego, który jest osobą fizyczną, obowiązują zasady rękojmi jak przy zakupie konsumenckim. Przy zakupie niekonsumenckim Sprzedający może całkowicie wyłączyć rękojmie, ograniczyć czy rozszerzyć jej uprawnienia. Ta informacja musi jednak znajdować się w ofercie. Wyłączenie czy ograniczenie rękojmi będzie bezskuteczne, jeżeli Sprzedający zataił wady przed Kupującym.
Sprzedający wysłał mi dane do wysyłki i każe wysłać słuchawki we własnym zakresie. Pisze on jednak że słuchawki u niego dobrze działały. Co jeżeli nie uzna reklamacji lub ją uzna? Dostanę pełny zwrot tzn. kwota zakupu + kwota którą zapłaciłem za zwrot przesyłki?
Jeżeli nie uzna a ma takie prawo, masz 2 wyjścia, rzecznik konsumenta, sąd albo złożyć wniosek do POK, możliwe że otrzymasz kasę: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
@sasanka_86Jaki rzecznik konsumentów, skoro to zakup od osoby prywatnej?
Skądś już znam takie same błędne odpowiedzi 🙂
Nie możne zasięgnąć porady?
@sasanka_86Nie może. Rzecznik nie udziela porad przy zakupach niekonsumenckich. Nie wiesz przypadkiem, co się stało z forumowiczem lew? Widzę, że punkty mu dajesz, to możesz coś wiedzieć 🙂
Chciałabym wiedzieć co na to administrator forum. @msniezek jaki sens mają bany, jak zbanowani wracają natychmiast i piszą z innych kont?