
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zakładam temat ponieważ pierwszy raz znalazłam w tak nietypowej sytuacji. Zostało mi zawieszone konto na podstawie „działa na szkodę sprzedającego”. Wystawiłam komentarz negatywny (który został usunięty), ponieważ towar miał pojawić się u mnie do 24.08. niestety finalnie miałam możliwość odebrać towar dopiero 4.09, wtedy towar był już mi zbędny, więc nie odebrałam paczki.
Jak wyglądała cała sytuacja z paczka?
Dostałam informację o możliwości odebrania paczki 24.08, pojechałam pod paczkomat, niestety skrytka nie chciała się otworzyć. Skontaktowałam się z inpostem, oni również nie mogli otworzyć paczkomatu. Konsultantka mnie przeprosiła i poinformowała, że sprawę zgłaszają do sprzedającego, który będzie się ze mną prawdopodobnie kontaktować żeby wyjaśnić jakoś sprawę, gdyż wyjeżdżałam i nie miałam już możliwości odebrać paczki później. Paczka wróciła na sortownie, mijały kolejne dni, InPost ponownie skontaktował się ze mną z pytaniem czy jednak udało mi się odebrac- nie udało się. Sprzedający nie podjął ze mną żadnego kontaktu, nagle paczka w magiczny sposób trafiła do paczkomatu 05.09, nie była już mi potrzebna.
Nie byłam zadowolona z transakcji więc wystawiłam komentarz negatywny, gdyż mam do tego prawo.
Dlaczego moje konto zostało zawieszone?
Sytuacja dotyczy zamówienia 4f6713a0-40ce-11ee-93bd-b5406cc67de4
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Masz oczywiście prawo do komentarza ale są tam warunki i nie sądzę że konto zostało Ci zawieszone przez "zwykły" komentarz tylko wykraczający poza ramy regulaminu!

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ocena nie miała żadnego komentarza, dałam jedynie łapkę w dół i po 1 gwiazdce, stąd moje zdziwienie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pierwsze słyszę o takim przypadku że za same gwiazdki zawiesili Ci konto. Napisz tu:https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=8b463d9b-b539-4537-a631-a4b68c62582e albo jutro moderacja-może coś wrzuci.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja również, jak mogę to wyjaśnić? Podjęcie czatu z konsultantem będzie wystarczające?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mi konto zawiesili kilkanascie lat temu za niezapłacone 15zl ( nawet nie wiedzialem) ktore uiscilem pojakims tam czasie. Od paru lat ich proszę o odwieszenie lub usuniecie ( to zaloze nowe) lecz bez jakich kolwiek odpowiedzi. Zlewka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@olk_aa20 Wytłumacz proszę dlaczego wystawiłaś taką negatywną ocenę sprzedającemu?
Przecież nie ma tu żadnej jego winy.
Całe zamieszanie ewidentnie wynika z winy przewoźnika więc wystawienie takiej oceny jest działaniem na szkodę sprzedającego i weź pod uwagę, że takie bezmyślne wystawianie krzywdzących komentarzy może się skończyć nawet sprawą w sądzie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Doprawdy, jeszcze straszysz do sądu za gwiazdki?? tego jeszcze tu nie czytałem. ale zgadzam się się z tym że, Ja bym nie wystawił negatywa, Ale nie to jest tematem tego wątku.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 Ja straszę? W którym miejscu?
Wskazuję jedynie, że bezpodstawne i bezmyślne wystawianie negatywnych ocen - jeśli sprzedający dba o dobre imię swoje i swojej firmy - może się wiązać z takimi konsekwencjami. Napisałem to aby może co niektórzy uświadomili sobie, że za czynami idą też ich konsekwencje.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie rozumiem dlaczego wystawiłaś negatywa sprzedawcy, który na tę sytuacje nie miał żadnego wpływu i w niczym nie zawinił.
Z drugiej strony masz do tej opinii prawo, mimo że wg mnie jest głupia i niezasłużona. Wielu kupujących wystawia sprzedającym negatywy za działanie kuriera i allegro z tego powodu nie zawiesza im kont. Coś mi się wydaje, że były jeszcze inne powody zawieszenia..

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wydaje mi się, że opisałam całą sytuację jasno i klarownie. Nie miałam żadnego innego kontaktu ze sprzedającym poza złożeniem zamówienia, prośbie o wyjaśnienie sytuacji i wystawieniu mu oceny. Dlaczego wystawiłam ocenę? Zgodnie z informacją przekazana mi przez przewoźnika sprzedający został poinformowany o całej sprawie jednak nie podjął ze mną żadnego kontaktu, nie sądzę aby InPost sam podjął decyzję o ponownym dostarczeniu przesyłki. Wystarczyła jedna wiadomość informująca mnie o rozwoju sytuacji i rozwiązaniu jakie zostanie zastosowane a szczególnie w sytuacji gdy prosiłam o to podczas rozmowy telefonicznej.
Jaki mam cel w zaginaniu prawdy? Potrafię przeczytać regulamin ze zrozumieniem, gdybym wiedziała za co zostałam zablokowana nie otwierałabym tematu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
„Konsultantka mnie przeprosiła i poinformowała, że sprawę zgłaszają do sprzedającego, który będzie się ze mną prawdopodobnie kontaktować”
Nie masz nawet pewności co do tego czy przewoźnik faktycznie ze sprzedającym się skontaktował czy nie i czy sprzedający w ogóle był świadomy tego co się dzieje.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak jak napisałam wyżej, „Nie miałam żadnego innego kontaktu ze sprzedającym poza złożeniem zamówienia, prośbie o wyjaśnienie sytuacji i wystawieniu mu oceny.” PROSIŁAM TELEFONICZNIE O WYJAŚNIENIE SPRZEDAJCEGO, więc mam pewność, że wiedział. 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Myślę, że wszystko już wystarczająco dokładnie wyjaśniłam. Zgodnie z radą napisałam do Allegro, za którą serdecznie dziękuję.
Życzę wszystkiem spokojnej nocy. 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jak paczkomat miał awarię (w tym przypadku drzwiczki nie chciały się otworzyć), to po naprawie paczka trafia ponownie do danej maszyny i oczekuje na odbiór (wcześniejsze doręczenie się nie liczy). Inpost nie pyta nadawcy, co ma zrobić z paczką w takiej sytuacji, bo nie ma podstaw.
Do tego to nawet nie łapie się na opóźnienie, ponieważ w przypadku usługi Allegro Inpost Paczkomaty, termin doręczenia nie jest gwarantowany (Allegro Inpost Paczkomaty i Inpost Paczkomaty, to dwie różne usługi). Operator powinien doręczyć paczkę w ciągu 30 dni od nadania (po upływie 30 dni przesyłkę zgodnie z prawem pocztowym traktuje się jako zaginioną) i tu na bank termin nie został przekroczony.
Tak więc sprzedawca wysłał towar w terminie, operator pocztowy doręczył do paczkomatu w terminie. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, za to, że kupujący nie mógł odebrać przesyłki, ba ma nawet prawo obciążyć go kosztami zwrotu i magazynowania (bo towar nadal jest własnością kupującego, do czasu odstąpienia od umowy).
A i to kupujący wybiera formę transportu i sprzedawca nie odpowiada za jego wybór.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Widzisz - tu jest kolejny problem. Zamiast napisać od razu, że kontakt ze sprzedającym był i wiedział on o sprawie to nie wiadomo czemu pomijasz takie kwestie.
Nie zmienia to jednak faktu, że nawet jeśli sprzedający o tym wiedział to wina za sytuację i tak leży po stronie przewoźnika i ten komentarz był wystawiony - w mojej opinii - całkowicie bezzasadnie bo to nie wina sprzedającego, że automat nie chciał wydać paczki, że potem leżała ona na sortowni oraz, że została później przekazana do ponownego doręczenia.