anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zero kontaktu od kupujacego

MAMY ROZWIĄZANIE!
kosiarz-84
#10 Popularyzator#

ile dni ma poczekac zeby wystawić przedmiot  ponownie jesli jest zero kontaktu ze strony kupującego a jak dzwoniłem to  kobieta nie wiedziała o co chodzi  ze to jakas pomyłka

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8
Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@kosiarz-84 

Regulamin Allegro przewiduje 7 dni na kontakt obu stron transakcji.

Jeśli po tym terminie, nadal nie będzie kontaktu ani wpłaty, spróbuj raz jeszcze nawiązać kontakt. Uwzględnij ew. zdarzenie losowe, chorobę, pobyt w szpitalu itp.

Jeśli nadal kontaktu nie będzie, odstąp od umowy - pisemnie powiadom kupującego o tym, że w związku z brakiem wpłaty rozwiązujesz zawartą umowę kupna-sprzedaży dot. aukcji z dnia..., czym jest kliknięcie na przycisk KUP TERAZ. 

Wystąp o zwrot prowizji. Miej jednak na uwadze, że niektórzy kupujący z głową w chmurach potrafią się nagle ocknąć i uprzytomnić sobie, że przecież coś kupili. Obiecują, że zapłacą. 

Napisz, że na wpłatę czekasz np. dwa dni.

Dlatego nie wycofuj wniosku o zwrot prowizji zanim nie otrzymasz pieniędzy, bo jego ponowne złożenie nie będzie już możliwe. 

Na końcu możesz dodać kupującego na czarną listę.

Wiola
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

wszystko ok ale

Ja bym napisał, że umowę uważa się za niezawartą, gdyż jej warunkiem był kontakt kupującego

 

sprzedawca firma nie moze odstąpić od umowy

oznacz moderatorów
Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@RED 

Nie mniej jednak trzeba powiadomić, że wskutek braku wpłaty zawarta umowa pomiędzy stronami ustaje, traci ważność ze skutkiem natychmiastowym. 

 

Wiola
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@Wioletta2701 

nie możesz rozwiązać/odstąpić od umowy, może to tylko zrobić Kupujący

w teorii umowa trwa nawet wtedy gdy Kupujący nie zapłacił - ratuje nas sprzedawców tylko obowiązek wynikający z umowy o kontakcie

https://prokonsumencki.pl/reklamacja-towaru-2/towar-niedostepny-sprzedawca-moze-odmowic-sprzedazy-pr...

oznacz moderatorów
Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@RED 

Jeszcze na starym forum zawsze doradzano, by sprzedający w mailu odstępowali od umowy, informując o tym kupującego.

Owszem, jest zapis regulaminu o kontakcie stron transakcji, ale kupujący po złożeniu wniosku o zwrot prowizji może się zawsze jakoś "wymigać".

Wystarczy, że napisze, że coś się wydarzyło, że musiał pilnie wyjechać..., tylko jak stwierdzić, że mówi prawdę 🤔

Wiola
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

podaj przepis który na to pozwala

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Wioletta2701 Wtedy obowiązywała stara ustawa o sprzedaży na odległość, która pozwalała sprzedawcy odstąpić od zawartej umowy. Nawet w przypadku gdy brakło mu towaru. Obecna ustawa o prawach konsumenta na to nie pozwala. Z drobnym wyjątkiem zawartym w k.c. tj. powołaniem się na błąd oświadczenia woli. Problem z tym przepisem jest taki, że błąd musi być istotny i możliwy do wychwycenia przez konsumenta. 

W tym przypadku możliwe jest chyba jedynie uznanie umowy za niezawartą, z powodu niedopełnienia przez drugą stronę warunków umowy, tj. zapłaty.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@medalik_2009

masz rację - o to mi właśnie chodzi

w starej ustawie sprzedawca mógł odstąpić od umowy w nowej nie może chyba, że mocno spaprał ofertę np: gdy cena jest mocno błędna

oznacz moderatorów