Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Towar odebrany 19.12.2020. Kiedyś w regulaminie mignęło mi że jeśli dzień zgłoszenia zwrotu przypada na dzień wolny to następnym dniem do zwrotu (zgłoszenia) jest dzień roboczy (chyba że to zmieniono) . 1.01 był dniem wolnym, 2.01 sobota i ja chciałam zgłosić zwrot 3.01 w niedziele. I tutaj stało się coś czego nie rozumiem. 3.01 w niedzielę w ciągu dnia sprawdzałam czy na pewno ZWRÓĆ jest aktywne- było aktywne. O godz 22 zasiadłem do zwrotu i jakie było moje zdziwienie że klawisz ZRÓĆ jest już nieaktywny i inf. że upałynął czas zgłoszenia. To liczone jest w godzinach a nie dniach??? Około 17 był zwrot jeszcze możliwy a o 22 już nie. Proszę mądrzejszych ode mnie o pomoc
Nie wykorzystywałam - oryginalnie zapakowany bez uszczerbku na opakowaniu
@gosiulek140769 Ok. Zapytałam z ciekawości, bo niestety często dzieje się tak, jak pisze @pinsplash .
Bo wiesz to skomplikowane. Zamówiłam trochę gadżetów do smartwatcha i musiałam na spokojnie to podopasowywać i czekałam na „spokojną chwilę” I wiedziałam że to nastąpi w niedzielę wieczorem. Wszyscy sie rozjechali albi poszli spać. No i dostałam jak obuchem w łeb o 22 godz kiedy zniknął mi klawisz zwrotu (ale o 17 godz jeszcze był) . Ku pamięci dla wszystkich - nie róbcie zwrotów za pięć 12. 🤔
@gosiulek140769 Odstąp od umowy mailem i odeślij towar na swój koszt. Jeżeli sprzedawca będzie stwarzał problem, powołaj się na podlinkowaną stronę FK lub napisz tu ponownie.
@gosiulek140769Kupujący ma pełne 14 dni na zwrot, nie są one liczone w godzinach. Jest też tak jak napisałaś, jeżeli ostatni dzień zwrotu przypada w sobotę, niedzielę lub święto, wówczas termin upływa kolejnego dnia roboczego. Czyli w Twoim przypadku termin na zwrot upłynął 4 stycznia. Jeżeli w przyszłości będziesz miała podobne techniczne problemy (brak możliwości kliknięcia zwrotu w naszym systemie) możesz tak jak pisał @xyz96 zgłosić zwrot np. drogą mailową.
@pinsplash taki przepis znajdziesz w art 115 Kodeksu Cywilnego.
@la_nika Wiem, napisałem 😁 :
I nie wiem czy zauważyłeś "rozjazd" logiki. Wliczamy do terminu dni kalendarzowe, nawet swięta ( tutaj nikomu to nie przeszkadza) - ale ostatni dzień jest wyjatkiem ( bo??)
Taka "ustawowa schizofrenia" 😃
@pinsplash Chciałeś ustawę, masz ustawę. Wstyd, że młodzież musi Cię uczyć.
Ja myślę, że tu chodzi o darmowy zwrot paczkomatem 😄
Teraz zapiekło, bo trzeba odesłać na swój koszt 😛 A tak cyk i klik i darmowy zwrot do paczkomatów.
Warto to zrobić wcześniej i po prostu nie odesłać w terminie jak się rozmyślisz.
Miałem klienta, który kupił nowego laptopa za 2800zł, odstąpił od umowy po 13 dniach a sprzęt odesłał po kolejnych 13.
W ten sposób używał sobie laptopa (chyba zabierał go w podróże, bo laptop był porysowany na każdej części obudowy) przez prawie miesiąc 🙂
Zdziwił się jak poprosiłem o wycenę wymiany porysowanych elementów przez firmę DELL 😄
Długo prowadziłem z nim batalię (Allegro na szczęście stanęło po mojej stronie).
To tak w nawiązaniu do @pinsplash i @WREDZIA-W1 na temat wykorzystywania sprzętu do ostatniej chwili 😄
Żeby zakończyć już temat powiadamiam co następuje: przede wszystkim dziękuję wszystkim którzy wsparli mnie dobrymi radami. Dodam jeszcze ciekawostkę że jedna przesyłka która była także odebrana 19.12 - w tym samym czasie czyli 3.01 o godz 22 gdy chciałam zrobić zwrot miała aktywny klawisz zwrotu, natomiast inna już nie (ale wyłapałam to później). To że klawisz zwrotów nie jest już aktywny okazuje się że wcale nie musi to być prawda. Drążąc temat zwróciłam się jeszcze do konsultanta Allegro. Odpowiedziano mi że czasami tak się dzieje w systemie z klawiszem zwrotu i oni w tym momencie poczuwają się do odpowiedzialności do tego stopnia że nawet jak kategorycznie Sprzedający odmawia przyjęcia zwrotu (bo wg niego po terminie chociaż zgodnie z regulaminem nie) to Allegro inf. go o tym i biorą na siebie koszt zwrotu kurierem ode mnie. Wkleję jeszcze treść odpowiedzi Allegro które wysłał do Sprzedającego (nadmienię jednak że nie wszyscy Sprzedający „stają okoniem” i po wysłaniu do nich ode mnie inf. o zaistaniałej sytuacji godzą się bez problemu na zwrot)
Adnotacja Allegro do Sprzedającego:
Zgodnie z prawem, jeżeli termin na odstąpienie od umowy przypada na dzień wolny od pracy, kupujący może odstąpić od umowy w kolejnym dniu roboczym. Zakładka zwroty może być już nieaktywna, ale kupująca ma nadal możliwość zwrotu. W kwestii odesłania towaru będziemy się kontaktowali z kupującą. My dajemy możliwość zwrotu poprzez specjalny formularz, ale nie oznacza to, że kiedy formularz jest niedostępny to kupująca nie może odstąpić od umowy. Kupująca może odstąpić w dowolny sposób, informując sprzedającego: - telefonicznie - mailowo - poprzez SMS - i inne.
Czy Allegro poprawi formularz, aby uwzględniał dni wolne od pracy?
niestety nie bo są .... paczkomaty możesz paczkę nadać nawet w Boże Narodzenie, tsunami, sobotę, niedzielę czy wybuch bomby atomowej 🙂 14 dni to 14 dni bez względu na dzień