Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zgubiłem paragon czy mogę wysłać otrzymać paragon albo fakturę albo czy mogę wysłać do serwisu bez paragonu?
@VIPstyle_ Możesz, dołącz np: wyciąg z banku jako dowód zapłaty.A po co do serwisu? Możesz reklamować z tytułu rękojmi u sprzedawcy:https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@VIPstyle_ reklamuje u sprzedawcy z tytułu rękojmi.
@VIPstyle_ Tak jak napisałem wystarczy potwierdzenie, jakiekolwiek.
VIPstyle_ nie ma czegoś takiego jak duplikat patagony . Fakturę do zakupu bez NIP odbiorcy otrzymasz tylko po zwrocie paragonu nie poźniej niż 14 dni od jego wystawienia .Jeśli masz problem z towarem z tytułu rękojmii domagaj się od sprzedawcy naprawy lub wymiany na nowy .
Oddzjąc do serwisu nie musisz mieć paragonu , może być to również potwierdzenie zakupu z zakładki ,, moje zakupy , lub potwierdzenie zapłaty z Twojego banku .
Nie 14 dni, tylko 3 miesiące.
Sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę na żądanie osoby fizycznej, jeśli zgłosi ona swoje żądanie nie później niż w terminie 3 miesięcy – licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę, bądź otrzymano całość lub część zapłaty.
@gierland ale nic to nie da założycielowi wątku bo on zgubił paragon. Zostaje mu tylko inny dowód zakupu
@VIPstyle_ Uszkodzony przedmiot wyślij do sprzedawcy, nie do serwisu. Wyślij wcześniej mailem pisemną reklamację, określ w niej wady i zażądaj naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów. Sprzedawca odpowiada za wady towaru z rękojmi przez 2 lata, nie potrzebujesz do tego żadnych gwarancji. Nie jest Ci też do reklamacji potrzebny paragon ani faktura, wystarczy jakikolwiek dowód zakupu, na przykład potwierdzenie wpłaty, mail od Allegro o dokonanym zakupie itp. Sprzedawca nie może wymagać paragonu lub faktury i nie może Cię zmuszać do reklamowania towaru w serwisie z gwarancji, masz prawo reklamować u niego z rękojmi.
VIPstyle_ - odpowiadając ściśle na twoje pytanie.
Nie ma czegoś takiego jak duplikat paragonu - więc go nie możesz otrzymać.
Jeżeli do zakupu była dołączona faktura to w dowolnym czasie możesz otrzymać od sprzedawcy jej duplikat.
Czy możesz wysłać reklamację do serwisu bez paragonu (tu domyślnie rozumiem serwis gwaranta), odpowiedź: i tak i nie. Zależy od serwisu. Niektóre serwisy są w stanie sprawdzić gwarancję (czy jeszcze jest) po samych numerach seryjnych produktu, inne będą wymagały fiskalnego dowodu zakupu (paragon, faktura) a jeszcze innym wystarczy dowolny dowód zakupu np. potwierdzenie zakupu za Allegro.
Dodam jeszcze, że w moim poście pod nazwą "gwarant" rozumiem autoryzowany serwis producenta i nie ma to nić wspólnego z rękojmią.