anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zlecony zwrot pieniędzy a usunięte konto allegro

Client:47820675
#8 Zapaleniec#

Kupiłam telefon IPhone 12pro, gość sprzedawał jako nowe a były na pewno używane i wadliwe. Odstąpiłam od umowy w terminie. Od samego początku robił problemy ze zwrotem gotówki cały czas podając nowy powód. W końcu otworzyłam dyskusję z allegro które zobowiązało go do zwrotu. Sprzedający zlecił zwrot ale brak potwierdzenia mejlowego. Więc pieniądze nie zostały jeszcze wysłane. Natomiast jak wchodzę w jego firmę to brak firmy/konta czy wyświetlanych ofert. Co w takiej sytuacji? Czy gość usunął konto czy raczej mnie zablokował? Bo jak wchodzę w naszą konwersacje to mogę napisać teoretycznie wiadomość. Ktoś miał podobną sytuację?

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Może allegro mu konto zablokowało .

oznacz moderatorów

Client:47820675
#8 Zapaleniec#

Ok dziękuję a to jak nie dostanę nadal pieniędzy to otworzyć znów dyskusje czy napisać do allegro najlepiej?

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

To brak firmy, konta czy ofert??

i co to znaczy otworzyć znów dyskusję? Zamknąłeś dyskusję? 

oznacz moderatorów

Client:47820675
#8 Zapaleniec#

Brak użytkownika/konta i ofert tego sprzedawcy. Allegro zamknęło bo teoretycznie sprzedawca zlecił zwrot ale póki co wyświetla się tylko na allegro a nie dostałam mejla o przelewie środków.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@Client:47820675  tak szybko nie mógł usunąć konta, a jeśli jest zablokowane, to nadal jest widoczne, coś źle wpisujesz

oznacz moderatorów

Client:47820675
#8 Zapaleniec#

Klikałam link aukcji w zakładce Moje zakupy. I stamtąd nazwę sprzedawcy. Ale dziękuję za pomógł i wszystkie odpowiedzi/podpowiedzi.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:47820675 Allegro zobowiązało, a dyskusje odznaczyłeś jako nierozwiązana?

oznacz moderatorów

Client:47820675
#8 Zapaleniec#

Allegro zobowiązało i odznaczyło dyskusję jako rozwiązana ale już się udało i zwrot środków jest zlecony,przyszło mi powiadomienie e-mail choć nerwów co nie miara.

oznacz moderatorów

serwis-texas
#21 Demiurg#

@Client:47820675 

Podaj nazwę konta!!!!

oznacz moderatorów

Client:47820675
#8 Zapaleniec#

sprzedający zlecił zwrot środków ale i tak sprzedaje używane telefony jako nowe i z tego co czytałam w komentarzach to nagminne i trzeba upominać się o zwrot gotówki. A cała sprawa z sprzedającym wygląda tak że prawdopobnie zmienił nazwę konta lub ma dwa konta. Wcześniej Sfera Mobile a teraz SEVENTEL. Przestrzegam przed zakupem u tego sprzedawcy.

oznacz moderatorów

serwis-texas
#21 Demiurg#

@Client:47820675 

Coś jest na rzeczy.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/sfera-mobile/td-p/797885

konta sferamobile_pl faktycznie nie ma. A Ty właśnie na tym koncie kupiłaś czy na tym SEVENTEL?

A daj jeszcze link do oferty z poziomu moich zakupów lub dyskusji. W tych miejscach jest oferta z dnia zakupu.

oznacz moderatorów

Client:47820675
#8 Zapaleniec#

Ja kupowałam z Sfera mobile a zwrot już był z SEVENTEL. Właśnie oferty też już nie ma tej co ja kupiłam. 
https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione/379cbb43-8293-3ae9-a4f9-3ff93d3b1291

Mój telefon nagrzewał się, dwa razy zacisk do tego stopnia że nawet restart nie działał. Bateria krótko trzymała. A czytając komentarze to ludzie mieli podobne sprawy i jak byli z telefonami w serwisach to po numerze IMEI wychodzilo że były to uzywki. 
W dodatku mi przed odesłaniem udało się wyczyścić telefon więc jak się go włączyło to była instalacja systemu itd a sprzedający wmawiał mi że dostał nie wyzerowany telefon z kodem zabezpieczającym i zaczął sobie czas zwrotu liczyć od momentu ,, odblokowania telefonu’’ czyli 7 dni później niż faktyczne odstąpienie od umowy. Co lepsza nie doczytałam wcześniej komentarzy bo o dziwo firma ma duzo pozytywnych a negatywne są usuwane…

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

konto sfera mobile istnieje ale zmieniło nazwę na Seventel - to kontynuacja, nie nowe konto

213 ocen usuniętych (38 przez Allegro, 175 przez kupujących w tym 25 po rekompensacie)

Na allegro

od 3 lat i 3 miesięcy

Mam w zkaupach sferemobile i otwierając dyskusję prowadzi ona do otwarcia jej z Seventelem....

 

oznacz moderatorów

serwis-texas
#21 Demiurg#

@Monika__L 

No i to jest właśnie dziwne, pozwolili im na ponowną zmianę nazwy konta!

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@serwis-texas no, to rzeczywiście ciekawe, zawsze mówią, że nie ma takiej opcji🤔

oznacz moderatorów

St_line_pl
#7 Wielbiciel#

Kupiłem od tego sprzedawcy Sfera Mobile  "nowy" telefon iPhone 12. Niestety okazało się, że bateria trzymała jedynie 2 godziny po pełnym naładowaniu. Telefon został zwrócony w ramach reklamacji, po czym odesłano mi go z informacją, że przeinstalowano oprogramowanie. Bateria faktycznie działała nieco lepiej, ale wciąż coś było nie tak.

Sprawdziłem w ustawieniach, że gwarancja producenta na ten telefon już wygasła, choć w ofercie wyraźnie napisano, że telefon jest objęty gwarancją Apple. Założyłem kolejną dyskusję z prośbą o anulowanie transakcji z powodu wady prawnej (brak gwarancji producenta), ale sprzedawca odrzucił reklamację, twierdząc, że ewentualne naprawy realizuje on sam, a nie Apple. Ku mojemu zaskoczeniu Allegro poparło stanowisko sprzedawcy.

Postanowiłem więc zlecić ekspertyzę w autoryzowanym serwisie Apple (iSpot). Wyniki były jednoznaczne:

  • Telefon miał nieoryginalną obudowę.
  • Wyświetlacz i moduły przedniego aparatu były wymienione na nieoryginalne.
  • Bateria miała za sobą ponad 1500 cykli ładowania (mimo że kondycja baterii pokazywała 100%), co wskazuje na manipulacje modułem zasilania.

Serwis Apple potwierdził, że telefon nie jest objęty gwarancją producenta i nie podejmie się jego naprawy.

Na podstawie tej ekspertyzy zwróciłem telefon sprzedawcy i zażądałem zwrotu pieniędzy. Niestety Allegro zamknęło dyskusję, uniemożliwiając mi dalsze działanie w jej ramach. Zgłosiłem reklamację przez formularz kontaktowy Allegro i zwróciłem telefon do sprzedawcy. Według trackingu telefon dotarł wczoraj rano, ale sprzedawca twierdzi, że jeszcze go nie otrzymał.

Moje pytania do Was:

  1. Jak dochodzić zwrotu kosztów ekspertyzy (139 zł)? Była konieczna, bo sprzedawca i Allegro potwierdzili nieprawdę co do gwarancji producenta.
  2. Co zrobić w przypadku opieszałości sprzedawcy w zwrocie pieniędzy za telefon?

Będę wdzięczny za wszelkie porady.

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

gdzie allegro potwierdziło nieprawdę?

allegro zamyka dyskusje w razie bezczynności klienta automatycznie

teraz? wznawiaj dyskusję.

oznacz moderatorów

St_line_pl
#7 Wielbiciel#

Opowiadając się za sprzedającym, gdy zgłaszałem brak gwarancji producenta. Napisałem w dyskusji że czekamy na ekspertyzę z  serwisu . Napisałem że może to zająć 14 dni. W międzyczasie allegro zamknęło dyskusję po raz kolejny. Aktualnie nie mam możliwość włączenia dyskusji, bo jest sprawa zgłoszona do Allegro Protect. 

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

Dyskusja zarządził automat. 14 dni i zamknelo się samoistbie

no to jak masz protecta to czekaj na decyzję 

oznacz moderatorów