anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zostałem dodany do czarnej listy

Idź do rozwiązania
domarski_m
#7 Wielbiciel#

Sprzedający dodał mnie do czarnej listy przez co nie mogę zrobić u niego zakupów. 

Ale dlaczego to zrobił? Moje podejrzenie jest takie. Po zakupie, oceniłem transakcję i poleciłem sprzedającego z tym, że za koszt przesyłki dałem jedną gwiazdkę. Za wysyłkę taśmy klejącej zapłaciłem 24,99zł.  Mam wrażenie, że sprzedający obawia się, być może złej opinii po kolejnym moim zakupie i przez to mnie zablokował. Myślę, że to jest nie fair i allegro powinno coś z tym zrobić.  Jestem na czarnej liście za opinie o zakupie... 

oznacz moderatorów
361 ODPOWIEDZI 361
br.
#16 Inspirator#

@aragil  "To są skutki brak szacunku do pracy sprzedawców ..."

Zapomniałeś napisać:  do ciężkiej pracy..  albo: wytężonej pracy sprzedawców..

Na pewno  zabrzmiało by to bardziej  "na czasie".

Można było napisać jeszcze:  Bardzo dobre oceny im się po prostu należały!...

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

br. Dla mnie osoba nie wykazująca szacunku do pracy innej osoby jest warta mniej niż ZERO, niezależnie od rodzaju pracy, zrozumiałeś proszę Pana?

oznacz moderatorów
br.
#16 Inspirator#

@aragil  Zrozumiałem,  zrozumiałem...

Rozumiem że  tylko sprzedający bardzo ciężko pracują, ot tacy wolontariusze, należy im się szacuneczek  o pieniądzach zapomnijmy... 

A na poważnie: powinna być również  czarna lista sprzedających,  byłoby sprawiedliwie, czy nie tak?  Bo niektórzy coś  kiepsko pracują, zdarzają im się wpadki, oj zdarzają...

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

br. Proszę czytać ze zrozumieniem -"niezależnie od rodzaju pracy".

Co do czarnej listy sprzedających jestem za, chociaż są liczne żale od kupujących które  wystawili negatywna ocenę o sprzedawcę ,zostali dodane na CL jednak  nadal chcą robić u niego zakupy.😄

oznacz moderatorów
br.
#16 Inspirator#

@aragil  "Proszę czytać ze zrozumieniem..."

Staram się  czytać bez zrozumienia,  nie chcę  być zaliczonym do  "Intelektualistów"  - proszę pana...

oznacz moderatorów
Adnaruk
#8 Zapaleniec#

Przepraszam, że wtrącę się po raz kolejny.

 

W moim przypadku jest mi to OBOJĘTNE, że sprzedający, który obraził się po moim mailu i, który nie przyjął później przeprosin ( za co jest ban) , jednak NIE jest mi OBOJĘTNE, że on po prostu "handluje" moimi danymi.

Chciałem kupić towar, który jest tylko dostępny na 6 aukcjach. Wśród tych sześciu sprzedających, jest jedna firma, która mi dała bana kilka lat za brzydkiego maila ( dowiedziałem się dopiero później jak sprawdzałem wszystkie oferty). Finalizując zakup u sprzedawcy, u którego jestem pierwszy raz, dowiaduje się, że jestem na czarnej liście.

Dopiero po jednym wpisie na społeczności zacząłem sprawdzać pozostałe aukcje. Okazało się, że wśród tych pięciu są cztery sklepy, gdzie w ogóle nie kupowałem ani raz w życiu.

oznacz moderatorów
Adnaruk
#8 Zapaleniec#

Tak na marginesie - w moim przypadku - był to mail, w którym brzydko napisałem do sprzedawcy - moja wina, moja wina - po prostu nie doczytałem, że wysyłka będzie później. Mój błąd, za który w następnym mailu przeprosiłem. Tyle tytułem wyjaśnienia.

Wziąłem to na klatę, że ktoś nie chce mnie obsługiwać...jego prawo, ale jakim prawem na sześć ofert - 5 jest dla mnie niedostępnych - tym bardziej, że na setki zakupów oddałem 3 czy 4 produkty i za wszystkie płaciłem od razu z góry.

Nawet gdybym był pieniaczem to i tak nadal mam prawo do korzystania z programu Smart w pełnej okazałości..

oznacz moderatorów
br.
#16 Inspirator#

@aragil  "Nikt nie płaci sprzedawcom za użeranie ze rożnego maści kombinatorami , krętaczami oraz "wysokiego lotu intelektualistami."

Ja też uważam że  wszelkiej maści  intelektualiści  i inne  wykształciuchy  powinny mieć zakaz korzystania z Allegro.  Od razu podczas  rejestracji powinien być  test  IQ i element niepożądany powinien być na wstępie eliminowany.

Czy Ty może  Kościół Wiecznego Ognia  reprezentujesz?

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

br. Czy masz jakież wewnętrzne kompleksy antykościelne?

Czy jesteś taki śmiały tez w przypadku innych religii?

oznacz moderatorów
StarCars_
#7 Wielbiciel#

Sprzedający nie może zmienić adresu w przesyłce "allegro inpost". Można zmienić tylko numer telefonu. W przypadku paczkomatów można zmienić paczkomat, w przypadku mini paczek i kuriera można ruszyć tylko numer telefonu. Jedyna opcja, żeby sprzedający zmienił adres to wygenerowanie całkiem nowej przesyłki, która już siłą rzeczy nie podchodzi pod smarta. Druga opcja to musisz kupić jeszcze raz ale wybrać dobry adres. System jest walnięty pod tym względem.

oznacz moderatorów
domkar04
#12 Orędownik#

Dokonując transakcji, akceptujesz także koszt wysyłki. Jeżeli jest on dla ciebie za wysoki, po prostu nie dokonujesz zakupu. Ale najwyraźniej go akceptujesz, skoro opłaciłeś transakcję i chcesz jeszcze zrobić ponowne zakupy. Tylko dlaczego w takim razie obniżasz ocenę?

oznacz moderatorów
vonNogay
#14 Krzewiciel#

@domkar04 

Ma prawo obniżyć ocenę, bo nie jest to ocena zgodności kosztów wysyłki z cennikiem przewoźnika, tylko subiektywna ocena wysokości kosztów przesyłki. Kupujący moze ocenić, że ten koszt jest za wysoki nawet jeśli będzie to 1 zł. (tylko darmowa wysyłka to uczciwa cena i wtedy jest z automatu "5")

Inna sprawa, że ocena kosztów wysyłki to opcja **piiip**yczna. Równie dobrze mogłaby być opcja "koszt towaru" i kupujący w skali od 1 do 5 oceniałby czy cena była OK, czy też może przepłacił. Ale skoro taka opcja (jaka głupia by nie była) istnieje to kupujący może a nawet musi (bo inaczej nie wystawi komentarza) ocenić..

---------------
oznacz moderatorów
BDU_TM
#8 Zapaleniec#

Najwyraźniej niektórzy kupujący mają problem z rozumieniem co czytają. Zawyżenie kosztów wysyłki następuje wtedy kiedy sprzedający na tej wysyłce zarabia. W ogromnej większości to jednak sprzedający musi jeszcze do tej wysyłki dopłacić. Przecież jest doliczona prowizja od kosztów wysyłki, koszt pudełka i materiałów użytych do zapakowania i koszt zamówienia dojazdu kuriera. W większości przypadków zamówień  na 1 szt  trzeba dopłacić do interesu. Na koniec tego, taki szanowny Pan kupujący walnie 1 gwiazdkę bo kupił towar za 3 zł i zapłacił 8,99 za wysyłkę. Oczywiście taki Pan kupujący nie napisze uzasadnienia i nie zastanowi się, że przez swoje widzimisię zrobił sprzedającemu krzywdę. 

oznacz moderatorów
br.
#16 Inspirator#

@BDU_TM   Kupujacy  dobrze rozumieją co jest napisane, ale najwyraźniej wielu sprzedających uważa się za świętą wyrocznię, i kupujący powinni akceptować ich sposób myślenia, albo raczej ich lenistwo intelektualne.

"Szanowny pan kupujący" który kupił  przedmiot za 3 zł  ma prawo oczekiwać że  sprzedający nie będzie tworzył absurdów i znajdzie sposób na obniżenie kosztów wysyłki.  Tylko tyle i aż tyle. Może  na przykład  sprzedać za 12 zł z darmową wysyłką.

A skoro  sprzedający tego nie potrafi  i zrozumieć też nie chce, więc mamy to co mamy. 

oznacz moderatorów
vonNogay
#14 Krzewiciel#

@br. Sprzedawca w ogóle nie chce sprzedawać pojedyńczego towaru za 3 zł, bo do takiej transakcji to on dopłaca. Wystawia towar za 3 zł. zakładając, że zdecydowana większość klientów kupi coś więcej. Niestety, jak się trafi klient, który kupi 1 sztukę za 3 zł to trzeba tę transakcję zrealizować, a właściwie charytatywnie oddać coś takiemu klientowi i jeszcze zostać za to ukaranym kiepską oceną za koszt wysyłki.

---------------
oznacz moderatorów
br.
#16 Inspirator#

@vonNogay  Oczywista,  z tym się zgodzę, ale to nie Jest  wina "nierozumiejącego"  kupującego  lecz świadome ryzyko sprzedającego. 

Nie powinno się więc za to obwiniać kupujących że  nie wiedzieli co  sprzedawca miał na myśli,  a  z tekstów tu pisanych  wyłania się jeden obraz:  wszystkiemu są winni kupujący, winni są zawsze nawet jeśli niczego nie kupili.

oznacz moderatorów
BDU_TM
#8 Zapaleniec#

Tak wiem, kupujący ma zawsze rację. Panie br. miałem również i takie oferty gdzie podniosłem cenę o 5 zł i darmowa wysyłka dla wszystkich i co, i nic. Cena z wysyłką 15 zł Pół roku sprzedaż 0 szt. Za to ten sam towar z kosztami wysyłki 10zł +8,99 zł sprzedawał się a później obniżone oceny za wysyłkę. Dla uzmysłowienia, to miałem wtedy ogromną ilość asortymentu całe 9 pozycji. Więc niech mi Pan nie pisze o ociężałości umysłowej.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@br. "kupił  przedmiot za 3 zł  ma prawo oczekiwać że  sprzedający nie będzie tworzył absurdów i znajdzie sposób na obniżenie kosztów wysyłki".

Proszę o podanie postawy prawnej.

oznacz moderatorów
br.
#16 Inspirator#

@aragil  Dowcipne .. 🤣.   A ja poproszę o podanie podstawy prawnej że ziemia jest płaska, albo kulista, zresztą  wszystko jedno jaka,  ale poproszę o podstawę prawną.

@BDU_TM  To tak bywa  jeśli się oskarża  innych o  nierozumienie. Wiadomo  zawsze szuka się  winnych  własnych  kłopotów nie u siebie lecz obok, u innych.

Przykro mi jeśli ktoś poczuł się dotknięty moimi uwagami, przepraszam.  Szcześliwych Świąt życzę,  szczęśliwych tych ostatnich kilku  świątecznych godzin.

 

 

oznacz moderatorów
BDU_TM
#8 Zapaleniec#

Kupujący, który wybrał dostawę np. za 8,99 i tyle za nią zapłacił nie powinien obniżać oceny bo mu się wydaje, że można taniej. Sprzedawca i tak dokłada do tej przesyłki co najmniej 2 zł. Skoro kupujący zaznacza niższą ocenę, to wyświetla się, że sprzedający zawyżył cenę wysyłki, czyli na tym zarobił nieuczciwie zawyżając cenę wysyłki. A to już jest pomówienie. Stąd moje oskarżenie o "nierozumienie" wyświetlających się komunikatów. Przecież zaakceptował cenę towaru i koszty wysyłki.

Rozumiem jeśli kupujący zapłacił np: 30 zł za wysyłkę a rzeczywiste koszty były znacznie niższe to sprzedającemu należy się obniżenie oceny. Ale w przeciwnym przypadku to jest to złośliwość ze strony kupującego.

Jeśli jest więcej takich co im się "wydaje" to sprzedający traci tytuł super sprzedawcy a w dalszej kolejności możliwość oferowania darmowej wysyłki smart.  Pozdrawiam i życzę  wszystkiego najlepszego w tych trudnych dla nas czasach.

oznacz moderatorów