anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zostałem dodany do czarnej listy

MAMY ROZWIĄZANIE!
domarski_m
#7 Wielbiciel#

Sprzedający dodał mnie do czarnej listy przez co nie mogę zrobić u niego zakupów. 

Ale dlaczego to zrobił? Moje podejrzenie jest takie. Po zakupie, oceniłem transakcję i poleciłem sprzedającego z tym, że za koszt przesyłki dałem jedną gwiazdkę. Za wysyłkę taśmy klejącej zapłaciłem 24,99zł.  Mam wrażenie, że sprzedający obawia się, być może złej opinii po kolejnym moim zakupie i przez to mnie zablokował. Myślę, że to jest nie fair i allegro powinno coś z tym zrobić.  Jestem na czarnej liście za opinie o zakupie... 

oznacz moderatorów
396 ODPOWIEDZI 396
xyz96
#21 Demiurg#

@krakterm Ty jesteś w błędzie. Jeśli coś akceptuję, to później mogę to ocenić. 

oznacz moderatorów
swawekz
#9 Pomysłodawca#

Jeżeli decyduję się na zakup u sprzedawcy z wysoką ceną wysyłki, to z reguły jest bardzo mocno ograniczony wybór. Często decyduje czas poświęcony na zakup. Jeżeli mam kupić produkt w 5 minut, a alternatywą jest jeżdżenie po mieście 3 godziny, żeby zaoszczędzić 10 zł, to raczej kupię produkt online. Rozumiem, że Ty tankujesz na stacji paliwo i nie wyrażasz swojej opini wśród znajomych że 6 zł to jest drogo (przecież godzisz się na to).

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@swawekz  chyba powinieneś soebie odpowiedzieć na jedno pytanie:

Czy kupujesz dlatego że potrzebujesz produkt??? Bo jeśli tak to po prostu szukaj dostawców którzy oferują dobry produkt i niską cene wysyłki

Czy tez kupujesz dlatego ze potrzebujesz kogos ocenic??? Bo jesli tak to rzeczywiście szukaj produktów z zawyżonym kosztem wysyłki wówczas bedziesz mial prawo narzekac na ten koszt.

 Tylko po co ???

oznacz moderatorów
krakterm
#8 Zapaleniec#

Nie ma tematu , szkoda czasu

oznacz moderatorów
swawekz
#9 Pomysłodawca#

Tak z reguły robię i ustawiam filtr Smart Allegro. Czasami jednak robię wyjątki od reguły, np. gdy produkt jest rzedki w sprzedaży. Zawsze mam prawo do oceny i wyrażenia opinii. Dziwi mnie to, że to kumuś może przeszkadzać.

oznacz moderatorów
ManiekWaw1988
#7 Wielbiciel#

Spieszę z wyjaśnieniem. Otóż na allegro sprzedawcy zdobywają punkty, które rzekomo wpływają na listingu, czyli wysokość twojej oferty nad innymi. I teraz tak, jak ktoś wspomniał kurierzy nie jeżdżą za darmo, więc nie chcąc dostać zaniżonej oceny za cenę wysyłki ustawiam ją za 0 zł a cenę dodaje do produktu. I teraz dzieje się tak: produkt 15 zł + wysyłka 12.99 razem 27.99 zł. Jeśli kupujesz trzy produkty, jak sprzedawca oferuje to płacisz 57.99 zł. Jeśli sprzedawca zrobi jak pisałem, masz wysyłkę gratis ale za 3 szt płacisz 83.97 zł ale nie masz możliwości ocenić wysyłki bo jest za 0 zł. A jesli jest to rzadki produkt to może ma go tylko jeden sprzedawca. 

Takie działanie: oceniam, bo mogę, prowadzi to patologii kombinowania ceną dla oceny.

oznacz moderatorów
blinds4you
#8 Zapaleniec#

I ja właśnie dziś dodaje cenę wysyłki do produktu, bo tu niespodzianka:

- kurierzy nie pracują za darmo,

- opakowanie kosztuje

- nawet jeśli ktoś ma smart, to nikt z Allegro nie przyjedzie z własnym kartonem i nie zapakuje towaru,

 

mam dość ludzi którzy twierdzą że dostawa za 12,99 na drugi koniec polski to za dużo.

 

Osobiście kupując na allegro czy gdziekolwiek indziej potrafię dodać dwie cyfry do siebie i zsumować wynik

oznacz moderatorów
swawekz
#9 Pomysłodawca#

Wg Allegro koszty pakowania i opakowania powinny być uwzględnione w cenie produktu. Ale z reguły nie chodzi o 2 czy 3 zł więcej na koszach wysyłki, ale o rażące zarabianie na przesyłkach. W mojej 20 letniej obecności na Allegro wiele razy zetknąłem się z absurdalnymi kosztami przesyłki, typu 74zł za przesyłkę więlkości 2 kartonów po butach (teoretycznie  powinno być kilka przesyłek, ale sprzedający sprytnie wykoncypował, że wyśle jedną przesyłką, ale pobierze opłatę zsumowaną, oczywiście rezygnuje z takich zakupów). Albo przesyłka wielkości połowy wielkości kartona po butach w cenie 20zł. Koszty przesyłki powinny być w przybliżeniu realne i nie chodzi tutaj o apteczną dokładność.

 

oznacz moderatorów
Client:103823352
#7 Wielbiciel#

Jeśli ktoś cię blokuje za niekorzystny dla niego komentarz trzeba zmobilizować się i zacząć walić mu więcej takich komentarzy bez gwiazdek z różnych kont , mój znajomy otworzył i zamknął 27 kont ale chyba wreszcie obniżył noty temu sprzedawcy , który go zablokował a na koniec zamówił coś na siebie z jeszcze innego konta , żeby mu udowodnić , że właściwie to go nie zablokował 

a poszło o nic , sprzedawca nie mógł się pogodzić z tym , że towar okazał się niskiej jakości w porównaniu z opisem

oznacz moderatorów
ManiekWaw1988
#7 Wielbiciel#

Serio? Co trzeba mieć w głowie, żeby po pierwsze tracić czas, po drugie niszczyć czyjąś pracę, po trzecie jeszcze się tym chwalić publicznie ? 

Ten kraj jest piękny, tylko ludzie.....nie są.

 

Dzisiaj każdego możesz zniszczyć, donieść na sąsiada że handluje prochami, na księdza że molestuje dzieci, na policjanta że chciał łapówkę, a może chciałbyś, żeby Twój pracodawca dowiedział się, że kradniesz, albo Urząd Skarbowy że robisz wałki....? 

Osobiście wolałbym spędzić ten czas z rodziną, że znajomymi, pójść na spacer, a towar kupić gdzieś indziej. 

Tylko....pewnie trzeba mieć z kim, nie?

Smutne to życie Twojego znajomego.

oznacz moderatorów
Montana_Max
#8 Zapaleniec#

Niby trochę racji, ale podam przykład. Znajoma coś kupiła i dostała towar bardzo niezgodny z opisem, konkretnie czujnik czadu. W opisie jak byk było, że jest to czujnik czadu ORAZ gazu. Po otrzymaniu okazało się, że tylko czadu. Poleciał negatyw i wylądowała na czarnej liście. Słusznie? Sprzedawca zachowuje się jak dziecko przyłapane na kradzieży batonika.

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@Montana_Max Często lepiej najpierw nawiązać dialog a w zależności od niego podejmować dalsze działania a nie walić od razu negatywa i potem się dziwić że druga strona też sięga po inne środki.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Montana_Max 
W opisie jak byk było, że jest to czujnik czadu ORAZ gazu. Po otrzymaniu okazało się, że tylko czadu. Poleciał negatyw i wylądowała na czarnej liście. 

Czy Twoja Znajoma złożyła Sprzedawcy reklamację z powodu wady polegającej na niezgodności otrzymanego towaru z opisem w ofercie ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Montana_Max
#8 Zapaleniec#

Z późniejszej rozmowy dowiedziałem się, że chyba poszła standardowa rozgrywka (ostatnimi czasy) czyli zwrot kasy za cofnięcie negatywa, co moim zdaniem będzie tworzyć kolejne patologie w stylu: łowca darmowych towarów.

oznacz moderatorów
Client:100160870
#12 Orędownik#

@ManiekWaw1988  To zapewne sam @Client:103823352  to zrobił i podpiął pod to znajomego😆

oznacz moderatorów
Agent555
#17 Koryfeusz#

Załóż na allegro drugie konto i będziesz mógł u tego sprzedawcy kupować.

oznacz moderatorów
Montana_Max
#8 Zapaleniec#

Ale tu nie chodzi o możliwość zakupu, tylko patologiczne wykorzystanie funkcjonalności w zły sposób przez nieuczciwych sprzedawców. Jedyne wytłumaczenie w przypadkach takich, jak podałem to próba zamknięcia ust klientom, którzy mówią prawdę o bublach lub naciąganych opisach towarów.

oznacz moderatorów
Agent555
#17 Koryfeusz#

Kupujący jeśli chce to może ocenić sprzedawcę  lub też nie musi tego robić. Ale dlaczego jak ocena jest negatywna to sprzedawca może dodać cię do czarnej listy bądź nie musi tego robić, wszystko już zależy od sprzedawcy,my kupujący nie mamy na to wpływu co zrobi sprzedawca.

oznacz moderatorów
Montana_Max
#8 Zapaleniec#

"my kupujący nie mamy na to wpływu co zrobi sprzedawca" Porównując sytuację do zwykłego sklepu: Wchodzę np. do mięsnego, proszę kilo zwyczajnej. Podają mi, ale śmierdzi i mówię, że nie chcę tego, bo jest zepsute. Oni mówią, że ok, oddadzą mi kasę, ale żebym tak głośno o tym nie mówił, każą mi wyjść wywieszają moje zdjęcie z dopiskiem "tego klienta nie obsługujemy" i dalej sprzedają ten syf. Pomijając otoczkę, wykluczanie klienta na podstawie mówienia prawdy to chyba jest sprawa dla UOKIK. Powinniśmy mieć wpływ w tym zakresie.

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@Montana_Max  widzisz z tą prawda to bywa różnie sprawa z mojego podwórka. klientka 03 grudnia kupuje siatke w okno  przeciw owadom. Otrzymuje towar 04 grudnia. My w świeta otrzymujemy komentarz negatywny: 

"mam spore zastrzezenia. niestety rzep ktory mial spelnic podstawowa role jest bezuzyteczny, wedlug zalecen postapilam jeli chodzi o przygotowanie okna (czyszczenie pod rzep) nie przynioslo to oczekiwanego skutku rzep wogole nie przykleja sie do powierzchni ramy okna.... wyrzucilam a zastapilam innym produktem ktory dodatkowo musialam zakupic jz"

Kontaktujemy sie z kupująca aby wyjaśnić że siatki w okno sa przewidziane do montażu w okresie wystepowania owadów a przyczyna tego że klej nie chwycil ramy była zbyt niska temperatura i wychłodzenie ramy okiennej - w grudniu temperatury oscylowały w okolicach zera a siatki sa montowane na zewnątrz. 

Mało tego po przyklejeniu rzepu okno powinno pozostac otwarte przez około 2 godziny - w grudniu kliemntka raczej sobie mieszkania nie wietrzyła

Niestety klientka nie odpowiada na nasze wyjaśnienia.

Reasumując : kupujacy popełnia błąd, sprzedający ponosi realne skutki tego błędu. Uważasz że taki kupujacy powinien trafić na czarna liste czy nie????

Przecież w sumie napisał prawde 🙂 Lecz czy sprzedajacy zasługuje na negatyw i na realne straty finansowe???

oznacz moderatorów