Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Towar zakupiony w ramach raty zero procent został zwrócony. Do tej pory konto nie zostały zwrócone środki. Sprzedający twierdzi że nie otrzymał przesyłki. Firma kurierska potwierdza dostarczenie przesyłki ale nie ma potwierdzenia dostarczenia odbioru który w związku z covid-19 nie jest wymagany. Co zrobić w takiej sytuacji?
Otworzyć dyskusję z sprzedającym i tam domagaj się zwrotu środków: https://allegro.pl/dyskusje/nowa mozesz także po 14dniach od zakupu złożyć wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index Oczywiście taki zwrot środków zakupionych na raty trafia do banku z reguły.
@LukR83 Złóż wniosek o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy. Pieniądze z POK trafią do banku, a Ty z bankiem rozwiążesz umowę kredytową, o ile to raty PayU. Jeżeli to raty Od.nowa, nie musisz rozwiązywać umowy, ponieważ zwrócone pieniądze zasilą Twój limit odnawialny.
Pamiętaj też o tym , że zgodnie z prawem sprzedawca ma obowiązek oddać pieniądze nie tylko wtedy, gdy przesyłka do niego dotrze, ale już wtedy, gdy pokażesz mu dowód odesłania rzeczy.
Art 32 Ustawy konsumenckiej;
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
"Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej."
Czyli jak wysłałem zwrot powiedzmy 20 maja i w tym dniu wysłałem sprzedawcy potwierdzenie nadania zwrotu, to czas zwrotu środków ( 14 dni ) liczy się od 20 maja, a nie od np. 25 maja, kiedy to sprzedający odebrał paczkę ze zwracanym towarem ?
A może zwrot środków powinien nastąpić w dniu potwierdzenia wysyłki zwracanego towaru/ odebrania go przez sprzedawcę ( bo tak sugeruje przytoczony przez Ciebie Art 32 Ustawy konsumenckiej ) ?
@Mac20ek00
14 dni na zwrot pieniędzy przez Sprzedawcę liczy się od daty otrzymania przez Sprzedawcę Twojego odstąpienia od Umowy.
Odesłanie towaru przed odstąpieniem od Umowy nie rozpoczyna biegu tego terminu. Opieszałość w odesłaniu po odstąpieniu może ten termin wydłużyć i narazić Kupującego na dodatkowe koszty.
I jeszcze jedno: zgodnie z aktualną linią orzeczniczą: dowód nadania zwrotu nie jest dowodem odesłania.
Na dzień dzisiejszy sytuacja jest już całkiem zagmatwana. Firma kurierska twierdzi że przesyłka dotarła do odbiorcy ale potwierdzenia doręczenia nie posiada. Zasłaniają się sytuacją związana z covid-19. Ktoś podpisał doręczenie do odbiorcy nazwą firmy adresata. Na tą chwilę została złożona reklamacja w firmie kurierskiej.
@LukR83 Złóż wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
@LukR83, przykro mi, że dotknęła Cię taka sytuacja. Widzę, że prowadzisz ze Sprzedającym Dyskusję. Pamiętaj, że w razie potrzeby, możesz poprosić o włączenie się do Dyskusji pracownika Allegro.
Załóżmy że każdy sprzedający nie odbierze towaru(zwrotu), to nie musi oddawać środków???