Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wczoraj kupiłem przez pomyłkę towar bez faktury. Zrobiłem zwrot ale Allegro prosi o sposób wysyłki zwrotu - między zakupem a zwrotem minęło może 5 minut więc i towaru nie dostałem. 🙂 Kilka miesięcy temu miałem podobną sytuację tylko wtedy widniała opcja "rezygnacja z zakupu" - teraz jej nie było. Czy wynikną jakieś komplikacje w tej sytuacji?
Przede wszystkim poinformuj sprzedającego przez wiadomość lub telefon. Allegro w sytuacjach słabo informuje. Potem klient wkurzony, bo zrezygnował a i tak wysłał, a sprzedawca wkurzony bo klient się na niego drze a on nie widział...
Sprzedający nie będzie mógł wygenerować etykiety, gdyż zwrot został zrobiony kilka minut po zakupie a wiem, że pracownicy tej firmy w niedzielę nie pracują 🙂
Wszystko jest OK nic nie musisz już robić.!
@Client:40660746 Błąd w rozumowaniu. Jeżeli sprzedawca korzysta np. z Baselinkera, to etykiety generują się automatycznie (o ile tak ustawił) i istnieje duża szansa, że trafiłeś w okienko, kiedy etykieta się wygenerowała i dlatego Allegro może pytać o wybór formy dostawy zwrotu, bo ich system nie traktuje tego jako Anulowanie zamówienia, tylko jako zwrot.
Nie muszą być wygenerowane, wystarczy zmiana statusu przesyłki!
@Client:40660746 Zmienił się komunikat ale jak klikniesz zwrot a sprzedajacy jeszcze nie wysłał to działa tak samo, On nie wysyła a ty nie odsyłasz sprzedajacy zwraca Ci środki.
Zastanawia mnie tylko czemu Allegro poprosiło o sposób wysyłki zwrotu
@Client:40660746 Dlatego ze to są systemowe komunikaty.
Nie zmienia to mojego pytania. Allegro już mi osobiście odpisało więc myślę, że jest już ok
@Client:40660746 Prawdopodobnie Sprzedający ma ustawioną automatyczną zmianę statusu zaraz po zakupie na "w przygotowaniu" W takim przypadku zakupu nie można już anulować, zostaje tylko zwrot, obojętnie czy paczka została wysłana czy też nie, dlatego widnieje komunikat o wyborze sposobu wysyłki zwrotnej. System w tym momencie nie odróżnia anulowania od zwrotu. Najlepiej dodatkowo poinformować Sprzedawcę o sytuacji, ponieważ dużo Przedsiębiorców jest mocno zautomatyzowanych, mogą coś przeoczyć lub błędnie odczytać sygnał od Kupującego bazując na samych komunikatach Allegro 😊
Nie, robiąc zwrot nadal zakup był w statusie "Zakup opłacony". Nie było opcji rezygnacji z zakupu - w tym roku korzystałem z tego w lutym i pod koniec sierpnia. Tym razem tylko zwrot i reklamacja.
W takim razie nie wiem, może coś się w tym temacie zmieniło. Pewnie bardziej doświadczony Użytkownik zaraz się tutaj wypowie lub Moderator jeżeli ktoś wywoła do pomocy 😊
U mnie nic się nie zmieniło. Konto firmowe, nie ma etykiety - Klient może anulować zamówienie, Allegro zwraca mu wpłatę, a ja dostaję automatyczny zwrot prowizji. Etykieta wygenerowana - Klient musi kliknąć zwrot (ja zwracam wpłatę i występuję o prowizję).
A sprzedający nie ma czasem konta prywatnego? Na nich tak jest...
Albo sprzedawca ma systemowo ustawione ze od razu generuje mu nr paczki i daje w system allegro paczka w przygotowaniu albo swego czasu byl blad taki dla sprzedajacych prywatnych ze smartem na allegro ze udostepnili smarta to system pozwalal zwrocic mimo ze osoba prywatna nie wyrazala zgody na zwrot bo kupujacy mial smarta
@Client:40660746 Napisałem Ci że wszystko jest Ok,
Jeśli nie masz możliwości anulowania zamówienia, skorzystaj z opcji [zwróć zakup]. Znajdziesz ją w szczegółach zakupu. Opcję zobaczysz, gdy:
O tym, że chcesz zwrócić produkt, poinformuj sprzedającego. Zrobisz to poprzez na przykład poprzez Formularz zwrotu, czyli oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W dalszej części artykułu dowiesz się, gdzie znajdziesz Formularz i jak zwrócić przedmiot.
Z możliwości zwrotu skorzystasz zarówno zanim otrzymasz zamówienie, jak i po odebraniu przesyłki