Zwrot a rezygnacja

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wczoraj kupiłem przez pomyłkę towar bez faktury. Zrobiłem zwrot ale Allegro prosi o sposób wysyłki zwrotu - między zakupem a zwrotem minęło może 5 minut więc i towaru nie dostałem. 🙂 Kilka miesięcy temu miałem podobną sytuację tylko wtedy widniała opcja "rezygnacja z zakupu" - teraz jej nie było. Czy wynikną jakieś komplikacje w tej sytuacji?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przede wszystkim poinformuj sprzedającego przez wiadomość lub telefon. Allegro w sytuacjach słabo informuje. Potem klient wkurzony, bo zrezygnował a i tak wysłał, a sprzedawca wkurzony bo klient się na niego drze a on nie widział...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedający nie będzie mógł wygenerować etykiety, gdyż zwrot został zrobiony kilka minut po zakupie a wiem, że pracownicy tej firmy w niedzielę nie pracują 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wszystko jest OK nic nie musisz już robić.!

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:40660746 Błąd w rozumowaniu. Jeżeli sprzedawca korzysta np. z Baselinkera, to etykiety generują się automatycznie (o ile tak ustawił) i istnieje duża szansa, że trafiłeś w okienko, kiedy etykieta się wygenerowała i dlatego Allegro może pytać o wybór formy dostawy zwrotu, bo ich system nie traktuje tego jako Anulowanie zamówienia, tylko jako zwrot.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie muszą być wygenerowane, wystarczy zmiana statusu przesyłki!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:40660746 Zmienił się komunikat ale jak klikniesz zwrot a sprzedajacy jeszcze nie wysłał to działa tak samo, On nie wysyła a ty nie odsyłasz sprzedajacy zwraca Ci środki.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zastanawia mnie tylko czemu Allegro poprosiło o sposób wysyłki zwrotu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:40660746 Dlatego ze to są systemowe komunikaty.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie zmienia to mojego pytania. Allegro już mi osobiście odpisało więc myślę, że jest już ok
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:40660746 Prawdopodobnie Sprzedający ma ustawioną automatyczną zmianę statusu zaraz po zakupie na "w przygotowaniu" W takim przypadku zakupu nie można już anulować, zostaje tylko zwrot, obojętnie czy paczka została wysłana czy też nie, dlatego widnieje komunikat o wyborze sposobu wysyłki zwrotnej. System w tym momencie nie odróżnia anulowania od zwrotu. Najlepiej dodatkowo poinformować Sprzedawcę o sytuacji, ponieważ dużo Przedsiębiorców jest mocno zautomatyzowanych, mogą coś przeoczyć lub błędnie odczytać sygnał od Kupującego bazując na samych komunikatach Allegro 😊

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie, robiąc zwrot nadal zakup był w statusie "Zakup opłacony". Nie było opcji rezygnacji z zakupu - w tym roku korzystałem z tego w lutym i pod koniec sierpnia. Tym razem tylko zwrot i reklamacja.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W takim razie nie wiem, może coś się w tym temacie zmieniło. Pewnie bardziej doświadczony Użytkownik zaraz się tutaj wypowie lub Moderator jeżeli ktoś wywoła do pomocy 😊

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
U mnie nic się nie zmieniło. Konto firmowe, nie ma etykiety - Klient może anulować zamówienie, Allegro zwraca mu wpłatę, a ja dostaję automatyczny zwrot prowizji. Etykieta wygenerowana - Klient musi kliknąć zwrot (ja zwracam wpłatę i występuję o prowizję).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A sprzedający nie ma czasem konta prywatnego? Na nich tak jest...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Albo sprzedawca ma systemowo ustawione ze od razu generuje mu nr paczki i daje w system allegro paczka w przygotowaniu albo swego czasu byl blad taki dla sprzedajacych prywatnych ze smartem na allegro ze udostepnili smarta to system pozwalal zwrocic mimo ze osoba prywatna nie wyrazala zgody na zwrot bo kupujacy mial smarta
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:40660746 Napisałem Ci że wszystko jest Ok,
Zwrot produktu
Jeśli nie masz możliwości anulowania zamówienia, skorzystaj z opcji [zwróć zakup]. Znajdziesz ją w szczegółach zakupu. Opcję zobaczysz, gdy:
- opłacisz swój zakup płatnością z góry, wybierzesz płatność za pobraniem lub płatność przy odbiorze osobistym
- sprzedający dodał w zamówieniu numer do śledzenia przesyłki.
O tym, że chcesz zwrócić produkt, poinformuj sprzedającego. Zrobisz to poprzez na przykład poprzez Formularz zwrotu, czyli oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W dalszej części artykułu dowiesz się, gdzie znajdziesz Formularz i jak zwrócić przedmiot.
Z możliwości zwrotu skorzystasz zarówno zanim otrzymasz zamówienie, jak i po odebraniu przesyłki