Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy kupujący na fakturę VAT akumulator samochodowy poprzez serwis Allegro ale dokonujący odbioru akumulatora w sklepie stacjonarnym sprzedawcy Allegro i płacący za w/w akumulator również w sklepie stacjonarnym sprzedawcy ma możliwość zwrotu tego akumulatora bez podania przyczyny do 14 dni nawet jeśli akumulator będzie nosił ślady montażu w pojeździe kupującego oraz będzie miał inne (niższe) napięcie niż to w chwili wydania tego akumulatora przez sprzedawcę?
@Nostus a zakup na jaką firmę ? bo jak związany z DG to nie przysługuje, bez względu gdzie i jak kupiony 🙂
Liczy się zakup więc umowa została zawarta w necie, odbiór nie ma znaczenia, jak jesteś konsumentem możesz zwrócić, nawet używany ale zostanie pomniejszony zwrot o zużycie akumulatora 😞
ps. sprzedawca nie może odmówić przyjęcia zwrotu z powodu montaży itp.
A czemu chcesz zwracać, może to raczej reklamacja jak coś jest nie tak z produktem ?
Kupujący kupił go na firmę (jednoosobowa działalność gospodarczą). Nie informował sprzedawcy czy akumulator będzie wykorzystywał w swojej działalności .
@Nostus to sprawdź po pkd i w razie co odmów, a jak będzie to DG księgowy to musisz przyjąć i potrącić za używanie 😞
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie
poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami
art. 12 ust. 1 pkt 9.
@mdrogeria @kostas11 @serwis-texas @komis-bell @RED @mikeza Przepraszam, że tak trochę pokrzyczę ale w temacie sprawdzania kodów PKD miałem ostatnio super klienta. Usiądźcie.
SPÓŁKA AKCYJNA JEST KONSUMENTEM - "zakup był typowo konsumencki i nie związany z głównym profilem działalności firmy"
Ja zawsze siedzę jak czytam AG 🙂 Klient fajny. W sumie spółkę akcyjną może mieć Pan Waldek z żoną Jadwigą. Spółkę mają ale nie wiedzą co to 🙂
@Nostus zwrot konsumencki służy tylko bezpośredniemu zapoznaniu się odbiorcy z funkcjonalnością produktu , przy odbiorze osobistym klient miał bezpośredni kontakt z produktem czyli w takim przypadku odstąpienie od umowy nie przysługuje , w takim przypadku możesz przyjąć zwrot jak przy zakupie stacjonarnym , ale nie ciąży na Tobie ten obowiązek .
@mdrogeria do zawarcia umowy doszło po za lokalem przedsiębiorcy - zakup allegro, odbiór osobisty nie ma tu znaczenia, równie dobrze mógł kolega odebrać 😄
@kostas11 zamówił sobie przez allegro na sklep ale opłacił i odebrał w sklepie stacjonarnym czyli zakupił w sklepie stacjonarnym a nie w necie liczy się forma uregulowania płatności a ta nie była przez allegro z netu od razu tylko w sklepie do łapki przy kasie
Klient zapoznał się przed zakupem ze stanem akumulatora (naładowanie 97% , stan techniczny 100%) ponadto używał swojego testera o nieznanej dokładności i wyniki miał porównywalne. W takim przypadku zapoznał się ze stanem faktycznym przed zakupem.
Przyjmij ale potrąć jeżeli masz dowody że był używany.
1. Liczy się forma zakupu, a nie sposób odbioru. Wiem - głupota - ale tak jest. Zamówił przez internet, odebrał osobiście i ma prawo do zwrotu. Właśnie takie przepisy powodują, że sprzedaż przez internet staje się coraz droższa i bardziej frustrująca.
2. Nabywca mógł zrobić tyle z akumulatorem, co podczas nabycia w sklepie stacjonarnym (i tutaj, jak na dłoni widać bezsens tych przepisów o zwrocie, przecież był w sklepie, oglądał itd.). Zamontował w samochodzie - możesz pomniejszyć zwrot.
3. Możesz odmówić zwrotu jeżeli zakup był związany z prowadzoną działalnością gospodarczą (wg kodów PKD).
@MikroLITY zamówił z netu ale odebrał i zapłacił osobiście w sklepie
Nie masz obowiązku przyjęcia zwrotu. Klient miał możliwość zapoznania się z produktem. Jeżeli odebrał po obejrzeniu - obowiązują zasady jak w stacjonarnym. I kropka.
Sklepy próbują obejść to i zamiast o sprzedaży informują o rezerwacji.
Nie, odbiór osobisty rzeczy kupionej w e-sklepie nie powoduje utraty przez konsumenta prawa do odstąpienia od umowy. Należy przy tym odróżnić sytuację, w której faktycznie doszło do zawarcia umowy sprzedaży przez internet, od sytuacji w której na stronie www sklepu jedynie zarezerwowano towar.
10. Czy odbiór osobisty towaru zakupionego w sklepie internetowym powoduje utratę prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni?
Nie, odbiór osobisty rzeczy kupionej w e-sklepie nie powoduje utraty przez konsumenta prawa do odstąpienia od umowy.
Należy przy tym odróżnić sytuację, w której faktycznie doszło do zawarcia umowy sprzedaży przez internet, od sytuacji w której na stronie www sklepu jedynie zarezerwowano towar. W tym drugim przypadku do zawarcia umowy sprzedaży doszło dopiero w sklepie (w momencie odbioru towaru) i wówczas konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
@MikroLITY oczywiście ,że przysługuje do chwili zapoznania się z produktem jeśli sprzedawca taką opcję w punkcie odbioru udostępnia . Powtarzam , cel zwrotu konsumenckiego jest tylko jeden - pojęcie decyzji zakupowej przez odbiorcę PO! bezpośrednim kontakcie z przedmiotem .
Autor wątku cyt ,,Klient zapoznał się przed zakupem ze stanem akumulatora (naładowanie 97% , stan techniczny 100%) ponadto używał swojego testera o nieznanej dokładności i wyniki miał porównywalne.,,
udostępnił taką możliwość ...tylko pytanie - czy ma na to potwierdzenie .
Tak. Mam potwierdzenie wykonania testu akumulatora wykonanego przy kliencie wykonanego przed wystawieniem faktury VAT i uiszczeniem zapłaty.
@Nostus czyli sprawa jest prosta ,,widziały gały.....,, druga sprawa- piszesz o śladach montażu , w takim przypadku klient przekroczył uprawnienia ,przeciw niemu stoi jeszcze fakt ,że jest przedsiębiorcą , sprawdź za pomocą NIP jaki ma profil działalności .
A dlaczego nie chce przyjąć zwrotu?