Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, kilka dni temu kupiłem nowy produkt (część samochodową) od sprzedawcy, firmy, na allegro. Po zamontowaniu w samochodzie okazało się że część ta ma wadę fabryczną w postaci nieszczelności. Z jednej strony nie minęło jeszcze 14 dni na zwrot, a z drugiej można powiedzieć że część jest już używana. Nie ma jednak innego sposobu na sprawdzenie tej części niż montaż w decelowym miejscu.
W związku z powyższym co powinienem zrobić aby odzyskać pieniądze od sprzedawcy:
1. Zgłosić zwrot? Prawdopodobnie sprzedawca może odliczyć koszt za zużycie?
2. Zgłosić reklamację? Sprzedawca może ją odrzucić z wymyślonego powodu jak np. niepoprawny montaż?
Dodam że poniosłem koszt montażu oraz demontażu uszkodznego produktu, a z powodu unieruchomienia auta musiałem pilnie kupić i zamontować sprawny zamiennik. Nie interesuje mnie więc wymiana lub naprawa zakupionego produktu.
@Tomasz0630 reklamacja !!! , jeśli masz rachunek czy inne potwierdzenie , że montaż odbył się przez podmiot posiadający odpowiednie uprawnienia nie masz się czym martwić .
@Tomasz0630 W praktyce opcje masz dwie:
- odstąpienie od umowy ale wiąże się to - jak sam zauważyłeś z tym, że "Prawdopodobnie sprzedawca może odliczyć koszt za zużycie"
- reklamacja - tu możesz określić oczekiwania co do sposobu rozwiązania problemu np. jako zwrot środków ale zgodnie z prawem to sprzedający decyduje o tym w jaki sposób rozwiąże problem w przypadku uznania reklamacji - wymiana / naprawa / zwrot
@Tomasz0630 niedawno reklamowaliśmy część do firmowego samochodu. Poniżej podajemy link do wzoru formularza reklamacyjnego jaki otrzymaliśmy od naszego sprzedawcy, wypełnij, weź podpis i pieczątki z warsztatu w opisanych miejscach. Nie powinien tego sprzedawca podważyć w żaden sposób.
https://www.easypaste.org/file/GRXAopr2/Form-rekl-auto.pdf?lang=pl
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
Dziękuję, ale dostałem już formularz reklamacyjny od sprzedawcy. A co w przypadku gdybym nie miał potwierdzenia montażu w warsztacie? Czy sprzedawca może bez konsekwencji wysyłać fabrycznie uszkodzone przedmioty? Tym bardziej po przejrzeniu opinii o sprzedawcy nie jest to pierwszy taki przypadek.
@Tomasz0630 ta część była oryginalna czy zamiennik? Przy zamiennikach dopiero w trakcie montażu może wyjść, że coś nie do końca pasuje lub wykonany został niestarannie. Jeśli natomiast część jest używana, to często sprzedawcy oferują je w ciemno bez sprawdzenia innego niż stan wizualny, bo nie mają możliwości sprawdzenia. Do nas 3 komputer/sterownik do Iveco właśnie jedzie, pierwszy był uszkodzony (to ta reklamacja o której wspomnieliśmy), drugi zero komunikacji z naszym samochodem. My wiemy jak wygląda sprawa z takimi częściami, ktoś nieświadomy wystawi negatyw bo "zostałem oszukany, część jest niesprawna".
W przypadku braku potwierdzenia montażu przez fachowca, sprzedawca może podnieść zarzut braku wiedzy na ten temat i/lub niewłaściwego montażu. Gdy masz poświadczenie fachowca, sprzedawcy raczej nie przyjdzie to do głowy. A co, robota wykonywana przez mechanika bez rachunku zapewne lub poza warsztatem, przez np. znajomego? Czasami taniej wychodzi później drożej.
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
Nie do końca tylko rozumiem dlaczego fakt montażu w serwisie lub indywidualnie ma wpływ na rozpatrzenie reklamacji produktu który był uszkodzony fabrycznie i posiada przeciek na uszczelniaczu. Proces montażu w żaden sposób nie ingeruje w ten element.
Wg mnie jest to ewidentne niewywiązanie się z umowy i dostarczenie wadliwego produktu.
@Tomasz0630 Sprzedający wywiązał się z umowy bo wysłał Ci zamówiony towar a to, że ten towar był wadliwy fabrycznie to już nie jego wina bo jak sam zauważyłeś - "Nie ma jednak innego sposobu na sprawdzenie tej części niż montaż w decelowym miejscu. "
Nie ma co gdybać - złóż reklamację i tyle. Napisz że oczekujesz zwrotu ale miej na uwadze, że to po stronie sprzedającego leży decyzja o sposobie realizacji reklamacji i nie musi się on zgadzać na zwrot. Może naprawić lub wymienić towar.
Reklamację zgłaszasz u sprzedającego, najlepiej poprzez dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa