anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot czy reklamacja?

Tomasz0630
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, kilka dni temu kupiłem nowy produkt (część samochodową) od sprzedawcy, firmy, na allegro. Po zamontowaniu w samochodzie okazało się że część ta ma wadę fabryczną w postaci nieszczelności. Z jednej strony nie minęło jeszcze 14 dni na zwrot, a z drugiej można powiedzieć że część jest już używana. Nie ma jednak innego sposobu na sprawdzenie tej części niż montaż w decelowym miejscu. 

W związku z powyższym co powinienem zrobić aby odzyskać pieniądze od sprzedawcy:

1. Zgłosić zwrot? Prawdopodobnie sprzedawca może odliczyć koszt za zużycie?

2. Zgłosić reklamację? Sprzedawca może ją odrzucić z wymyślonego powodu jak np. niepoprawny montaż? 

Dodam że poniosłem koszt montażu oraz demontażu uszkodznego produktu, a z powodu unieruchomienia auta musiałem pilnie kupić i zamontować sprawny zamiennik. Nie interesuje mnie więc wymiana lub naprawa zakupionego produktu. 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Tomasz0630 reklamacja !!! , jeśli masz rachunek czy inne potwierdzenie , że montaż odbył się przez podmiot posiadający odpowiednie uprawnienia nie masz się czym martwić .

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Tomasz0630 W praktyce opcje masz dwie:

- odstąpienie od umowy ale wiąże się to - jak sam zauważyłeś z tym, że "Prawdopodobnie sprzedawca może odliczyć koszt za zużycie"

- reklamacja - tu możesz określić oczekiwania co do sposobu rozwiązania problemu np. jako zwrot środków ale zgodnie z prawem to sprzedający decyduje o tym w jaki sposób rozwiąże problem w przypadku uznania reklamacji - wymiana / naprawa / zwrot


oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@Tomasz0630 niedawno reklamowaliśmy część do firmowego samochodu. Poniżej podajemy link do wzoru formularza reklamacyjnego jaki otrzymaliśmy od naszego sprzedawcy, wypełnij, weź podpis i pieczątki z warsztatu w opisanych miejscach. Nie powinien tego sprzedawca podważyć w żaden sposób.

https://www.easypaste.org/file/GRXAopr2/Form-rekl-auto.pdf?lang=pl

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

Tomasz0630
#8 Zapaleniec#

Dziękuję, ale dostałem już formularz reklamacyjny od sprzedawcy. A co w przypadku gdybym nie miał potwierdzenia montażu w warsztacie? Czy sprzedawca może bez konsekwencji wysyłać fabrycznie uszkodzone przedmioty? Tym bardziej po przejrzeniu opinii o sprzedawcy nie jest to pierwszy taki przypadek.

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@Tomasz0630 ta część była oryginalna czy zamiennik? Przy zamiennikach dopiero w trakcie montażu może wyjść, że coś nie do końca pasuje lub wykonany został niestarannie. Jeśli natomiast część jest używana, to często sprzedawcy oferują je w ciemno bez sprawdzenia innego niż stan wizualny, bo nie mają możliwości sprawdzenia. Do nas 3 komputer/sterownik do Iveco właśnie jedzie, pierwszy był uszkodzony (to ta reklamacja o której wspomnieliśmy), drugi zero komunikacji z naszym samochodem. My wiemy jak wygląda sprawa z takimi częściami, ktoś nieświadomy wystawi negatyw bo "zostałem oszukany, część jest niesprawna".

W przypadku braku potwierdzenia montażu przez fachowca, sprzedawca może podnieść zarzut braku wiedzy na ten temat i/lub niewłaściwego montażu. Gdy masz poświadczenie fachowca, sprzedawcy raczej nie przyjdzie to do głowy. A co, robota wykonywana przez mechanika bez rachunku zapewne lub poza warsztatem, przez np. znajomego? Czasami taniej wychodzi później drożej.

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

Tomasz0630
#8 Zapaleniec#

Nie do końca tylko rozumiem dlaczego fakt montażu w serwisie lub indywidualnie ma wpływ na rozpatrzenie reklamacji produktu który był uszkodzony fabrycznie i posiada przeciek na uszczelniaczu. Proces montażu w żaden sposób nie ingeruje w ten element. 

Wg mnie jest to ewidentne niewywiązanie się z umowy i dostarczenie wadliwego produktu. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Tomasz0630 Sprzedający wywiązał się z umowy bo wysłał Ci zamówiony towar a to, że ten towar był wadliwy fabrycznie to już nie jego wina bo jak sam zauważyłeś - "Nie ma jednak innego sposobu na sprawdzenie tej części niż montaż w decelowym miejscu. "

Nie ma co gdybać - złóż reklamację i tyle. Napisz że oczekujesz zwrotu ale miej na uwadze, że to po stronie sprzedającego leży decyzja o sposobie realizacji reklamacji i nie musi się on zgadzać na zwrot. Może naprawić lub wymienić towar.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Reklamację zgłaszasz u sprzedającego, najlepiej poprzez dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów