anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot dla kupującego

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Kupiłam maszynkę bez zaznaczania opcji faktury, po czym chciałam fakturę mailowo. Niestety omyłkowo kupiłam nie ten produkt i chciałam go zwrócić, po czym sprzedający się nie zgodził. Poprosiłam o dobrą wolę sprzedawcy na zwrot ale nie dostałam odpowiedzi. Czy nalezy mi się zwrot?

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

@_HolaOla_ dostałam taką odpowiedź: Dzień dobry, nie mamy obowiązku przyjęcia zwrotu jeśli zakupiony produkt jest związany z prowadzoną działalnością. Nie ma tu znaczenia czy została do zamówienia wystawiona faktura czy paragon.

Czy mogę prosić o pomoc allegro?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:53180621 No dobra ale sprzedający wystawił tą fakturę na działalność czy nie?

Jeśli wystawił fakturę i jest ona związana z Twoją działalnością - nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu.
Jeśli wystawił paragon to nie może odmówić przyjęcia zwrotu.

Proste, logiczne i zgodne z przepisami 🙂

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Client:53180621 Kontynuuj proszę korespondencję ze sprzedającym dyskusji, a nasi pracownicy będą mieli wgląd do jej treści. Jeśli potrzebujesz naszego wsparcia, znajdziesz tam też przycisk "poproś o pomoc Allegro". 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

@_HolaOla_  sprzedający napisał prywatnie na maila, że przyjmie maszynkę tylko żebym dziś ją odesłała i zakończyła dyskusję. Myślę, że każdy z nas jest człowiekiem mimo regulaminów i sprzedający również. Dziękuję za odzew

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:53180621 Najpewniej zrobił to ze "strachu" przed negatywem i oznaczeniem dyskusji jako nierozwiązanej...
Jeśli wystawił fakturę to nie ma obowiązku przyjęcia takiego zwrotu ale jak widać na allegro łatwo jest zmusić sprzedającego do czegoś czego absolutnie nie ma w obowiązku.

oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

@komis-bell raczej nigdy nie wystawiłam nikomu negatywa, a jeśli nawet sprzedający by się nie zgodził to bym to musiała przyjąć i tyle, ponieważ tu na dyskusji każdy mi to wytłumaczył. Fajnie, że jednak dało nam się dogadać

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:53180621 Ty może nie i chwała Ci za to, ale cała masa innych klientów bardziej roszczeniowych od Ciebie już tak...
Druga sprawa - sprzedający nie mógł mieć pewności, że tego nie zrobisz więc najpewniej było tak, że poszedł Ci na rękę dla świętego spokoju.

oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Wiem wiem ale podziękowałam bo niektórzy są nieugięci pewnie. Dobrze, że tak to się zakończyło. Wam również dziękuję za rady

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:53180621 tak , najlepiej jest dogadać się w takiej sytuacji , ale musisz wiedzieć , że otwarta dyskusja podniosła ciśnienie sprzedawcy ... dalej idąc użyłaś narzędzia w celu wymuszenia na sprzedawcy swojej woli ... co dalej ???.... hmmm zależy na kogo trafiłaś , tam.... po drugiej stronie szybki .

oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Wypełniłam formularz i czekam ale w razie czego gdzie prosić o pomoc allegro?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:53180621 dalej nie opowiedziałaś czy to zakup związany z Twoją DG ( krawcowa itp. ) bo tym przypadku nie chroni Cię UK 😞

Sprzedawca w dyskusji załączy Twoją prośbę o fakturę i nic nie zrobisz 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

I tak i nie. Owszem prowadzę barbershop ale w rozmowie z sprzedającym mówiłam, że nie potrzebuję maszynki a ostrza. Więc mogę być i tak na stratnej pozycji

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Client:53180621  napisał(a):

Owszem prowadzę barbershop ale w rozmowie z sprzedającym mówiłam, że nie potrzebuję maszynki a ostrza. Więc mogę być i tak na stratnej pozycji


Nie możesz tylko jesteś, Twój zakup był związany z prowadzoną przez Ciebie działalnością i Twoja pomyłka jest Twoją sprawą a nie sprzedawcy. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sami pisaliście tu na forum że lepiej żeby przyjąć taki zwrot niż pakować się kłopoty, więc nie denerwuj się.🤗

oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Tego się obawiam bo nie jest to zakup za 50zł 😕

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:53180621 od przedsiębiorcy wymaga się znajomości swojej branży dlatego ustawodawca ograniczył prawa konsumenckie w stosunku do działalności jednoosobowych . Jeśli zakupiony przedmiot ma związek z charakterem Twojej działalności sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia zwrotu w przypadku gdy do transakcji była wystawiona faktura VAT. Ustawodawca jasno określił w zapisie kto i w jakim przypadku wyłączony jest z ochrony konsumenckiej i wszelkie działania ze strony allegro zmierzające do wymuszenia na sprzedawcy przyjęcia zwrotu nie mają mocy prawnej ... więcej jeśli Twoje działania doprowadzą do wymuszenia na sprzedawcy finalizacji Twojej woli finał sporu może znaleźć swój koniec na sali sądowej , a tam Twoje szanse są mizerne ,więc przeanalizuj dokładnie czy zwrot konsumencki Ci się należy czy też nie .

oznacz moderatorów