Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam maszynkę bez zaznaczania opcji faktury, po czym chciałam fakturę mailowo. Niestety omyłkowo kupiłam nie ten produkt i chciałam go zwrócić, po czym sprzedający się nie zgodził. Poprosiłam o dobrą wolę sprzedawcy na zwrot ale nie dostałam odpowiedzi. Czy nalezy mi się zwrot?
To zależy. Jeśli sprzedający jest firmą, a Ty osobą prywatną oraz nie minęło 14 dni od otrzymania produktu to sprzedawca nie może odmówić. Robisz systemowy zwrot i tyle.
zamówiłam jako osoba prywatna ale w wiadomosci do sprzedającego poprosiłam o fakturę. Nie zaznaczyłam opcji faktury. Paczka ma dziś dojść i chcę ją odesłać nawet jej nie otwierając. Kupujący nie daje szansy na zwrot. Czy mam włączyć moderatora do rozmowy?
Więc jeśli on jest firmą to zwroty musi przyjmować. Osoba prywatna nie musi chyba że to zakup z allegro głównego i wysyła paczki smartem za darmo. Wtedy obowiązuje ją regulamin smarta i również musi przyjąć. Zawsze możesz założyć dyskusję i poprosić pracowników allegro o pomoc. Lub nawet tu dziewczyny sprawdzą czy zwrot przysługuje czy nie. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Dziękuję już piszę:)
Pytanko jak napisać do moderatorów ktorzy są wymienieni?
Sami się tu zjawią moderatorzy, ale od prywatnego możesz nie dostać FV, po prostu nie wystawia, a w ofercie była zaznaczone że wystawia FV?
Tak bo to firma wystawiała, tylko ja nie zaznaczyłam opcji fv ale poprosiłam o nią w wiadomosci do sprzedającego
@Client:53180621 a czy ta maszyna jest kupiona do korzystania w działalności gospodarczej lub na spółkę itp. ? Bo jeśli tak to nie przysługuje Ci zwrot i tu sprzedawca może mieć rację jak wystawił fv 😞 A to czy była to prośba mailowa czy zaznaczenie okienka nie ma tu znaczenia prośba to prośba 😉
Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Prowdzę jednoosobową działalność gospodarczą i chciałam kupić ostrza a pomyliłam z maszynką. Kliknęłam nie w to co powinnam, ponieważ jestem tu nowicjuszem na allegro. Na dzień dzisiejszy maszynka nie jest mi potrzebna tylko ostrza.
W zwrotach kupującego jest napisane:
Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)
Czyli jako jednoosobowa działalność mogę zwrócić?
@Client:53180621 o ile nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego
Tak, możesz zwrócić. Nie musisz informować sprzedającego o charakterze swojej działalności.🤗
@LEW433 ale bzdury piszesz i wprowadzasz w błąd kupująca, sprzedawca może sprawdzić i nie przyjąć !!!!!!!
@Client:53180621 Jeśli kupiłaś coś co jest związane z Twoją działalnością zawodową a sprzedający wystawił fakturę to nie ma on obowiązku przyjmowania zwrotu.
@Client:53180621 Sprawdziłam Twoje zamówienie, ale w tej sytuacji najlepiej będzie jeśli rozpoczniesz dyskusję z tym sprzedającym przez ten formularz. Sprzedający będzie musiał w niej odnieść się do sprawy w przeciągu 24 godzin, a w razie problemów ze zwrotem będziesz mogła poprosić Allegro o pomoc i wsparcie.
@_HolaOla_ a jak to był zakup związany z DG ???
@kostas11 jak nie było faktury to łaski nie robi - musi przyjąć.
Faktura była ale mailowo, nie klikając na allegro "chcę otrzymać fv"
@Client:53180621 ale co to ma do rzeczy jak było poproszone, nie zmienia to nic, skoro była wystawiona na Twoją prośbę 🙂
@kostas11 To jest właśnie kwestia sporna w tej sytuacji, dlatego zachęciłam autorkę wątku do rozpoczęcia dyskusji. Nie znam stanowiska sprzedającego w tej sprawie, ale w ofercie, którego dotyczy sprawa jest zapis: "Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)" .