Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
kupiłem na allegro towar z opcją płatnej dostawy InPost Paczkomat. Następnego dnia odstąpiłem od umowy i towar odesłałem darmowym zwrotem InPost Allegro.
Czy w takiej sytuacji sprzedawca zwraca mi tylko koszty samego towaru, czy koszty towaru i transportu?
@chino_rx Zwraca Ci tyle ile zapłaciłeś
chino_rx zwraca Ci towar + najniższy koszt dostawy jaki ma w ofercie .
@chino_rx W takiej sytuacji sprzedawca zwraca Ci koszt towaru + koszt wysyłki do Ciebie, czyli całą wpłatę.
Jest to gdzieś w regulaminie allegro?
@chino_rx tak mówią przepisy, które są ponad regulaminy 😉
ja ustawę znam, ale sprzedawca twierdzi, że jak konsument wybierze darmowy zwrot allegro inpost, to on pokrywa koszty (normalnie koszt zwrotu jest po stronie konsumenta) więc nie zwraca kosztu zakupu
@chino_rx Masz problem? Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa wtedy szybko zwróci. Pozna też zasady i regulaminy. To jedno z podstawowych praw konsumenta.
No i sprzedawca na e-maila, że powinien mi zwrócić za koszty wysyłki pisze tak:
"Zgodnie z ustawą mamy obowiązek pokryć koszty przesyłki Pana zwrotu, do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w ofercie. Udostępniliśmy tym samym darmową możliwość odesłania produktu w ramach allegro zwroty. Nie mamy obowiązku zwracać Panu środków za pierwszą wysyłkę produktu która została zrealizowana zgodnie ze złożonym zamówieniem a produkt otrzymał Pan nowy i sprawny."
@chino_rx To są głupoty. Otwórz ten spór i poproś w nim o pomoc Allegro. Już widać, że on bez sporu Ci nie zwróci.
chino_rx wyprowadź go z błędu najlepiej za pomocą dyskusji . Nie ZWROTU ,a DOSTAWY . Po 24 H w dykusji poproś administatora o pomoc .
@chino_rx Allegro smart darmowego zwrotu jest usługą allegro a nie sprzedawcy. Sprzedawca może się zwrócić do allegro o zwrot prowizji i opłaty smart do allegro.
Zasada jest taka, ze po odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny i innych komplikacji każda ze stron zwraca sobie to co dało.
To co powiesz na taki "kwiatek" ? Miałam sytuację jak powyżej (zakup poniżej 40 zł opłata za wysyłkę 8,99 zł - gdzie 8,99 było najtańszą opcją - i darmowy zwrot przez paczkomat).
Sprzedawca oddał za towar i nic więcej, a Allegro przyznało mu rację,
tylko nie wiem na jakiej podstawie prawnej (może ktoś poda), bo w ustawie jest jasno napisane "Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy."
Rozumiem, że "darmowy" zwrot, to jest koszt dla sprzedawcy, ale jeżeli udostępnił taką opcję, to jego problem i powinien to mieć ujęte w marży produktów, a nie potem powie "nie oddam, bo nie". Czy się mylę i to nie sprzedawca opłaca darmowy zwrot tylko Inpost/ Allegro czy kto tam?
Dziwi mnie postawa Allegro, bo robiłam już zwroty przedmiotów poniżej 40 zł i większość sprzedawców oddaje całość wpłaty, bez przypominania im o zwrocie kosztów dostawy do klienta.
To jak to jest, że niektórzy oddają, a inni nie? Bo teraz trochę zgłupiałam 🙄.
@anibarmik
To jest miara aktualnego stanu kompetencji pracowników Allegro, a przede wszystkim osób odpowiedzialnych za to, że pojawiają się takie zlepki tekstów (przeczące samym sobie) jako oficjalne wypowiedzi pod marką Allegro.
W sytuacji gdy dochodzi w taki sposób do szargania wizerunku marki przekładającego się na trudne do przecenienia straty finansowe - towarzyszą temu uzasadnione wątpliwości co do prawidłowości zarządzania, nadzoru, kontroli, weryfikacji, etc., a przede wszystkim co do wiarygodności Serwisu i składanych publicznie zapewnień oraz oświadczeń.