Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich. Sytuacja wygląda następująco: kupiłem cześć do do auta w której było ewidentnie napisane w tytule aukcji oraz w opisie, że jest do montażu "na przód pojazdu". Okazało się, że jest to do montażu na tył. Mogę kliknąć "zwrot towaru", ale widzę tylko kwotę za przedmiot. Dlaczego mam ponosić koszty przesyłki w obie strony jeśli zawinił sprzedający? Kto powinien pokryć te koszty w takiej sytuacji? Będę wdzięczny za odpowiedź.
A to wynika jednoznacznie że koszt za przesyłkę w ramach zwrotu zawsze ponosi kupujący (wyjątki to Smart i paczkomat), nie chcesz ponosić kosztu musisz (należy) składać reklamację na niezgodność oferty z opisem i wówczas po rozpatrzeniu reklamacji sprzedajacy zwraca Ci koszty odesłania, nie wiesz jak złożyć reklamację >otwórz dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
a na Allegro Lokalne tu: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
Piękne dzięki za odpowiedź. Podsumowując zasada jest taka: 14 dni i zwrot przysługuje mi jako kupującemu, gdybym się rozmyślił i wówczas ja pokrywam koszty przesyłki w obie strony. Jeśli jednak produkt jest niezgodny z opisem, sprzedający wysłał coś innego itp - wówczas otwieram dyskusję?
Tak najlepiej, w dyskusji wszystko sobie wyjaśnicie i masz pomoc Allegro.
@tormentor4 Podsumowując 🙂
Zakup od firmy
Zwrot jak się rozmyślisz - przysługuje, odsyłasz na swój koszt a dostajesz zwrot za towar o najtańszą dostawę
Reklamacja - przysługuje
Zakup od osoby prywatnej
Zwrot się rozmyślisz - nie przysługuje chyba że się sprzedawca zgodzi
Reklamacja - przysługuje o ile sprzedawca nie wyłączył rękojmi
Dyskusja nie służy do składania reklamacji, najpierw napisz maila i opisz problem, jak będą problemy itp. to wtedy rozpoczynasz dyskusję !!!
Odsyłasz na swój koszt jak sprzedawca uzna reklamację musi Ci oddać za odesłanie !!!
Wszystko jasne, tylko czemu teraz klikając "zwrot" widzę kwotę przedmiotu, nawet nie jest doliczona przesyłka w jedną stronę? Rozumiem, że wtedy muszę się domagać tego osobno?
@tormentor4 bo ten zwrot domyślnie jest 14 dniowy bez podania przyczyny nie był przewidziany do składania reklamacji, napisz pierw maila do sprzedawcy i napisz co się stało !!!
Potem wróć do nas to Ci podpowiemy jak będzie problem, może się okazać że podeśle swojego kuriera ? a martwisz się na zapas a nawet nie złożyłeś reklamacji !!!
Wiem wiem, napisałem do sprzedającego, zobaczymy jak się sprawa potoczy. Jak na razie byłem ciekaw jak wygląda kwestia pokrycia kosztów przesyłki, bo przy zwrocie była tylko wartość towaru. Dziękuję za pomoc 🙂 Jak coś będę się odzywał.
Jak jest towar niezgodny z opisem nie rób zwrotu(tu ci podpowiadają sprzedajacy) otwieraj dyskusję i reklamuj towar. Jeżeli zrobisz zwrot to pokrywasz koszty odesłania ale także sprzedajacy ma prawo pomniejszyć CI zwrot środków, jeżeli uzna że wartość towaru się zmniejszyła.
@tormentor4 przy odstąpieniu od umowy pokrywasz tylko koszt zwrotu do sprzedawcy a on powinien ci oddać koszt najtańszej wysyłki towaru z oferty jaką kupiłeś, przy rozpatrzonej pozytywnie reklamacji na podstawie dowodu nadania powinien ci oddać kwotę za odesłanie do niego reklamacji oraz za najtańszą wysyłkę towaru z oferty do ciebie