anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot kosztów przesyłki zwrotnej

Client:98840934
#8 Zapaleniec#

Witam . Podczas trwającej od 24.10 dyskusji ze Sprzedającym ( przy pomocy Allegro ) , otrzymałem zwrot pieniędzy za zakupiony towar ale nie mogę odzyskać zwrotu kosztów przesyłki zwrotnej , moje zapytania są ignorowane . Dokonując zakupu , na ekranie głównym oprócz podstawowych danych miałem : Dostawa za darmo , Zwrot za darmo ( 15 dni na odstąpienie od umowy ) , Kupujesz z Allegro Protect.      3.11 potwierdziłem otrzymanie pieniędzy za zwrócony towar .  Prosząc o pomoc Allegro otrzymałem odpowiedż : Sprzedający zapłacił , zachęcamy do zamknięcia dyskusji . Co powinienem zrobić ? Prośba o odpowiedż

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:98840934 skoro miałeś zwrot za darmo co z jakiej racji ma sprzedawca oddawać za odesłanie 🙂 a nawet jak byś zapłacił to przy zwrocie ustawowo Ci się nie należy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@kostas11: a nie pomyslales, ze to moglo byc odeslanie towaru ktory przyszedl juz uszkodzony. Kupujacy nie ma obowiazku odsylania poprzez SMART uszkodzonego towaru. Chyba, ze sie myle to mnie popraw.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:104371448 nie pomyślałem bo w poście jest wyraźnie podkreślony zwrot konsumencki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@kostas11: przeciez dobrze wiesz, ze ludzie mylą non stop pojęcia i nie potrafią się wysłowić. Odstępują od umowy reklamując towar (bo allegro daje coś tam do wyboru)... zapewne wiesz o co mi chodzi.

Pozniej w toku wymiany informacji wychodzi, ze to nie byl zwrot konsumencki. Ale tak to jest jak sie nie potrafi jasno, punkt po punkcie napisac o co dokladnie chodzi.

oznacz moderatorów

Client:98840934
#8 Zapaleniec#

Zwrot za darmo zmienił się na drugim ekranie na ZWROT NA WłASNY KOSZT . Przesyłkę zwrotną opłaciłem ( 149,63 PLN  Chorwacja ). Potwierdzenie opłaty załączyłem do dyskusji .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dlatego Allegro milczy bo to ich wina.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Client:98840934  

Może daj link do aukcji, zobaczymy jakie były warunki. Na pewno nie był to Smart bo ten działa tylko na terenie Polski. I napisz jasno czy zwracałeś towar bo Ci nie pasował czy reklamowałeś.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Client:98840934
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:98840934 jeśli to był zwrot ( odstąpienie ) to sprzedawca nic Ci nie ma obowiązku oddawać, a skoro był zakup smart i miałeś darmowe odesłanie, pisz do allegro niech wyjaśniają 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A zapłaciłeś za zwrot?

oznacz moderatorów

Client:98840934
#8 Zapaleniec#

Tak.  149,63 PLN  Chorwacja.   Zdaję sobie  sprawę, iż po wejściu w ZWROT ZA DARMO miałem informację o zwrocie na własny koszt . O tym dowiedziałem się pózniej , w momencie zgłaszania zwrotu . Informacje dla kupującego na ekranie - stronie głównej podczas zakupu były takie jakie zamieściłem poprzednio

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Bo zwrot należy do kupującego, należało wówczas napisać do Allegro że zakup był w ze Smartem i nie widzisz darmowego zwrotu a taki Ci się należy. Tak zrobiłeś zgodnie z tym co napisałeś, a za zwrot bez podania przyczyny sprzedajacy nie oddają. Kasa należy się za odesłanie w ramach reklamacji, po rozpatrzeniu przez sprzedającego.

oznacz moderatorów

Client:98840934
#8 Zapaleniec#

Podałem przyczynę : NIE PASUJE MI

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli był to zwrot konsumencki, pisz do Allegro bo to prawdopodobnie ich błąd.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@Client:98840934: jesli moge Ci doradzic: napisz szybkiego e-maila do Federacji Konsumentów. Poczekasz tydzien/dwa ale powinienes otrzymac jakąś odpowiedz.

Tylko opisz jasno sytuację; punkt po punkcie bo Urząd nie bedzie zadawac dodatkowych pytań.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@Client:98840934:

Możesz stanąć na wysokości zadania i jasno opisać swój problem?
Bo z tego chaotycznego opisu niewiele wynika.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:98840934 zakup nie był w ramach Smart! a przy zwrocie konsumenckim (nie reklamacji, a powód "nie pasuje mi" wskazuje na zwrot konsumencki) jako konsument musisz zapłacić za przesyłkę zwrotną do sprzedającego. Natomiast sprzedający – wraz z pieniędzmi za przedmiot – powinien zwrócić Ci koszt przesyłki w pierwszą stronę w wysokości równej najtańszej przesyłce w ofercie, a dostawa była darmowa, więc w takiej sytuacji nie musi zwracać Ci kosztów odesłania przesyłki do niego. 
Gdyby to była reklamacja, to po jej uznaniu powinien zrwrócić Ci wszystkie koszty w tym koszty przesyłek. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@la_nika  Chodzi o to, że w aukcji jest obietnica darmowego zwrotu a po kliknięciu w warunki zwrotu, żadnego darmowego nie ma. Trochę to dziwne. Dlaczego tak jest?

2022-11-06 (1).jpg2022-11-05 (2).jpg

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Client:98840934
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za trafną odpowiedż . O to mi chodzi .

oznacz moderatorów