anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot niewłaściwie przysłanego towaru

wojt150
#1 Nowicjusz#

Witam serdecznie. Otrzymany przez nas towar jest niezgodny z zamawianym. Sprzedawca twierdzi, ze to tylko kwestia nowego opakowania, skład jest ten sam, Jakoś to nas nie przekonuje, gdyż nawet nazwa jest inna. Wiemy co zamawialiśmy i takiego produktu oczekiwaliśmy,  W końcu sprzedawca poradził nam byśmy skorzystali z darmowego zwrotu, a on po weryfikacji produktu i opakowania (również foli zabezpieczającej) zwróci pieniądze. Nie ukrywamy, że podchodzimy do tego nieufnie. Proszę niech ktoś podpowie czy ta procedura jest słuszna i czy mamy się czego obawiać?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

Ziolko39
#21 Demiurg#

@wojt150 Możesz odesłać towar na reklamację > ale odesłac musisz > jak inaczej sprzedawca ma sią ustosunkować. Ma na to 14 dni od momentu odesłania. Odsyłasz na własny koszt, który sprzedawca musi Ci zwrócic po uznanej reklamacji. Ale obojętne czy wybierzesz zwrot czy reklamację najpierw musisz odesłac towar zanim dostaniesz kasę. W razie problemów masz dyskusję > ale poczekaj z jej otwarciem dopóki sprzedawca nie podejmie decyzji czy zwraca kasę, czy nie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie 14dni od momentu odesłania tylko od momentu złożenia reklamacji.😁

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@wojt150 czy EAN ( kod poroduktu ) jest ten sam?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak masz przekonanie że to nie jest ten towar co zamawiałeś to składaj reklamację, zrób to przez otwarcie dyskusji masz tam pomoc Allegro:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa a jak na AL to tu:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@LEW433 Masz rację z tymi 14-oma dniami > pomyliłem się.

@wojt150 Nie zaczynaj od dyskusji-awantury tylko po prostu od zwykłej reaklamacji na "niezgodność z opisem" (jeżeli oczywiscie masz pewność > mogła to być rzeczywiście tylko zmiana opakowania). Na dyskusję (awanturę) masz jeszcze czas > poczekaj na decyzję sprzedającego > przecież napisał, że zwróci pieniądze > po co od początku nakręcać sprawę dyskusją > można się bez tego obejść

oznacz moderatorów

Client:107370536
#12 Orędownik#

Witaj, @wojt150.

Jeśli masz na piśmie stanowisko sprzedawcy, w którym ten przyznaje się do wysyłki towaru znacząco różnego od opisanego w ofercie, to możesz przyjąć, że Twoja reklamacja już została uznana. Teraz sprzedawca powinien dopełnić swoich obowiązków, tj. na swój koszt przysłać Ci właściwy towar i odebrać towar reklamowany. Może to zrobić za jednym razem przysyłając kuriera w miejsce i czas uzgodniony z Tobą.  Uzgodnienia dobrze jest prowadzić w toku dyskusji poprzez Allegro. Warto też przypomnieć mu o istnieniu programu Allegro Protect i systemu komentarzy do transakcji oraz ich wpływie na pozycjonowanie ofert w serwisie. Zwykle przyspiesza to procedury po stronie sprzedawcy.

PS

Jeśli na tym forum chcesz uzyskać pomoc osób, które znają regulamin Allegro i procedury obowiązujące przy realizacji umów zawieranych na odległość, to musisz wywołać pracowników Allegro przyciskiem "OZNACZ MODERATORÓW". Inaczej możesz dostać mylące (czyt. celowo wprowadzające w błąd) "porady" od prywatnych handlarzy podróbkami perfum i śmieciową elektroniką.

 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

[edycja]

@wojt150 Nie słuchaj popuszczacza do awantury. Sprawę można załatwić przez prostą reklamację, bez straszenia dyskusją, AP i negatywem.

@Client:107370536 Nie ma, żadnego potwierdzenia o uznaniu reklamacji > jast tylko napisane o zwrocie towaru celem weryfikacji > przydało by sie nauczyć czytać ze zrozumieniem. Tak samo jak nie ma obowiązku wysyłania własnego kuriera po odbiór. Sprzedawca już napisał, żeby zwrócić towar > więc proponowane przez ciebie działania są jak zwykle bez sensu > tak jak twój naczelny, napuszczsz do awantur.👿🤡

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@wojt150 Poniżej wkleiłem stanowisko moderacji w poruszonym przez Ciebie temacie :

 
Moderatorka

wciąż zdarzają się osoby, które np. nie wiedzą, czym Dyskusja różni się od innych form kontaktu. Zachęcamy najpierw do bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym w celu wyjaśnienia problemów czy wątpliwości

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

A  dlaczego przez reklamację ? Upierasz się w tym doradzaniu reklamacji kupującym jako sprzedawca. Ja jednak wolę i doradzam, jako kupujący robić zwroty, bez podania powodu. Za każdym razem otrzymałem przy takim działaniu zwrot pieniędzy, a z reklamacją pewnie musiał bym się bujać kto wie ile czasu i jakimi środkami.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Mac20ek00 Bo przy zwrocie sprzedawca ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu  > jak uzna że się zmniejszyła. A przy reklamacji z tytułu "niezgodności z opisem" musi oddać cała kwotę + koszt przesyłki zwrotnej. Może i bardziej skomplikowane, ale bezpieczniejsze.

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

Ale reklamację może odrzucić, a zwrot musi przyjąć.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Mac20ek00 Niech Ci będzie > tylko, że sprzedający juz zapowiedział on po weryfikacji produktu i opakowania (również foli zabezpieczającej) zwróci pieniądze. Czyli może napisać, że brak folii itp i zwrócić 50% bo towar stracił na wartości > ale to @wojt150 podejmie decyzję, kogo posłuchać i jak na tym wyjdzie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Mac20ek00 z czym bujać ? czy to zwrot - odstąpienie czy reklamacja - rękojmia sprzedawca ma 14 dni. 

Resztę różnic napisał @Ziolko39 

________
Κώστας
oznacz moderatorów