Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Sprzedający nie wysłał towaru na w przewidzianym w ofercie czasie. Nie poinformował o żadnych problemach. Wiedząc o fakcie, że nie będę w stanie odebrać paczki w późniejszym terminie , bo poprostu mnie już nie będzie, po kliknięciu przeze mnie opcji 'zwrotu towaru' po paru minutach nadal paczkę. Paczka przyszła do paczkomatu i po 2 dniach wróciła do nadawcy. Niestety nie otrzymałem żadnej informacji odnośnie zwrotu pieniędzy itp. Co teraz mogę zrobić, albo jak długo czekać?
@Client:43589095 Skontaktuj się ze Sprzedającym przez Centrum Wiadomości: https://allegro.pl/moje-allegro/moje-konto/centrum-wiadomosci/wiadomosci/. W razie problemów, daj znać 🙂
Pieniądze zostaną zwrócone, jeśli paczka wróci do nadawcy. W chwili obecnej na stronie inpost widnieje tylko informacja, że paczka wraca, ale od 23go czerwca żadnego ruchu.
Paczkę zwrotną sam nadawałeś i jako jej nadawca za nią odpowiadasz i ewentualnie reklamujesz . Co znaczy że sprzedawca nie wysłał w czasie jaki był w ofercie ? Z tymi czasami to jest tak ,że należy patrzeć jaki czas sprzedawca wpisał a nie jaki sugeruje allegro (ten jest tylko przypuszczalny pisany przez BOT-a ) .
To moze inaczej. Paczka mogła śmiało zostać wysłana w piątek. Kontaktowałem się z sprzedawcą, żeby poinformować go o fakcie jakim jest termin mojego pilnego wyjazdu. Sprzedawca wiedząc, że nie będę w stanie odebrać paczki po wtorku, nie wysłał jej w poniedziałek np. z samego rana. Gdzieś po południu byłem zmuszony anulować zakup, tzn wybrałem opcję 'zwrot paczki', po moim ruchu, sprzedawca zamiast cofnąć wysyłkę, poprostu ja wysłał. Przesyłka dotarła do paczkomatu, poleżała 2 dni i wróciła do centrali inpost. Także temat utknął w martwym punkcie.
@Client:43589095
byłem zmuszony anulować zakup, tzn wybrałem opcję 'zwrot paczki'
Wybierając na Allegro "zwrot" (z opcją odstąpienie) - nie anulowałeś zakupu, ale złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta i zobowiązujesz się tym samym do odesłania rzeczy do sprzedawcy (prawdopodobnie wpisałeś: "wysyłka własna") w terminie do 14 dni.
Wypadałoby chwilę zastanowić się: jak zamierzałeś nadać (wysyłka własna) przesyłkę, której jak twierdziłeś nie miałeś możliwości odbioru ?
Skoro sprzedający widział, że wybrałem opcję zwrot zakupu to po co 20 minut później wsadził ją do paczkomatu? Mam rozumieć, że to czysta złośliwość?
@Client:43589095
Jak już napisałem wcześniej:
Wybierając na Allegro "zwrot" (z opcją odstąpienie) - nie anulowałeś zakupu, ale złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta i zobowiązujesz się tym samym do odesłania rzeczy do sprzedawcy (prawdopodobnie wpisałeś: "wysyłka własna") w terminie do 14 dni.
Sprzedawca nadał przesyłkę bo miał taki obowiązek (wynikający z Art. 535 kc.)
Art. 535 kc.
Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
Gdyby nie wysłał towaru to uchybiłby swojemu obowiązkowi, a Tobie uniemożliwiłby zrealizowanie obowiązku (wynikającego z Art.535 kc) odbioru rzeczy oraz wynikającego z Art. 34 UoPK obowiązku odesłania rzeczy w związku ze złożonym przez Ciebie oświadczeniem o odstąpieniu z Art. 27 UoPK.
Podstawowy błąd jaki popełniłeś w tej sytuacji to wybór formularza ZWROTu Allegro, którego stosowanie jest do innych sytuacji. Niestety Allegro nie oferuje innych formularzy (np. wyboru odstąpienia z innej podstawy prawnej - adekwatnej do sytuacji) co komplikuje sytuację Kupującego.
Nie przejmuj się jak zrobiłeś zwrot z pozycji zakładki "Moje zakupy" to sprzedajacy zwróci Ci środki, jeżeli minie czas na zwrot środków max 14dni to napisz tu, pomożemy.
@LEW433
Zastanowiłeś się chwilę zanim to napisałeś ?
Czy wiesz ile czasu minęło od złożenia oświadczenia o odstąpieniu do dzisiaj ?
Ja wiem: 3 tygodnie.
To jest "trochę" więcej niż Twoje "max 14 dni" więc wypada poinformować Kupującego z czego to może wynikać, a nie pisać "nie przejmuj się" zachęcając tym samym do popełniania podobnych błędów w przyszłości.
Dzień dobry,
ze swojej strony informujemy, że przesyłka o numerze 642200238247480122482963, została zwrócona do Nadawcy. Na stronie https://inpost.pl/sledzenie-przesylek wyświetla się tylko ostatni status paczki, ponieważ zwrot przesyłki do Nadawcy odbywa się już na innym numerze. Możemy potwierdzić datę doręczenia paczki zwrotnej. W tym celu proszę o wysłanie wiadomości na nasz adres: pomoc@inpost.pl
W wiadomości prywatnej proszę podać numer paczki oraz przesłać zapytanie.
Masz dyskusję, otwórz: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa nie możesz napisz tu: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...