anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot pieniedzy za zakup

Client:49049280
#8 Zapaleniec#

Kupiłam zupo war i użyłam to pierwszy raz po 210 dniach od zakupu.zupo war nie działa, kielich mieszajacy na dole przecieka,sprzęt się nie włącza. czy mogę zadać zwrotu pieniędzy od sprzedawcy i jak to zrobić?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

Vryko
#18 Luminarz#

@Client:49049280  Normalnie - odsyłasz towar z pisemną reklamacją, w której określasz swoje roszczenia. Powołując się na rękojmię. Oczywiście dobrze wcześniej uprzedzić sprzedawcę. Żądać zwrotu pieniędzy możesz, ale sprzedawca najpierw ma prawo doprowadzić sprzęt do zgodności z opisem, lub wymienić na inny. Dopiero przy ewentualnej ponownej reklamacji będzie musiał zwrócić pieniądze.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:49049280 W piśmie reklamacyjnym podaj wszystkie dane, datę zakupu, nazwę towaru, dane sprzedawcy, swoje dane, opisz wady i napisz, że na podstawie art. 560 Kodeksu cywilnego wnosisz o naprawę lub wymianę sprzętu, a także o zwrot kosztów odesłania do sprzedawcy. Odpowiada on z rękojmi za towar przez 2 lata, niezależnie od tego, czy udzielił gwarancji, czy nie. Gwarancja jest dobrowolna, rękojmia obowiązkowa. Możesz też napisać, że chcesz odstąpić od umowy w ramach reklamacji i żądać zwrotu wszystkich kosztów, wtedy sprzedawca będzie musiał oddać pieniądze jeśli nie będzie mógł naprawić lub wymienić towaru.

oznacz moderatorów

Client:49049280
#8 Zapaleniec#

Dziękuję. A jak nie odpowie na rekojmie?co dalej?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:49049280 Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji, licząc od czasu w jakim ją otrzymał. Jeśli nie odpowie w tym czasie, w żaden sposób nie zareaguje, z mocy prawa reklamacja zostaje uznana i sprzedawca nie może już odmówić żądań podanych w piśmie reklamacyjnym. W takiej sytuacji poprosisz o pomoc Allegro przez formularz kontaktowy, a jeśli i to nie pomoże, skontaktujesz się z rzecznikiem konsumentów, który pomoże Ci bezpłatnie, wysyłając odpowiednie pismo do sprzedawcy. Najlepiej nie wysyłaj jeszcze towaru, tylko wyślij mailem lub pocztą samo pismo reklamacyjne i na końcu zapytaj w nim, w jaki sposób odesłać produkt.

oznacz moderatorów

Client:49049280
#8 Zapaleniec#

W piątek wysłałam Pismo rękojmia do sprzedajacego może mailem zapyt jak odesłać produkt

oznacz moderatorów