anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktu który zginal

kupczak199
#7 Wielbiciel#

Witam. Zamówiłam etui guess. Które zwróciłam. Wpisałam kod zwrotu wsadziłam paczkę jak zawsze ale nie doszło do nich i nie dostałam żadnego numeru przesyłki ani nic. I napisałam do inpostu że paczka zginęła i czekam na odpowiedź. Bo nie mam ani etui ani pieniędzy za zwrot. 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

Za zwrot w zakupach ze Smartem po odesłaniu odpowiada już sprzedający, masz kod nadania (zwrotu) wyślij do sprzedającego i niech on składa reklamacje, ty masz otrzymać zwrot środków i w razie problemów otwórz dyskusje: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Za zwrot w zakupach ze Smartem po odesłaniu odpowiada już sprzedający.
Dopiero jak odesłanie zostanie zrealizowane  a Sprzedawcy zostanie doręczona przesyłka ze zwracaną rzeczą.
Nadanie przesyłki to nie to samo co jej odesłanie (orzecznictwo sądowe wyraźnie wskazuje również, że dowód nadania nie stanowi dowodu odesłania).
Tu jest przypadek, że przesyłka nie została dostarczona do Adresata (Sprzedawcy) nie przeszło więc jeszcze na niego ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zaginięcia rzeczy.
Umowę na przesyłkę ze zwrotem w ramach SMART! Kupujący zawiera bezpośrednio z Allegro (i to Allegro udostępnia własne kody/etykiety zwrotne).
Umowę z przewoźnikiem na przewóz przesyłek SMART! również zawiera Allegro (nie Sprzedawca).

A odpowiedzialność Sprzedawcy w takim przypadku reguluje:

Art. 548 kodeksu cywilnego
§  3. 

Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kupczak199 To był zakupu i zwrot Smart?

Przy Smarcie to sprzedawca odpowiada za zaginięcie i za uszkodzenia w drodze powrotnej towaru i to on może składać reklamację w firmie przewozowej. Sprzedawca udostępnia darmowy zwrot, dlatego ponosi odpowiedzialność za transport w obie strony pod warunkiem, że przesyłka była odpowiednio zapakowana - takie jest stanowisko Allegro. Możesz więc domagać się zwrotu pieniędzy za towar, a sprzedawca może dochodzić odszkodowania od firmy kurierskiej. Jeśli będzie problem, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś o pomoc pracownika Allegro. 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Sugeruję zapoznanie się z regulaminem przesyłek SMART - kto jest nadawcą przesyłki i kto za nią odpowiada. Tą sytuację reguluje prawo i regulamin Allegro. Ten ostatni wyraźnie stwierdza, że nadawcą przesyłki jest Allegro. I to Allegro odpowiada za przesyłki SMART. Darmowy zwrot z tytułu przesyłek SMART- jest udostępniany przez serwis Allegro. To Allegro pobiera opłaty z tytułu programu SMART. Sprzedający są natomiast obciążani częściową kwotą tego rodzaju przesyłek - bez żadnej dopłaty ze strony serwisu Allegro. Czyli podsumowując: kupujący płaci za SMART dla Allegro, Allegro pobiera całość tej wpłaty, a koszty przesyłek są w coraz większej kwocie przerzucane na sprzedawców.

Więc nie ma się co dziwić, że coraz więcej sprzedawców oferuje swoje towary w swoich sklepach internetowych w niższych cenach. Ceny na All - na chwilę obecną - to już ceny wyższe niż w zwykłych sklepach "stacjonarnych". Jedyny plus - towar można kupić siedząc sobie przed monitorem komputera. Dokonać zakupu za 5zł, resztę do darmowej wysyłki i zwrócić przez paczkomat. To jest obecnie standard.

Sytuacja jest też jednak nieco inna - tacy klienci trafiają na listę "VIP". Po jakimś czasie okazuje się, że dany klient nie może dokonać zakupu u kilku/kilkunastu sprzedających. Zgadnijcie, z jakiego powodu?

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@kupczak199  numer listu zostaje przydzielony w czasie generowania zwrotu w allegro. Trudno będzie udowodnić zwrot. Chyba że InPost znajdzie paczkę 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@kupczak199 
Zamówiłam etui guess. Które zwróciłam.
Wpisałam kod zwrotu wsadziłam paczkę jak zawsze ale nie doszło do nich i nie dostałam żadnego numeru przesyłki ani nic.

Jeżeli zwrot nie dotarł do Sprzedawcy to jeszcze nie zwróciłaś
Na razie podobno tylko nadałaś przesyłkę. 
Na Sprzedawcę - będącym adresatem przesyłki - ryzyko zaginięcia lub uszkodzenia wysyłanej mu rzeczy przechodzi dopiero z chwilą wydania mu tej przesyłki.
Jeżeli to była przesyłka w ramach SMART! - to najszybciej  powinno dać się wyjaśnić problem kierując się z prośbą o wyjaśnienie bezpośrednio do Allegro.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@kupczak199 proste masz numer nadania odpowiada sprzedawca bo masz dowód ( nawet jak zaginie ) , nie masz w zakładce numeru to znaczy że nie nadałeś ( zawsze można otworzyć skrytkę i nie włożyć paczki, można źle zamknąć skrytkę i ktoś może wyciągnąć ) jeśli poprawnie umieściłeś paczkę pisz reklamację i czekaj na jej rozpatrzenie 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@kostas11 
proste masz numer nadania odpowiada sprzedawca bo masz dowód ( nawet jak zaginie )

Dowód ... czego ? Numer przesyłki nie jest nawet dowodem nadania (nie mówiąc już o dowodzie odesłania czy przejścia niebezpieczeństwa na Sprzedawcę ew. zaginięcia przesyłki.

I na jakiej podstawie (prawnej) twierdzisz, że Sprzedawca odpowiada za przesyłkę adresowaną do niego zanim zostanie mu wydana ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów