anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktu (wada ukryta), a naprawa

MAMY ROZWIĄZANIE!
7-MALY-7
#10 Popularyzator#

Hejka.

Zakupiłem pistolet do kleju na gorąco. Zaledwie po kilku dniach od zakupu odpadła z niego końcówka głowicy (załączam zdjęcie).

IMG_20211018_143752.jpg

Zgłosiłem zwrot do sprzedawcy o treści:

"Powód otwarcia dyskusji: wada wykryta podczas używania

Witam. Chciałbym dokonać zwrotu zakupionego pistoletu do kleju ze względu na jego wadę "ukrytą". Wypada z niego metalowa końcówka... a użyty do tej pory był ze cztery razy. Załączam zdjęcie. Zwrotu chciałbym dokonać poprzez allegro Smart."
 
Sprzedawca napisał, abym odesłał produkt w ramach zwrotu i tak też uczyniłem.
Dzisiaj dostałem odpowiedź:
 
"Dzień dobry,
pistolet do nas dotarł. Został porównany z innymi modelami i we wszystkich przypadkach końców potrafi być luźna. Pistolet do działania wymaga optymalnej temperatury która utrzymuje się stosunkowo krótko. Musi być stale podgrzewany aby klej prawidłowo z niego wylatywał. Panu wypadła końcówka ponieważ, spadła temperatura i zastygnięty wewnątrz klej wypchnął końcówkę.
Zostało to naprawione i w ddniu dzisjeszym odsyłamy."
 
Jak mam to rozumieć? Że każdy pistolet Parkside ma końcówkę głowicy, która może odpaść?
Skoro wada faktycznie występuje (choć sprzedawca twierdzi, ze to przez moje złe użytkowanie) to czy może odesłać mi naprawiony pistolet, zamiast oddać środki?
 
Podejrzewam, że głowica będzie nadal wypadać. Do tej pory używałem pistoletu Bosch, przeżył 7 lat... a ten firmy Parkside, identycznie używany - zaledwie 3 dni.
Sprzedawca już wygenerował etykietę nadawczą.
oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
xyz96
#21 Demiurg#

@7-MALY-7 Złożyłeś sprzedawcy reklamację z rękojmi z powodu wady, żądając zwrotu wpłaty. Sprzedawca przy pierwszej reklamacji nie musi pieniędzy oddawać, może towar naprawić lub wymienić. Ciebie nie interesuje, czy wszystkie pistolety są wadliwe - Twój wadliwy naprawiono. Jeżeli wada wystąpi po raz drugi i będzie to wada istotna, czyli uniemożliwiająca użytkowanie towaru, wtedy masz prawo bezwarunkowo, na podstawie art. 560 Kc, domagać się zwrotu wpłaty. Przy drugiej reklamacji z rękojmi sprzedawca nie może już towaru naprawiać lub wymieniać.

Koszty wszelkich wysyłek reklamacyjnych przy tej pierwszej reklamacji ponosi sprzedawca, jeśli więc odesłałeś towar na swój koszt, sprzedawca musi Ci pieniądze oddać.

oznacz moderatorów
7-MALY-7
#10 Popularyzator#

Ok dziękuję za odpowiedź. Już rozumiem.

Poprosiłem jeszcze Allegro w dyskusji o wyrażenie swojej opinii, nie chciałbym aby sprzedawca odbierał mnie jako osobę złośliwą i roszczeniową.

"Witam. Skoro wada występuje i pistolet podatny jest na wypadanie głowicy, wolałbym go zwrócić z tego powodu i otrzymać zwrot pieniędzy (zgłoszony zwrot), a nie go naprawiać. Niestety nie ma takiej informacji na aukcji, a jest to dość istotny problem. Pistolet posiada funkcję bezprzewodową, z której wychodzi na to, ze nie powinno się korzystać bo może wypadać końcówka głowicy... Proszę o nie wysyłanie pistoletu i zwrot pieniędzy aby nie narażać się na dodatkowe koszta z tego tytułu w przyszłości. Ewentualnie proszę o wypowiedź pracownika Allegro - czy w powyższej sytuacji przysługuje mi zwrot, a nie tylko naprawa. Dziękuję."

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@7-MALY-7 Z tego co piszesz jasno wynika, że złożyłeś reklamację z powodu wad, a przepisy stanowią, że przy pierwszej reklamacji sprzedawca nie musi zwracać środków, tylko może towar naprawić lub wymienić. Gdybyś chciał zrobić konsumencki zwrot w ciągu 14 dni, wtedy w zgłoszeniu trzeba było wyraźnie zaznaczyć, że nie jest to reklamacja, tylko odstąpienie od umowy. W takiej sytuacji sprzedawca musiałby oddać Ci pieniądze, ale tu byłaby druga pułapka - mógłby Ci oddać pomniejszoną kwotę za uszkodzenie towaru, za zmniejszenie jego wartości, czyli na przykład mógłby Ci oddać 60% ceny. Poczytaj w necie o różnicach pomiędzy zwrotami konsumenckimi w ciągu 14 dni, a reklamacjami z powodu wad 🙂

Oczywiście masz rację z tym, że czekasz na zajęcie stanowiska przez Allegro.

oznacz moderatorów
7-MALY-7
#10 Popularyzator#

Hm, sprzedawca odpisał:

"„Tak, zgadza się pistolet jest bezprzewodowy. Ale bezprzewodowo się nie nagrzewa i nie posiada systemu podtrzymującego temperaturę. Sytuacja do której doszło wg serwisu wynika z nieprawidłowego użytkowania pistoletu co doprowadziło do jego uszkodzenia. Tak, przysługuje Panu prawo do zwrotu, Sprawę przekazuję do działu weryfikacji, który oceni czy w zaistniałej sytuacji przysługuje 100% zwrot środków. Czy pistolet nie nosi śladów użytkowania przekraczających możliwości jego weryfikacji. Dodatkowo zauważyłem że brakuje zewnętrznej obwoluty. Czy jest Pan jeszcze w jej posiadaniu? Pozdrawiam Jakub Mazur”"

 

Jeśli chodzi obwalute - produkt wysłany był w walizce, obwaluta to "karton ze zdjęciem produktu i parametry" który owijał walizkę... Zaczynają się schody 🙂

Ps. Na aukcji, na zdjęciu produktu jej nie ma, a ja nie sądziłem, że owijka mi się przyda. Przyjąłem, ze pistolet będzie sprawny...

7MALY7_0-1634895242772.png

 a obwaluta wyglądała tak:

image.jpg

Wychodzi na to, ze sprzedawca mimo uznania reklamacji, twierdzi że to moja wina i że jak ma mi oddać pieniądze, to potrąci koszt obwaluty + ewentualne ślady użytkowania (tych akurat nie ma).

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@7-MALY-7 Nie upieraj się przy zwrocie konsumenckim, bo sprzedawca odda Ci pół ceny lub mniej, co już zasugerował i będzie miał do tego prawo, bo odesłałeś używany i uszkodzony towar. Odbierz pistolet po naprawie, poczekaj kilka dni aż ponownie się zepsuje, wtedy odeślesz po raz drugi z żądaniem zwrotu 100% ceny + kosztów wszystkich wysyłek reklamacyjnych. Sprzedawca będzie musiał oddać pieniądze i niczego nie będzie mógł potrącać. Nie zamykaj Dyskusji przed ostatecznym rozwiązaniem problemu.

oznacz moderatorów
7-MALY-7
#10 Popularyzator#

ok dziękuję, tak zrobię, dziękuję i pozdrawiam

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Gdy będziesz odsyłał po raz drugi (o ile wada wystąpi, bo nie musi wystąpić), nie powołuj się na żadne zwroty konsumenckie, tylko pisz o drugiej reklamacji z powodu wad na podstawie RĘKOJMI, wskazując art. 560 Kc, gdzie przysługuje Ci zwrot kosztów.

oznacz moderatorów
MrMarco
#13 Ambasador#

Po lekturze nasuwa mi się pytanie czy w tym konkretnym przypadku sprzedający nie odrzucił reklamacji kupującego z powodu niewłaściwego użytkowania (reklamacja może dotyczyć wad  produktu, a możliwe, że ta końcówka wg. producenta taką wadą nie i jest to jej funkcja - z jakichś technicznych powodów) co wynika z treści jego wypowiedzi. Pistolet zaś naprawił nieodpłatnie wykazując się tzw. dobrą wolą.

Czy w tym przypadku, jeśli intencją sprzedającego było odrzucenie reklamacji, obowiązuje dalej 560 KC w kwestii ponownej reklamacji? Chodzi mi o to, czy jeśli reklamacja została odrzucona to czy kupujący może ją składać ponownie i jest to traktowane jako kolejna reklamacja, co wiąże się z obowiązkiem spełnienia żądań kupującego?

Chociaż być może jest i tak, że to działanie sprzedawcy (nieodpłatna naprawa) może zostać odczytane zgodnie z prawem jako uznanie tej reklamacji?

Ktoś ma jakieś doświadczenia w podobnych przypadkach?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@MrMarco Nie utrudniaj reklamacji. Nie odrzucił, bo naprawił ten rozpadający się bubel. Dobrą wolę to wiesz gdzie może sobie wsadzić?

oznacz moderatorów
MrMarco
#13 Ambasador#

@xyz96  Nie wiem, gdzie mogę sobie wsadzić? 😁

Nie utrudniam, pytam czy ktoś miał taki przypadek, bo według mnie sprzedawca będzie podnosił podobny argument przy ponownej reklamacji i nie wiem w jaki sposób można się obronić w takiej sytuacji (zgodnie z prawem)

oznacz moderatorów