Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zrezygnowałem z zakupu zanim sprzedający wysłał towar. Jestem jednak proszony o podanie formy zwrotu. Czy mam to uzupełniać, skoro w statusie transakcji widnieje tylko, że jest opłacona?
@urugwaj22 Sprzedający może bez problemu dokonać zwrotu środków przez Allegro Finanse, wtedy nie musisz niczego podawać. Są jednak przypadki, gdy sprzedawca nie ma pieniędzy w Allegro Finanse, wtedy może Cię poprosić o numer konta bankowego do zwrotu wpłaty. Podaj, niczym nie ryzykujesz.
Mam na myśli formę odesłania towaru (poczta, paczkomat itp.), bo podanie numeru konta to nie problem.
@urugwaj22 W tej sytuacji forma zwrotu nie ma żadnego znaczenia, wpisz tam cokolwiek. To będzie Twoje odstąpienie od umowy, więc sprzedawca nie wyśle towaru, a Ty nie musisz go odsyłać.
Na zwykłym Allegro niczego nie musisz podawać, chyba że ze sprzedającym inaczej zdecydujecie. Co innego na AL tam musisz podać nr żeby sprzedający zwrócił Ci środki.
Mam na myśli formę odesłania towaru (poczta, paczkomat itp.), bo podanie numeru konta to nie problem, już to zrobiłem.
@urugwaj22
Jeżeli Sprzedawca nie rozpoczął realizacji zamówienia (nie zmienił statusu z "nowe" np. na "w realizacji", nie wprowadził nr przesyłki, etc.) to korzystniej jest anulować (a nie wypełniać formularz zwrotu).
A nawiązując do naszej innej dyskusji: czy to anulowanie przez kupującego jest równorzędne z odstąpieniem od umowy ? Wskazany link stawia automatyczne anulowanie (przez allegro) na równi (a przynajmniej nie wskazuje różnic jego "mocy") z anulowaniem przez kupującego, a więc kupujący powinien dodatkowo wysłać (pro forma) odstąpienie od umowy (skoro anulowanie przez serwis takiego odstąpienia nie równoważy). Czy tak ?
@cookie000 wystarczy anulowanie, nie trzeba wysyłać dodatkowo odstąpienia od umowy.
@urugwaj22 w tej sytuacji jeśli opcja anulowania zamówienia jest dostępna wybierz proszą ją, a jeśli nie, to jeśli formularz nie przepuści Cię bez podania tej metody to możesz zaznaczyć dowolną metodę nadania przesyłki zwrotnej, a sprzedającego poinformować, żeby nie wysyłał zamówienia.
@cookie000
A nawiązując do naszej innej dyskusji: czy to anulowanie przez kupującego jest równorzędne z odstąpieniem od umowy ?
Chęć anulowania zakupu przez Kupującego jest jedną z form oświadczenia (deklaracji Kupującego) o odstąpieniu od zakupu.
Nie ma konieczności wysyłania dodatkowo, w innej formie: oświadczenia o odstąpieniu, chociaż nie jest to zabronione (tak jak nie jest zabronione wysłanie oświadczenia mail-em i powtórzenie go np. listem poleconym).
Przy okazji podkreślam, że tzw. "zwrot" na Allegro nie jest odstąpieniem od umowy !
To są dwie zupełnie różne czynności (zwrot rzeczy jest obowiązkiem Konsumenta (Art. 34 UoPK) w przypadku skorzystania przez niego z prawa do odstąpienia).
Dopiero od niedawna po wypełnieniu formularza zwrotu i jednoczesnym wybraniu odpowiedzi w ankiecie związanej z odstąpieniem - generowany jest dodatkowo: formularz oświadczenia o odstąpieniu (bo jest konieczny - co potwierdziło Allegro - dla skutecznego odstąpienia).
Osobny problem dla Kupujących może być wywołany poprzez wypełnienie przez nich formularza zwrotu (czyli zamiaru odesłania zakupionej rzeczy) w sytuacji gdy nie weszli jeszcze w jej posiadanie (niezależnie od tego czy Sprzedawca zdążył już rzecz wysłać czy jeszcze nie).
Pierwsze symptomy problemów były poruszone w tym wątku (trzeba zadeklarować sposób odesłania zakupionej rzeczy, a to - w przypadku literalnego stosowania przepisów prawa - może być dopiero początek problemów)
Ale to jest chyba temat na inny wątek.
Podsumowując: jeżeli Sprzedający nie rozpoczął realizacji zamówienia - łatwiej, szybciej i co najważniejsze: korzystniej dla Kupującego - jest skorzystać z dostępnej opcji "anulowania".