Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Siema
Czy zwracajac przedmiot (przyszedl niezgodny z opisem) zobowiazany jestem do wypelniania "specyficznych"/dodatkowy formularzy reklamacyjnych od sprzedajacego, jesli wypelnilem juz takowy na platformie Allegro ?
Czy sprzedajacy moga tworzyc swoje dodatkowe mini reguly, czy istotne sa te od Allegro ?
Jeżeli robisz zwrot przez Allegro do 14 dni od zakupu, wystarczy wejść w zakładkę "kupione" i kliknąć zwróć część lub całość i odesłać, wygenerować kod zwrotu.
Zwrot jest kojarzony z odesłaniem towaru bez podania przyczyny, w ramach konsumenckiego odstąpienia od umowy. Przy reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem należy sporządzić pismo reklamacyjne z wyraźną adnotacją, że jest to reklamacja. Reklamować można na podstawie rękojmi lub gwarancji. Allegrowy formularz zwrotu jest odstąpieniem od umowy, gdyż jest dostępny w ciągu 14 dni od odebrania towaru, natomiast reklamować wady można zazwyczaj w ciągu 2 lat. Jeśli zwracasz przez formularz Allegro, nie masz obowiązku wypełniać żadnych innych formularzy, po prostu odstępujesz od umowy, a powód zwrotu możesz wpisać lub go nie wpisywać.
Mam pisemną informację od Allegro, że zwrot przez formularz Allegro jest konsumenckim odstąpieniem od umowy i w takiej sytuacji sprzedawca musi zwrócić wpłatę nawet wtedy, gdy podamy tam powód "towar uszkodzony lub niezgodny z opisem". Przy reklamacji sprzedawca nie musi wpłaty zwracać, może przedmiot naprawić lub wymienić.
Toczę pewną dyskusję z Alle.
Możesz mi przesłać na @ tę informację od Allegro w której informuje cię, że zwrot jest odstąpieniem od umowy?
@MotoCzesciGB Mogę, ale w tym wątku; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-kupuj%C4%85cych/formularz-zwrotu-a-o%C5%9Bwiadczenie-o-o... masz zacytowaną korespondencję, w której pada to stwierdzenie.
Świetnie! Dziękuję
Ta korespondencja tylko wskazuje na błędną wypowiedź pracownika Allegro.
Zacytuję:
"Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość, już wyjaśniam.
Odstąpienie od umowy poprzez formularz z zakładki [kupione] na koncie Allegro jest jednoznaczne z artykułem 27 praw konsumenta i jest wystarczające. Sprzedający otrzymuje wówczas informację o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
W razie dodatkowych pytań, pozostaję w kontakcie.
Pozdrawiam
// Robert M.
Zespół Allegro
"
koniec cytatu
Stwierdzenie typu: "Sprzedający otrzymuje wówczas informację o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość ", co najmniej mija się ze stanem faktycznym.
Dostaję co 2-3 dni informację od Allegro, że kupujący dokonał zwrotu. Nie ma tam żadnej nawet wzmianki o tym, że kupujący odstąpił od umowy. xyz96 i Robert M. - wskażcie mi taką informację w tym formularzu.
Podpierając się w wypowiedziach art. 27 o prawach konsumenta, warto jednocześnie przytoczyć art. 30 tegoż prawa: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf
Jest tam wyraźnie napisane komu składa się oświadczenie o odstąpieniu od zawartej umowy (nie pośrednikowi, tylko stronie transakcji), oraz w jakiej formie go złożyć. Słowo "zwrot" w żadnym nie zastępuje wyrażenia "odstąpienie od umowy". Coś pominąłem?, jakieś aktualizacje odnośnie prawnych sformułowań w tym temacie? - być może, nie siedzę cały czas w przepisach, proszę mi je w takim przypadku wskazać.
@MotoCzesciGB zwrot allegro jest odstąpieniem ale nie mylić z reklamacją 🙂
@kostas11 - wskaż mi gdzie tak pisze, że zwrot=odstąpienie od umowy. Podeprzyj się regulaminem Allegro i koniecznie przepisami prawa.
Powodzenia...
Allegro twierdzi, że zwrot przez formularz "odstąpienia od umowy" ze wskazaniem przyczyny "wada" jest reklamacją.
@MotoCzesciGB To zapytaj Allegro, dlaczego ten formularz jest dostępny tylko 14 dni od odebrania towaru, czyli tyle ile przysługuje na ustawowe odstąpienie od umowy. Gdyby to była reklamacja, formularz musiałby być dostępny 2 lata 🙂
Zapytaj też, dlaczego ten formularz jest dostępny tylko wtedy, gdy sprzedawca wypełni zakładkę Zwroty i poda czas na odstąpienie od umowy 🙂
Konsument przy odstąpieniu od umowy nie musi podawać przyczyny, ale może to zrobić.
Poza tym w innej korespondencji inny konsultant napisał mi, że nawet jeśli wpiszę powód "przedmiot uszkodzony", sprzedawca musi oddać pieniądze - czyli jednak odstąpienie 🙂 Mam tego maila.
Najnowsza odpowiedź
"Formularz Allegro nie służy jedynie zgłaszaniu odstąpienia bez podania przyczyny. Formularz ten jest rezygnacją i to kupujący wybiera, czy skorzysta ze zwrotu bez podania przyczyny czy w ramach reklamacji wskazując przyczynę.
Sprzedający nie może założyć, że klient odstępuje bez podania przyczyny. W przypadku podania powodu odesłania, sprzedawca powinien dopytać, czy klient reklamuje towar, czy też nie.
Samo wskazanie powodu odesłania towaru i określenie swojego roszczenia jest podstawą do tego, by twierdzić, że zgłoszenie jest reklamacją.
Jeśli sprzedający nie rozpatrzy reklamacji klienta i nie poinformuje o procesowaniu tejże reklamacji w czasie 24 godzin, na konto zostaną nałożone ograniczenia sprzedaży."
Od dwóch tygodni udowaniam, że to coś jest odstąpieniem od umowy, a nie reklamacją.
@MotoCzesciGB Zadaj te pytania, które masz wyżej. Dostępność formularza dokładnie określa, czym on jest. Jak widać, każdy pisze co innego. Ja mam napisane wyraźnie w mailu, że jest to odstąpienie na podstawie art. 27 ustawy konsumenckiej, ktoś inny napisał mi też, że sprzedawca musi oddać pieniądze nawet wtedy, gdy podam powód. Oni próbują wmawiać, że przy podaniu powodu to już nie jest odstąpienie dlatego, aby po odstąpieniu pobierać prowizję od sprzedaży, która się wtedy nie należy 🙂
@xyz96 zapytam
Tylko wiesz, oni mi na pytania nie odpowiadają. To co już padło w tej dyskusji, na mailu, na czacie... To do legendy przejdzie.
Rzecz rozbija się o to, że klientowi nie działał towar. Odesłał, wypełnił formularz zwrotu. Dostał od nas zwrot pieniędzy. A potem założył dyskusję, że mamy mu zapłacić za mechanika. I się zaczęło..
@MotoCzesciGB Moim zdaniem w tej kwestii jednoznacznego stanowiska Allegro nie da się uzyskać, będą odpowiadać tak, jak im wygodnie w danej sytuacji. Jeżeli nie dasz za wygraną w końcu napiszą Ci, że wszystko już zostało wyjaśnione (choć nie jest wyjaśnione), więc na kolejne wiadomości nie udzielą już odpowiedzi. Przerabiane kilka razy 🙂
@MotoCzesciGB Zobacz tutaj; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/prawa-i-obowiazki-sprzedajacego/jak-udostepnic-kupujacemu... Sami piszą, że formularz zwrotu = warunki zwrotów w zakładce Zwroty = odstąpienie od umowy.
@xyz96 nie odpowiedzieli w ogóle, skierowali klienta do POK, sama dyskusja widnieje jako nierozwiązana.
A klient otrzymał od nas pełen zwrot $ 3 tyg. (towar+koszt przesyłki)