Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. 5 maja zwróciłem towar do paczkomatu z kodem zwrotu. Przyszło powiadomie "paczka została umieszczona w paczkomacie , skąd odbierze ją kurier i przewiezie do oddziału InPost ,skąd wyruszy do nadawcy" i na tym się skończyło. Dzwoniłem do inpostu raz Pani powiedziała że zgłosi interwencje i podała mi numer przesylki i poczekać 2 dni i obserwować czy paczka została już wyjęta. W dwa dni nic się nie zmieniło, po czym znowu zadzwoniłem do inpostu tłumacząc że kończy mi się termin zwrotu, dziś już 17 maj i nadal paczka w paczkomacie nie odebrana. Także niewiem czy jak dojdzie kiedyś zwrot czy sprzedający w ogóle to odbierze po terminie. Co radzicie?
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy ze sprzedawcą (zwrot przez formularz Allegro) został wykonany w terminie i jest skuteczny. Sprzedawca oczekuje na towar w celu zwrotu wpłaty. Złóż reklamację w InPost i domagaj się dostarczenia paczki, masz kod zwrotu i numer przesyłki, jeśli nawet dojdzie do tego z opóźnieniem, sprzedawca musi ją odebrać i oddać pieniądze.
@xyz96 znowu jedziesz na skróty
- polecam wysłać odstąpienie od umowy np: mailem lub przez dyskusję allegro bo zwrot przez formularz allegro może być różnie interpretowany
- termin będzie zachowany i odstąpienie będzie skuteczne
- po drugie odesłany został towar metodą oferowaną przez sprzedawcę jak rozumiem - więc za opóźnienie jakby się przyczepić odpowiada też Sprzedawca
- proszę złożyć reklamację w inpoście i poprosić by to samo zrobił Sprzedawca - ostatnio miałem podobną sytuację - inpost reagował natychmiastowo
- był wyrok w Sądzie gdzie przegrał sklep - Kupujący odstąpił od umowy w terminie a po pół roku odesłał towar i sklep zwracał pieniądze
- Sprzedawca nie będzie się czepiał terminu - będzie się cieszył jeżeli otrzyma towar w stanie niezmienionym. z dowodem zakupu i odstąpieniem od umowy
Myślę, że mało kto robi problem z terminem zwrotu - przynajmniej je nie robię takich problemów, 14 dni, 21 dni - nie ma problemu. W ciągu 10 lat nie nigdy nie odmówiłem przyjęcia zwrotu.
Ale nie zgodzę się z błędną informacją:
"- po drugie odesłany został towar metodą oferowaną przez sprzedawcę jak rozumiem - więc za opóźnienie jakby się przyczepić odpowiada też Sprzedawca" - ta metoda zwrotu jest oferowana przez Allegro/InPost, a nie przez sprzedawcę, sprzedawca nie ma tu nic do gadania, Sprzedawca może zaproponować kupującemu odbiór przesyłki swoim przewoźnikiem (za co faktycznie by wtedy odpowiadał), lecz w tym przypadku nie miał takiej możliwości. Kupujący odsyła towar na swoją odpowiedzialność.
"- proszę złożyć reklamację w inpoście i poprosić by to samo zrobił Sprzedawca - ostatnio miałem podobną sytuację - inpost reagował natychmiastowo -"
SPRZEDAWCA NIE MA TAKIEGO OBOWIĄZKU - NIBY Z JAKIEJ RACJI, SKORO NIE JEST ON NADAWCĄ PRZESYŁKI?
"- był wyrok w Sądzie gdzie przegrał sklep - Kupujący odstąpił od umowy w terminie a po pół roku odesłał towar i sklep zwracał pieniądze" - człowieku , opanuj się.... daj link do tego wyroku... , przecież to niezgodne z żadnym prawem, bzdety piszesz.
"- Sprzedawca nie będzie się czepiał terminu - będzie się cieszył jeżeli otrzyma towar w stanie niezmienionym. z dowodem zakupu i odstąpieniem od umowy" - a z tym to się zgodzę, otrzymuję towar , nie używany, odstąpienie od umowy, do tego - co najważniejsze dowód zakupu - i po problemie. Brak zwrotu paragonu - niestety, kupujący nie maja świadomości, że to ok. 30 min zajmuje sporządzenie dokumentacji do takiego zwrotu.
Plusik.
Oczywiście sprzedawca oczekuje na zwrot towaru, żeby jak najszybciej oddac kupującemu pieniążki,
Jeśli to nie jakaś wioska w ktorej stoi "nieużywany" paczkomat to wg mnie paczki juz dawno tam nie ma.
Troszke cięzko uwierzyć, że prawie 2 tygodnie kurier nie skorzystał ze skrytki 😉
U mnie w mieście to kurier sie prosi smsami o szybkie odbieranie przesyłek bo
kazda skrytka to cenny czas
Wiocha czy miasto - codziennie są paczkomaty obsługiwane.
U nas np. złapali kuriera-złodzieja. Kradł paczki, wpadł na monitoringu. A zwalali winę na Ukraińców.
Sam jestem do tyłu na 50 zł, nie załatwiłem tego od razu - a teraz nie potrafie odnaleźć tej skradzionej przesyłki.
Ale w firmie InPost tak jest - ceny maja konkurencyjne, kosztem pracowników, zatrudnianych na najniższych stawkach, kurierzy zmieniają się co kilka miesięcy.
Ostatni - po kilku miesiącach pracy, po wizycie u lekarza, okazało się, że robi na czarno - nie jest zgłoszony do ZUS.
Teraz już przyucza nowego - ale ten nowy to obłęd... nie wróżę mu dłużej niż 2 mies.
Oświadczenie odstąpienia od umowy + skan paragonu w terminie mailem do sprzedawcy. Informowałem także sprzedawcę mailowo, że odsyłam towar. Paczkomat stoi faktycznie na wsi ale jest to jeden paczkomat i ma takie powodzenie jak mało który w mieście. Wiem że paczki w paczkomacie napewno już nie ma. Napisałem że InPost wysłał maila po umieszczeniu ,że paczka została umieszczona i po odebraniu kuriera zostanie nadany jej numer który ją ją dostanę na maila żeby sobie śledzić przesyłkę. Dziękuję wszystkim za pomoc. Dzisiaj składam reklamacje. Zobaczymy co będzie dalej.