Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jestem w trakcie dyskusji w sprawie zwrotu słuchawek dousznych.
Sprzedający twierdzi, że nie mogę ich zwrócić na podstawie zapisu w ww. ustawie : ,,Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;"
W odpowiedzi na to odniosłem się do ,,Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się
umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek
poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w
których konsument traci prawo odstąpienia od umowy; "
Uważam, że nie zostałem poinformowany, iż te słuchawki są artykułem higienicznym, którego nie można zwrócić w związku z zacytowanym przez sprzedającego fragmentem. Nie dostałem żadnych podstaw, ani wskazań, żeby tak sądzić, przed ich rozpakowaniem. Aktualnie uważam, że ja mam rację i chciałbym żeby tak pozostało, jednak po prostu liczę na dojście do tego kto ma rację tak naprawdę, więc argumenty z obu stron są bardzo mile widziane.
Można zwracać słuchawki douszne ale w ramach gwarancji lub rękojmi.
Aby towar został uznany za zgodny z umową, powinien nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju. Jeśli słuchawki wypadają to nie spełniają podstawowego celu. Składasz reklamację
@sportiemocje To że słuchawki 'wypadają' to nie jest wada słuchawek. Każde ucho ma przecież inny kształt.
Te same słuchawki jednej osobie będą wypadać a drugiej nie będą.
I własnie to, że jemu wypadają wg. UOKIK jest podstawą do złożenia reklamacji. a jesli doda ze np nie trzymają basów (ponad 80%) "małych" słuchawek ma z tym problem, sprzedający nie może nie przyjąć tego jako reklamacji
@sportiemocje Jeśli słuchawki są sprawne i zgodne ze specyfikacją producenta to nie widzę podstaw do uznania takiej reklamacji.
Kwestie takie jak "nie trzymają basów" to raczej charakterystyka "małych" (dousznych) słuchawek a nie 'problem'.