anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot towaru - obnizenie wartosci

deathcross
#7 Wielbiciel#

Zakupiłem słuchawki za 560 zł (cena sztucznie zawyzona przez sprzedawcę bo normalna cena to 400/450). Słuchawki zostały rozpakowane (naklejka z pudełka została odklejona, nie przerwana) założyłem i podłączyłem do konsoli, nie za bardzo mi przypasowały wiec dokonałem zwrotu. Sprzedawca stwierdził, że co on ma z tym zrobić i że nie zwróci mi pełnej kwoty co najwyżej 100zł. Powodem miało być to, że słuchawki były używane i że z tego tytułu obniża kwotę. Przesłał zdjęcia na których widać 1 wlos, jakieś delikatne paprochy które na dobrą sprawę mogły tam trafić juz w trakcie pakowania, podróży i rozpakowywania, tak czy siak nie są to trwałe slady i można usunąć je za pomocą zwykłej suchej ścierki. Sprzedający stwierdził jednak że mu się nie chce tego robić. Czy w takiej sytuacji sprzedawca ma prawo obnizyc kwotę? Na dobrą sprawę, w przypadku rozpakowania i podłączenia sprzętu do którego konsument ma niby prawo to każdy zwrot mógłby być obarczony obniżeniem zwracanej kwoty, jak to jest?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

mdrogeria
#21 Demiurg#

deathcross nie zrobiłeś nic na podstawie czego miałby obniżyć , aż tak drastycznie zwrot . Otwórz dyskusję i domagaj się swoich praw zgodnie z Ustawą konsumencką . Jeśli nie  dojdziecie do porozumienia po 24H poproś pracownika allegro o pomoc . Ostatecznie wystąpisz do POK o rekompensatę  .

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@deathcross Nie daj się zbyć. Rozpakowanie i przymierzenie - tak jak byś to zrobił w normalnym sklepie. Włos nie może być ( w tym wypadku) powodem obniżenia wartości. Ma prawo obniżyć wartość wtedy gdy rzeczywiście przedmiot jest uszkodozny/ubrudzony, ale musi to dobrze uargumentować. Tutaj tego nie widzę. Otwórz dyskusję.

ps zakupiłem słuchawki za 560 zł (cena sztucznie zawyzona przez sprzedawcę bo normalna cena to 400)/450) - to po co kupowałeś?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

pinsplash być może to powód rezygnacji  , niemniej ma do tego prawo .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@deathcross Sprzedawca ma prawo obniżyć zwracaną cenę, ale tylko wtedy, gdy doszło do zmniejszenia wartości towaru, na przykład gdybyś oddał słuchawki porysowane, połamane itp. Nie może obniżać ze względu na paprochy. Twój sprzedawca zdecydowanie przesadził i chce Cię wykorzystać, nie gódź się na to. Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś w niej problem i następnego dnia poproś tam o interwencję pracownika Allegro. Prawdopodobnie sprzedawca wtedy całą kwotę szybko zwróci. Gdyby jednak Dyskusja nie rozwiązała problemu, zamknij ją po 14 dniach jako nierozwiązaną i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Już samo złożenie wniosku powoduje, że sprzedawca otrzymuje odpowiednik komunikat o możliwych sankcjach.

oznacz moderatorów