anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru uszkodzonego w transporcie

betmary
#10 Popularyzator#

Po odebraniu paczki z paczkomatu okazało się, że towar wewnątrz jest zalany (co spowodowało uszkodzenie niektórych produktów), pomimo że karton był suchy. Wyglądało to tak, jakby został mocno zamoczony w transporcie i przepakowany przez kuriera do suchego kartonu. Napisałam do sprzedawcy i otrzymałam odpowiedź:
"...coś się musiało wydarzyć w transporcie i będziemy musieli to zareklamować , Co do zwrotu tej paczki , możemy zrobić tak że zwróci do nas Pani produkty uszkodzone , a produkty zdatne sobie Pani zostawi , a my zwrócimy pieniądze bądź doślemy je . Jeżeli tak załatwimy tą sprawę to bardzo proszę o odręcznie napisanie zrzeczenia się praw do roszczeń wobec inpostu gdyż potrzebujemy to do reklamacji."
Czy faktycznie powinnam napisać takie zrzeczenie? Rzeczywiście jest to niezbędne do reklamacji? I czy mi to jakoś nie zaszkodzi?
Poza tym z tym dosłaniem też trochę dziwne, nigdy się z tym nie spotkałam, nawet jak chciałam coś wymienić, to musiałam normalnie zgłosić zwrot i sprzedawca zwracał pieniądze, a ja musiałam zamawiać od nowa.
Ogólnie to nawet nie wiem, czy należy zgłaszać zwrot czy reklamację w takim przypadku, ale chyba podczas zwrotu można jako powód zaznaczyć, że towar był uszkodzony?

 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

kostas11
#21 Demiurg#

@betmary możesz i tak jak wcześniej, najpierw spisz protokół https://inpost.pl/protokol bo to spoczywa na Tobie, potem dokonaj zwrotu i zakup ponownie będzie łatwiej i szybciej 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

betmary
#10 Popularyzator#

@kostas11 A dlaczego spoczywa to na mnie? Przecież to sprzedawca ma umowę z InPostem, to sprzedawca pakował towar oraz nadawał paczkę i ja nawet nie jestem w stanie określić, czy faktycznie winny jest InPost, czy to sprzedawca nie zabezpieczył tej paczki należycie

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@betmary bo to reguluje ustawa, masz obowiązek zbadać i w razie co ustalić odpowiedzialność przewoźnika 😞

Kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

betmary
#10 Popularyzator#

@kostas11 - jak mam niby to zbadać, skoro nie widziałam oryginalnego opakowania? I jaka niby ustawa? Z tego co wiem, protokół szkody to się spisuje odbierając paczkę od kuriera, jeśli opakowanie jest uszkodzone. Tutaj opakowanie nie było uszkodzone bo prawdopodobnie kurier przepakował po zniszczeniu oryginalnego, a paczka była w paczkomacie

oznacz moderatorów

betmary
#10 Popularyzator#

@kostas11 "w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju" - tzn. jakiego rodzaju? Na pewno dotyczy to paczkomatu?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@betmary Masz dokumentację że towar tak wyglądał, dobrze mieć i otwórz dyskusję ze sprzedającym, opisz tam problem, masz tam pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

odpisują Ci tu sprzedający, otwieraj dyskusję.

oznacz moderatorów

betmary
#10 Popularyzator#

@LEW433 - tak, mam zdjęcia i wysłałam je sprzedającemu. Pisałam do niego poprzez Allegro, ale wysyłając zwykłą wiadomość i zacytowałam tutaj, co mi odpisał. Chciałam się tylko upewnić, że faktycznie powinnam napisać takie zrzeczenie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zanim odeślesz to wszystko dokładnie uzgodnij wszystko ze sprzedającym, żebyś nie został na lodzie(dlatego doradzam dyskusję) bo jak zwrocisz to sprzedajacy może obniżyć Ci zwrot środków nawet do 1zł.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@betmary tak , jest to potrzebne i nie zaszkodzi Ci , to jest na wypadek otrzymania przez Inpost zgłoszenia reklamacyjnego od Ciebie i od sprzedawcy .

oznacz moderatorów