Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam motopompę na fakturę za 699,00 zł, niestety działanie pompy jest całkowicie nie zgodne z opisem tego urządzenia. Zgłosiłam zwrot do sprzedawcy, jednak otrzymałam informację, że niekoniecznie sprzedający wyrazi zgodę na taki zwrot bo towar był zakupiony na fakturę. Czy to jest możliwe? ta pompa nie nadaje się do użytku.
To nie jest żaden zwrot bez podania przyczyny, to REKLAMACJA. Zwrotem określa się odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, które przysługuje osobom prywatnym kupującym od firmy-sklepu. Faktura nie jest przeszkodą, chyba że była wystawiona na firmę, nie na osobę prywatną. Towar niegodny z opisem lepiej reklamować z powodu wad; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Nie obstawaj przy zwrocie, tylko reklamuj, najlepiej zrób to za pomocą Dyskucji.
Rozpocznij ze sprzedającym Dyskusję przez Allegro aby wyjaśnić problem, będzie miał 24 godziny na odpowiedź, a gdy to nie nastąpi, do Dyskusji włączy się pracownik Allegro, który spróbuje Ci pomóc. W Dyskusji możesz też poprosić pracownika o pomoc gdy sprzedawca odpowie, ale nie będzie chciał załatwić sprawy zgodnie z zasadami.
Dyskusję na Allegro otworzysz tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
sprzedający mógł wyłączyć rękojmie dla przedsiębiorcy , złóż reklamację gwarancyjną która Ci przysługuje na min 12 mies chyba że sprzedający wydłużył ten okres .
Dziękuję za odpowiedz, faktura była na firmę. Nie wiem czy nie popełniłam błędu zgłaszając dziś zwrot towaru, nie otrzymałam jeszcze konkretnej odpowiedzi ale podejrzewam, że sprzedający odmówi zwrotu. Podejmę działania i będę składać reklamację. Poinformuję jak sprawa się rozwinęła, może to komuś pomoże.
Firmy nie mają prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, mogą tylko składać reklamacje. Załóż Dyskusję, to Ci pomoże w reklamacji.
po prostu złóż reklamację do gwaranta która Ci przysługuje jak ją odrzuci bezprawnie i nie zgodnie z rzeczywistym faktem wtedy załóż dyskusję, po co od razu zakładać dyskusję? przecież to strata czasu dla 3 stron dyskusji
tak, to jest logiczne
Złożyłam wniosek o zwrot ale była tam opcja i ją wybrałam, że mogłam uzasadnić zwrot, co zrobiłam, a ta opcja była taka:
"Towar jest niezgodny z opisem/zamówieniem. Opis oferty wprowadził Cię w błąd lub otrzymany towar jest innego rozmiaru, koloru itp. niż w zamówieniu."
Więc przyczyna była podana.
Teraz jednak wiem, że powinnam zacząć od reklamacji, podając te powody, które podałam przy składaniu wniosku o zwrot.
Napiszę co odpowiedział pewnie jutro sprzedawca.
Będzie Cię zwodził, ponieważ ten formularz Allegro uzna sobie za odstąpienie od umowy na postawie art. 27 ustawy konsumenckiej, mimo że jest tam podany powód odstąpienia. W odstąpieniu nie trzeba podawać powodu, ale można go podać. W Dyskusji przez Allegro byłoby Ci znacznie łatwiej egzekwować reklamację.
sprawdź na aukcji w zakładce reklamację jaka jest procedura reklamacyjna , jeżeli
sprzedający nie precyzuje i nie udostępnia formularza do reklamacji wystarczy zwykły mail z ze zgłoszeniem usterki
A w zakładce reklamacja, Sprzedający ma taki opis:
UWAGA: Informujemy, że dla kupujących niebędących konsumentami , sprzedawane przez nas przedmioty objęte są całkowitym wyłączeniem z tytułu rękojmi, zgodnie z przepisami zawartymi w Kodeksie Cywilnym.
czyli ani zwrot ani reklamacja mnie nie obejmuje bo zakup był na fakturę na firmę?
Nie może być tak, aby firma kupująca od firmy nie miała żadnego prawa do reklamacji. Wiele firm składa reklamacje i te są rozpatrywane, a gdy nie dochodzi do porozumienia, sprawy lądują w sądach. Po prostu złóż reklamację i poczekaj na reakcję sprzedawcy, zobaczysz co zaproponuje, może będzie chciał ją uwzględnić na podstawie gwarancji, a nie rękojmi. Warunki gwarancji są zazwyczaj mniej korzystne od ustawowej rękojmi, ale reklamować jakoś musisz. Sprawdź jeszcze zakładkę Gwarancja w ofercie. Masz dokument gwarancyjny dodany do sprzętu?
Niestety nie było dokumentu gwarancyjnego. Sprzęt zapakowałam z fakturą na firmę, jeszcze wypełnię dokument reklamacyjny znajdujący się na stronie u Sprzedającego w zakładce Gwarancja i wysyłam. czy już w tym momencie pisać do Allegro czy jednak poczekać na decyzję Sprzedajacego? Jeszcze jedno pytanie, bo w formularzu reklamacyjnym nie ma wzmianki czy to ma być zwrot zapłaty czy wymiana sprzętu. nie chcę wymiany bo ta motopompa to istny szmelc. nie wiem jak to ugryźć 😉
Cześć Magdalena,
Udało się Ci rozwiązać problem na swoją korzyść?
Mam podobny problem, kupiłem aparat na firmę, okazał się wadliwy. sprzedawca odmówił przyjęcia zwrotu mimo że we wniosku "zwroty" przez allegro zaznaczyłem powód do zwrotu jako produkt wadliwy. Sprzedawana tłumaczy się podstawą prawną: zwrot towaru przysługuje tylko konsumentom.
Nie chcę mi się szukać autoryzowanych placówek serwisowych...
@artur4ik755 było reklamować a nie zwracać 😞 ten wątek dotyczy podstawy prawnej sprzed 1 stycznia 2021 r.
Po za tym zmieniły się przepisy i jeśli to nie jest produkt do działalności to przysługuje Ci zwrot 🙂
Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
@artur4ik755 Przede wszystkim to tak naprawdę była to reklamacja a nie zwrot konsumencki bez podania przyczyny, więc sprzedawca nie może Cię spławiać z powodu braku zwrotów. Po drugie zmieniły się przepisy i w wielu przypadkach towar wzięty na FV (jeśli to jednoosobowa działalność) można zwracać.
Tak jak wspomniałem, kupiono na firmę, niestety na sp z.oo.
Tak, de facto była to reklamacja bo wybrano opcje zwrotu jako towar wadliwy.
Nie jest to towar który jest bezpośrednio związany z działalnością gospodarczą (profilem) mojej spółki, ale może być. Mam firmę budowlaną, kupiłem aparat bezlusterkowy.
Oto odpowiedź sprzedającego na otwarcie dyskusji:
Dziękuję za informację.
Bardzo mi przykro z powodu wady jaką jest wg Pana obarczone urządzenie.
Tak jak pisałem już wcześniej dokonał Pan zakup aparatu na firmę mającą osobowość prawną. W związku z tym nie jest Pan konsumentem ani też przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
Zgodnie z warunkami aukcji wyłączam swoją odpowiedzialność wobec Kupującego, którym jest przedsiębiorca. Wyłączenie to nie dotyczy tylko tej aukcji ale jest automatycznie ustawiane do wszystkich moich aukcji.
Aparat objęty jest gwarancją Panasonic. Jeżeli stwierdził Pan wadę produktu proszę skorzystać z gwarancji. Link gdzie i jak może Pan złożyć reklamację w Panasonic podałem już wcześniej, podaję jeszcze raz https://support-pl.panasonic.eu/.
Jeżeli ma Pan wątpliwości co do legalności mojego działania w Pana sprawie proszę skontaktować się radcą prawnym lub poprosić o pomoc w tej dyskusji pracownika Allegro.
@artur4ik755 Poproś o pomoc pracownika Allegro, to nie zaszkodzi. Jeśli faktycznie wyłączył rękojmię, to reklamować z rękojmi nie możesz, ale na pewno nie jest tak, że nie możesz w ogóle mu złożyć żadnej reklamacji. Być może pracownik Allegro go zmotywuje do wymiany sprzętu lub zwrotu wpłaty.
Masz jeszcze jedną możliwość - możesz wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeśli wada jest poważna, masz szansę odzyskać całą wpłatę; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
@artur4ik755 w tym przypadku nic nie zrobisz pozostaje Ci gwarancja producenta 😞
Nie jesteś firmą jednoosobową oraz miał wyłączoną rękojmie 😞 Sprzedawca ma rację 😞