Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonalam zwrotu towaru. Wygenrowany został kod. Paczkę z kodem umieściłam w paczkomacie. Okazało się ,że paczka trafiła do innego sprzedawcy, u którego nie robiłam nigdy zwrotu. Jak to możliwe?
@konto zamknięte No niech przedstawi. Nie przedstawi, nie ma takiej możliwoci w systemie Allero? Klika zwrot i odsyła do uKazika?
@xyz96 niestety, @lucynamosinska nie chce z nami rozmawiać i pomóc w rozwiązaniu jej własnego problemu.
Nie przedstawi, nie ma takiej możliwoci w systemie Allero? Klika zwrot i odsyła do uKazika?
a kupiła uWładka 😁
@xyz96 Przytaczasz przepis bez zrozumienia tego konkretnego przypadku.
@maxr01 Nie trzeba łamać przepisów.
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Sprzedawca zwraca środki w terminie 14 dni od jednej z powyższych dat (wcześniejszej). A ponieważ kupujący NIE ma dowodu odesłania obowiązuje go data otrzymania zwrotu.
@akcesoria-net-pl Nie ma dowodu odesłania 😄 Dobre.
Przestań pisać bzdury i ośmieszać się, zgodnie z prawem za przesyłkę odpowiada nadawca.
Odbiorca(sprzedawca)oświadcza ze nie odbierał tej przesyłki. Natomiast nadawca(kupujący) zgodnie z obowiązującym prawem składa reklamacje w firme przewozowej.
Nie myślałam ze taka prosta sprawa będzie dla ciebie istnym wezwaniem.😪
@aragil Czy ty nie rozumiesz, co jest napisane w ustawie konsumenckiej, nie rozumiesz, co napisał UOKiK na ten temat? Wasz wyżej cytaty. To nie jest moje zdanie, na to są przepisy. Kupujący odsyła towar, przedstawia dowód odesłania i sprzedawca musi w tym momencie oddać pieniądze. Postępowanie reklamacyjne gdy przesyłka zaginie to oddzielna sprawa. Masz tam napisane, kto i kiedy składa reklamację. Tego nie podważysz, nie podważysz zapisów ustawy i stanowiska UOKiK nawet wtedy, gdy jeszcze 100 razy tu napiszesz, że ja piszę bzdury.
Proszę, nie ośmieszaj się, może wystarczy.
Kupujący niezarejestrowany albo z Afryki na 14 dzień od odstąpienia od umowy wyślę jakieś nr nadania i na podstawie tego sprzedawca ma niezwłocznie zwrócić pieniędzy?😄😄😄😂😂😂
@aragil Napisz pani Joannie B (nazwisko znam, podam ci na PW) z UOKiK, że się ośmieszyła. Wymyśl jeszcze 150 ekstremalnych sytuacji, może uda ci się podważyć zapisy ustawy.
Proszę ponownie o odpowiedz na moje pytanie:
Kupujący niezarejestrowany albo z Afryki na 14 dzień od odstąpienia od umowy wyślę jakieś nr nadania i na podstawie tego sprzedawca ma niezwłocznie zwrócić pieniędzy?
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy zgodnie z art. 34 Ustawy o Prawach Konsumenta. Sprzedający nie może odmówić kupującemu możliwości skorzystania z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy, ale może pomniejszyć kwotę zwrotu adekwatnie do powstałego zmniejszenia wartości rzeczy.
więc w imię prawa pomniejszam kwotę zwrotu o 99% (jak mam stwierdzić czy odesłany towar jest pełnowartościowy ?)
xyz96 - Joanno, Twoje odpowiedzi byłyby bardzo dobre gdybyś zajmowała obiektywne stanowisko. Tym razem staram się pisać bez złośliwości, uprzedzeń itp.
Trochę tłumaczy Ciebie informacja: "Konsumenckie Centrum E-porad". Czyli sprawa jest jasna - w każdej sytuacji stajesz tylko i wyłącznie po stronie konsumenta.
Tak jak pisałem już wcześniej - chciałbym tym razem to jakoś sformułować, żeby Cię nie obrazić, lecz nie wiem, czy mi się to uda. Prócz suchych faktów prawnych dochodzi jeszcze praktyka. To jest ogromny "bagaż doświadczeń" sprzedających, często z 20-to letnim stażem. Także kupujący mają taki staż. Czy Ty możesz pochwalić się takim stażem w zdobywaniu doświadczenia? Proszę, uwierz mi, że na All są przeróżne sytuacje. Łamanie prawa jest na porządku dziennym - dotyczy to zarówno sprzedających, kupujących, przewoźników jak i samego serwisu Allegro.
Masz czas, dużą wiedzę i widzę , że to po prostu Twoja praca. Sęk w tym, że to jest jedynie "czysta teoria". Brak Ci jednak praktyki i obiektywizmu. Niestety, tej praktycznej wiedzy odnośnie przebiegu zawieranych transakcji, reklamacji, rozwiązywania problemów nabywa się "z czasem". Ja jestem na All od 20 lat. Wiele widziałem. Podobnie jak i inni sprzedający. Różne problemy rozwiązuje się na wiele różnych sposobów, o których nie masz nawet pojęcia.
Więc nie dziw się, że sprzedawcy mający 20 lat praktycznych doświadczeń na Allegro nie zawsze zgadzają się z Twoimi wypowiedziami.
Odnośnie tego przypadku.
Kupująca dokonała zwrotu - po części muszę Ci przyznać rację. Sprzedający oferował darmowy zwrot (Allegro Smart lub Allegro Paczkomat InPost). W tym przypadku, zgodnie z prawem , odpowiedzialność kupującego kończy się na nadaniu przesyłki. Również jeśli chodzi o zaginięcie przesyłki.
"Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej." - Nad tym można sporo dyskutować. Kupująca nie przedstawiła jakiegokolwiek dowodu, że nadała przesyłkę, że przesyłka została wysłana na adres sprzedającego. Masz jakikolwiek dowód na to? - nie masz. Nie wiem, po co toczy się w tym wątku taka zażarta dyskusja?
@uEdka No niech przedstawi. Nie przedstawi, nie ma takiej możliwoci w systemie Allero? Klika zwrot i odsyła do uKazika? - No fakt, czyli jeśli nie ma możliwości przedstawienia dowodu, że towar wysłała do uKazika, tylko do uStefana, to w/g Ciebie odpowiada za to Kazik?
Heh...
[edycja]
@maxr01 Całego elaboratu nie czytam, to nie ma sensu.
Nie zrozumiałeś - Joanna B to pracownik UOKiK, który odpowiedział na zadane przeze mnie pytanie - to jest cytat, poszukaj tam cudzysłowu 😄
Aha, i nie zakładaj nowych wątków o mnie, jak ten z działu dla Kupujących i nie staraj się mnie stąd wyrzucić, nie jesteś pierwszym sprzedawcą z grupy tu stale przesiadującej, który próbuje to robić. Wnioski nasuwają się same.
Widzę, że moderator wymoderował mój post o punktach za powyższy elaborat od wiadomej dwójki, ale nie wymoderował obraźliwego posta o mojej "inteligencji na poziomie rynsztoku", co niewątpliwie narusza zasady AG, prawda @_HolaOla_ ?
@xyz96 Tak, dziękuję za zwrócenie uwagi.
Przestań ośmieszać się ,podobny do uokiku organ stwierdził ze ślimak to ryba a marchewka owoc, smacznego.
haha, no właśnie, jakoś nie zauważyłem, żeby to był cytat, nie było cudzysłowu, nie było napisane, czyją wypowiedź cytujesz.
@xyz96 zgadza się wszystko tylko rzecznik nie jest sądem, niektóre sprawy są bardziej skomplikowane, smart jest usługą kupioną od allegro przez kupującego a nie od sprzedawcy to może rodzić problemy co do odpowiedzialności i kogo ?
Zaginięcie przesyłki można reklamować niezależnie, ew. scedować to uprawnienie na przedsiębiorcę 😉
Sprzedawca nie musi się na to zgodzić bo tu trzeba by się zagłębić w KC 😞
Kupujący dostaje kasę a ale jest winien ( dłużnikiem sprzedawcy o towar ) sprawa idzie do sądu i kupujący przegrywa bo nie zwrócił co sobie świadczyli 😞 Koszty i to nie małe dla konsumenta 😞
Czy nie lepiej poczekać na wyjaśnienie co stało się z paczką i spać spokojnie, zamiast zastanawiać się kiedy przyjdzie pozew 🙂
@kostas11 To nie jest żaden rzecznik, tylko UOKiK. Jeśli chcesz podważać ich stanowisko, to podważaj. Pewnie i orzeczenie sądu byś podważał, gdyby było dla sprzedawcy niekorzystne. Zapisy ustawy też podważałeś, jeśli chodzi o prawo do odstąpienia, twierdząc, że kupujący musi odebrać towar, aby móc odstąpić, co oczywiście nie jest prawdą. Ja nie wiem, co lepiej. Przepisy są, sprzedawca musi oddać pieniądze po otrzymaniu dowodu odesłania rzeczy i to potwierdza UOKiK. I nie wydawaj wyroków za sądy, nie pisz, że kupujący przegrywa, nie masz do tego uprawnień.
Dla czego nie odpowiadasz na pytania?
"Kupujący niezarejestrowany albo z Afryki na 14 dzień od odstąpienia od umowy wyślę jakieś nr nadania i na podstawie tego sprzedawca ma niezwłocznie zwrócić pieniędzy?"