Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, do wczoraj miałam możliwość zwrotu towaru do 14 dni, ale akurat z dniem wczorajszym zakupiony przeze mnie tv nie wyświetla obrazu. Wysłałam wiadomość do sprzedawcy, ale późnym wieczorem ( stąd moje pytanie tu, ponieważ odpowiedź dostanę w poniedziałek) nie kliknęłam "zwróć", a już wczoraj napisałam, że tv się popsuł i pytanie moje, jak wczoraj nie kliknęłam zwróć produkt a dziś już nie mam takiej możliwości to czy sprzedawca zgodzi się na zwrot?
@Client:33321442 jak nie działa to złóż reklamacje. Czekaj na odpowiedz sprzedawcy. W międzyczasie poczytaj o reklamacji z tytułu rękojmi.
@Client:33321442 warto poznać swoje prawa i obowiązki, poczytaj Ustawę Konsumencką 2023 i wróć do nas 😄
Szczególnie rozdział 5a, to co allegro oferuje 14 dni to taki bubel prawny ( czas na odesłanie w smarcie za darmo paczki )
Ignorantia iuris nocet 😉
@Client:33321442 Cześć. 🙂 Jeśli telewizor nie działa, to złóż reklamację. W takim przypadku odsyłasz produkt na koszt własny do sprzedającego, a po wydaniu pozytywnej decyzji reklamacyjnej sprzedający powinien zwrócić Ci koszty, które poniosłaś.
Nie musi odsyłać na własny koszt, wg prawa z tego roku to sprzedajacy powinien zaproponować formę odbioru.
Tylko jest problem w tym, że od razu było jasno napisane, że matryca u dołu tv jest troszkę ciemniejsza, a ja się na to zgodziłam, ale wczoraj obraz przestał się wyświetlać, a ja nie kliknęłam zwróć towar a było to do wczoraj. A w opisane było napisane, że nie ma gwarancji na matryce...
@Client:33321442 pisz w jednym wątku. Jak chcesz odpowiedzieć kliknij odpowiedz.
A skąd wiesz, że to matryca?
Oczywiście, nie możesz składać już reklamacji że matryca ciemniejsza, ale że matryca całkiem przestała świecić to już możesz i powinnaś reklamować. Bo przyczyna jest zupełnie inna, może być uszkodzenie podświetlania albo całkowita awaria układu sterowania matrycą.
Gwarancji może nie być, jest rękojmia telewizor ma działać.
@Client:33321442 Popsuł się a więc to nie zwrot tylko reklamacja, otwórz dyskusję, jest to forma preferowana przez Allegro i tam wszystko się wyjaśni, masz także tam pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@LEW433 napisał(a):
@Client:33321442 Popsuł się a więc to nie zwrot tylko reklamacja, otwórz dyskusję, jest to forma preferowana przez Allegro i tam wszystko się wyjaśni, masz także tam pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Nie otwórz dyskusję, tylko napisz do sprzedającego w normalnej wiadomości, a dopiero jeśli nie odpowie w ciągu 2 dni, otwórz dyskusję. Taka forma jest preferowana przez sprzedających. Nie każdy sprzedawca na allegro jest wrogiem.
Zwrot zawsze tyczy się produktu sprawnego (zwracasz towar w takim samym stanie, jak go kupiłeś i ponosisz koszty wszelkich uszkodzeń). W twoim przypadku należy skorzystać z rękojmi lub gwarancji.
W przypadku rękojmi zgłaszasz usterkę do sprzedawcy, a on ma 14 dni na podjęcie decyzji.
W przypadku gwarancji, zgłaszasz usterkę do gwaranta lub wskazanego serwisu. Większość TV ma obecnie gwarancję D2D, czyli albo serwis przyjeżdża do ciebie, albo przysyłają swojego kuriera. Sprzedawca nie jest stroną w kwestii gwarancji (chyba że warunki gwarancji tak stanowią).