anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru

Client:33321442
#1 Nowicjusz#

Witam, do wczoraj miałam możliwość zwrotu towaru do 14 dni, ale akurat z dniem wczorajszym zakupiony przeze mnie tv nie wyświetla obrazu. Wysłałam wiadomość do sprzedawcy, ale późnym wieczorem ( stąd moje pytanie tu, ponieważ odpowiedź dostanę w poniedziałek) nie kliknęłam "zwróć", a już wczoraj napisałam, że tv się popsuł i pytanie moje, jak wczoraj nie kliknęłam zwróć produkt a dziś już nie mam takiej możliwości to czy sprzedawca zgodzi się na zwrot? 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:33321442 jak nie działa to złóż reklamacje. Czekaj na odpowiedz sprzedawcy. W międzyczasie poczytaj o reklamacji z tytułu rękojmi.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:33321442 warto poznać swoje prawa i obowiązki, poczytaj Ustawę Konsumencką 2023 i wróć do nas 😄

Szczególnie rozdział 5a, to co allegro oferuje 14 dni to taki bubel prawny ( czas na odesłanie w smarcie za darmo paczki )

Ignorantia iuris nocet 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:33321442 Cześć. 🙂 Jeśli telewizor nie działa, to złóż reklamację. W takim przypadku odsyłasz produkt na koszt własny do sprzedającego, a po wydaniu pozytywnej decyzji reklamacyjnej sprzedający powinien zwrócić Ci koszty, które poniosłaś. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie musi odsyłać na własny koszt, wg prawa z tego roku to sprzedajacy powinien zaproponować formę odbioru.

oznacz moderatorów

Client:33321442
#1 Nowicjusz#

Tylko jest problem w tym, że od razu było jasno napisane, że matryca u dołu tv jest troszkę ciemniejsza, a ja się na to zgodziłam, ale wczoraj obraz przestał się wyświetlać, a ja nie kliknęłam zwróć towar a było to do wczoraj. A w opisane było napisane, że nie ma gwarancji na matryce... 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:33321442 pisz w jednym wątku. Jak chcesz odpowiedzieć kliknij odpowiedz.

A skąd wiesz, że to matryca?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Oczywiście, nie możesz składać już reklamacji że matryca ciemniejsza, ale że matryca całkiem przestała świecić to już możesz  i powinnaś reklamować. Bo przyczyna jest zupełnie inna, może być uszkodzenie podświetlania albo całkowita awaria układu sterowania matrycą.

Gwarancji może nie być, jest rękojmia telewizor ma działać.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:33321442 Popsuł się a więc to nie zwrot tylko reklamacja, otwórz dyskusję, jest to forma preferowana przez Allegro i tam wszystko się wyjaśni, masz także tam pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

@LEW433  napisał(a):

@Client:33321442 Popsuł się a więc to nie zwrot tylko reklamacja, otwórz dyskusję, jest to forma preferowana przez Allegro i tam wszystko się wyjaśni, masz także tam pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa


Nie otwórz dyskusję, tylko napisz do sprzedającego w normalnej wiadomości, a dopiero jeśli nie odpowie w ciągu 2 dni, otwórz dyskusję. Taka forma jest preferowana przez sprzedających. Nie każdy sprzedawca na allegro jest wrogiem.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Zwrot zawsze tyczy się produktu sprawnego (zwracasz towar w takim samym stanie, jak go kupiłeś i ponosisz koszty wszelkich uszkodzeń). W twoim przypadku należy skorzystać z rękojmi lub gwarancji. 
W przypadku rękojmi zgłaszasz usterkę do sprzedawcy, a on ma 14 dni na podjęcie decyzji.

W przypadku gwarancji, zgłaszasz usterkę do gwaranta lub wskazanego serwisu. Większość TV ma obecnie gwarancję D2D, czyli albo serwis przyjeżdża do ciebie, albo przysyłają swojego kuriera. Sprzedawca nie jest stroną w kwestii gwarancji (chyba że warunki gwarancji tak stanowią).

oznacz moderatorów