anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru

MAMY ROZWIĄZANIE!
elgo5
#2 Obserwator#

Czy sprzedający ma określony czas zwrotu pieniędzy za odesłany towar  (zgodnie z procedurą 14 dni)?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5
xyz96
#21 Demiurg#

Powinien zwrócić pieniądze niezwłocznie, najpóźniej 14 dni od otrzymania oświadczenia o rezygnacji. Może się jednak wstrzymać ze zwrotem wpłaty do chwili otrzymania zwracanego towaru.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

Tak, teoretycznie powinno się to robić niezwłocznie jak tylko towar się otrzyma lub otrzyma się informację, że został on odesłany. W praktyce wygląda to tak, że większość sprzedawców (w tym przyznaję się bez bicia, ja) robi tak, że czeka aż produkt do nich dotrze, aby sprawdzić czy faktycznie zostało odesłane to co miało być oraz ocenić w jakim stanie dany produkt wrócił. Wówczas jak najszybciej powinno się zwrócić pieniądze.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Nie, 14 dni liczy się od otrzymania oświadczenia o rezygnacji. Właśnie taki błędny zapis o jakim wspominasz, że 14 dni liczy się od dnia otrzymania towaru miał w swym regulaminie sklep Allegro i musiał ten zapis zmienić 🙂

Sprzedawca ma 14 dni na zwrot wpłaty od chwili otrzymania towaru wtedy tylko, gdy otrzyma oświadczenie razem z towarem.

1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
 
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 wiem, ja nie czekam 14 dni ze zwrotem wpłaty od momentu odbioru, ale nigdy nie zwracam pieniędzy szybciej niż przed odebraniem produktu i zapoznaniem się z nim. Tym bardziej biorąc pod uwagę to co klienci potrafią wyprawiać. Tym bardziej, że nigdy nie zdarzyło mi się aby klient np. wysłał mi oświadczenie, że w takim i takim dniu wysłał zwrot o nr takim i takim. Więc zawsze spokojnie czekam aż towar dojedzie.

oznacz moderatorów