anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot uszkodzonego telewizora, co mogę zrobić?

Client:97583779
#7 Wielbiciel#
  • Witam. Zakupiłam telewizor z aukcji outletowej w opisie miał mieć uszkodzone oryginalne opakowanie i był zwrócony w ciągu 14 dni, stan techniczny 100% sprawny te informacje również potwierdziłam telefonicznie. Niestety telewizor dotarł z mocno zbitym ekranem. Sprzedawca-sklep odnosi się w ten sposób, że wysyłał towar w stanie dobrym i że wina szkody jest po stronie przewoźnika a przewoźnik nie chce przyjechać spisać protokółu bo szef mu nie kazał a na infolinię przewoźnika nie idzie się dodzwonić (tv odebrał teść dlatego nie został spisany protokół od razu) co w takiej sytuacji zrobić? W dyskusji ze sprzedającym dowiedziałam się, że to ja od chwili odebrania sprzętu jestem za niego w pełni odpowiedzialna.. jakie mam możliwości i czy jest szansa na zwrot pieniędzy ? Proszę o pomoc.
oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:97583779 Zgodnie z prawem i ze stanowiskiem Allegro, nie masz żadnego obowiązku sporządzać jakichkolwiek protokołów szkody w celu rozpatrzenia reklamacji. Nie masz też obowiązku sprawdzać stanu towaru w obecności przewoźnika. Żadne outlety nie mają tu nic do rzeczy i nie usprawiedliwiają sprzedawcy. Jeżeli towar jest niezgodny z opisem, uszkodzony, możesz złożyć sprzedawcy reklamację z rękojmi, którą on musi rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Nigdzie nie zostało stwierdzone, że uszkodzenie powstało w transporcie, sprzedawca mógł już wysłać telewizor uszkodzony. W Dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro. Jeżeli to nie rozwiąże problemu, po 14 dniach zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąp o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie daj się wciągnąć w przepychanki między sprzedającego a przewoźnika, niech sobie wyjaśniają między sobą, za towar odpowiada sprzedający, otwórz spór i tam wszystko opiszesz, po 24 godz. pomoże Ci w sporze pracownik Allegro:https://allegro.pl/dyskusje/nowa Po 14 dniach od zakupu możesz złożyć wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

Client:97583779
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za pomoc . Czyli szansę odzyskania pieniążków są duże? Sprzedawca nawet sugeruje mi uszkodzenie tego telewizora a infolinia przewoźnika od kilku godzin nie odbiera ani nie odzdzwania. Jestem strasznie zestresowana tą sytuacją bo boje się o stratę pieniędzy ...

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:97583779, w wypadku transakcji o charakterze konsumenckim Sprzedający ponosi odpowiedzialność za przesyłkę do momentu przekazania jej do rąk Kupującego. Sprzedający odpowiada zatem przed Kupującym za ewentualne uszkodzenie, zagubienie czy opóźnienie w doręczeniu przesyłki wynikające z winy przewoźnika. Nie masz obowiązku sprawdzenia przesyłki w obecności dostawcy. Sprzedający nie może uzależniać przyjęcia reklamacji wadliwego towaru od sprawdzenia stanu przesyłki.

W przypadku problemów transakcyjnych, masz możliwość założenia Sprzedającemu Dyskusji. Aby to zrobić, kliknij tutaj. Dyskusja jest przestrzenią, w której opiszesz swoją sytuację, a w razie potrzeby - uzyskasz pomoc od pracownika Allegro.

Po założeniu Dyskusji, Sprzedający ma 24 godziny, aby odpowiedzieć na Twoje zgłoszenie (z wyjątkiem sobót, niedziel i dni wolnych od pracy). Po tym czasie możesz poprosić o pomoc w Dyskusji pracownika Allegro. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów