Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dobry wieczór. Trzeciego grudnia ubiegłego zamówiłem krajalnicę do wędlin do mojego przyzakładowego sklepu obwoźnego. Sprzedający miał wystawione niemal 1000 sztuk produktu oraz czas realizacji na "pojutrze u Ciebie". 2 dni później otrzymuję telefon z informacją, że krajalnicy nie mają na stanie (jak to? Przecież mają prawie 1000 sztuk wystawionych) i trzeba poczekać do następnego tygodnia. Zgodziłem się, chciałem mieć krajalnicę do końca roku. Byłem ciągle zrodzony jeśli chodzi o termin dostawy, był on ciągle przesuwany. Paczkę otrzymałem dopiero drugiego stycznia tego roku. Karton zewnątrz nie był zniszczony, przyjąłem przesyłkę. Wieczorem wyjmuje krajalnicę i niestety zauważyłem na niej zniszczenia: wygięte nóżki, ułamany plastikowy element, porysowana i obita z każdej strony obudowa krajalnicy, a maszyna po włączeniu generuje głośny dźwięk ocierania się o siebie elementów. Niezwłocznie opisałem sytuację sprzedawcy w dyskusji, zaznaczyłem w formularzy zwrot pieniędzy, sprzedawca zażyczył sobie przesłania zdjęć, co uczyniłem. Po kilku dniach braku odpowiedzi poprosiłem Allegro o pomoc. Allegro odpisało, że ja jako użytkownik reklamuję krajalnicę, a sprzedający ma 14 dni na odpowiedź. Wczoraj dostaję wiadomość SMS od PRODUCENTA krajalnicy, że został wysłany kurier po krajalnicę na naprawę gwarancyjną. Sprzedawca w dyskusji Allegro napisał, że sprzęt będzie wysłany do producenta w celu weryfikacji. Żadnej naprawy gwarancyjnej nie zgłaszałem, moje roszczenia kierowane były do sprzedawcy, a nie do producenta.
Co mogę zrobić w tej sytuacji? Sprzedawca sprzedaje sprzęt, którego nie posiada, a dopiero po złożeniu zamówienia na Allegro Sprzedawca kupuje sprzęt od producenta i wysyła klientowi. Sądzę, że nawet nie otwierali paczki przesłanej od producenta, tylko przykleili nowy list przewozowy i przesłali do mnie.
Dlaczego sprzedający, chce wysyłać sprzęt do producenta? Przecież to nie on sprzedawał mi krajalnicę, tylko sprzedawca i to sprzedawca jest odpowiedzialny za bezpieczne dostarczenie go do mnie.
Poza tym sprzęt waży prawie 30kg, a przy tym jest dość delikatny, a zabezpieczony jedynie w opakowanie z kartonu. Według mnie takie rzeczy powinno się przewozić na półpalecie. Odsyłanie sprzętu w obecnym kartonie będzie wiązało się z ewentualną możliwością dalszych uszkodzeń.
Towaru chyba nie mogę po prostu zwrócić bez podania przyczyny, gdyż jest kupiony na firmę, a jego charakter jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Będę wdzięczny za rady. Pozdrawiam
Składasz reklamację u sprzedającego i ma 14dni na rozpatrzenie, jeżeli nie rozpatrzy w tym czasie to reklamacja jest uznana, a co on zrobi czy odeśle do producenta czy sam naprawi to już nie twoja sprawa, ma 14dni na rozpatrzenie i trzymaj się tego terminu.
Czyli przesłać sprzęt do sprzedającego czy jak? Przy tej "naprawie gwarancyjnej", o której napisał do mnie producent list przewozowy był zaadresowany bezpośrednio do producenta.
jak wyślesz to do przedsiębiorcy to skończy się to 1 odrzuceniem reklamacji, 2 brakiem zwrotu kasy za wysyłkę, 3 naliczeniem ci kosztów magazynowania pzez sprzedawcę, 4 zwrotem uszkodzonej krajalnicy do ciebie na twój koszt
A dlaczego ? przecież zrobi to czego chce sprzedający>Wczoraj dostaję wiadomość SMS od PRODUCENTA krajalnicy, że został wysłany kurier po krajalnicę na naprawę gwarancyjną To decyzja sprzedającego> ma takie prawo czy nie?
Jak zażąda odesłania albo odbierze sam towar na reklamację tak masz odesłać albo wydać.
@LEW433 napisał że sprzedawca poinformował gwaranta i gwarant ma odebrać kurierem tą krajalnicę
Czyli taką podjął decyzję> prawda!🤗
@Clear0 kupiłeś na firmę ost 2 takie przypadki były na forum opisane. 1 nie przysluguje ci zwrot bez podania przyczyny bo jesteś firmą, 2 nie przysluguje ci reklamacja za niezgodność toearu z umową bo jesteś firmą. 3 rękojmie zgodnie zkc pewnie sprzedawca wyłączył w zakladce reklamacja / zwrot. Zostaje ci gwarancja więc wydaj ta krajalnicę kurierowi bo zostaniesz bez krajalnicy i bez kasy. Allegro w obu przypadkach z protectem się wypięło na kupującego ponieważ zakup był na firmę.
@Clear0 jak rozumiem krajalnicę zakupiłeś na firmę , a jest to przedmiot związany z profilem Twojej działalności więc musisz zacząć od sprawdzenia w opisie oferty jak wygląda sprawa z rękojmią dla przedsiębiorców bo jeśli jest wyłączona przysługuje Ci tylko naprawa gwarancyjna
Jest napisane tylko, że "nie przyjmuję zwrotów od firm (i powołanie na konkretny artykuł prawny)". O wyłączeniu rękojmi nic nie wyczytałem.
@Clear0 Zajrzyj do zakładki reklamacje.
"Sprzedawca odpowiada za wadliwy towar przez 1 rok od jego wydania.
Czas na reklamację - 1 rok
Dodatkowe informacje - chcąc zareklamować zakupiony u nas towar prosimy o odesłanie na nasz adres z opisem usterki oraz kopią dowodu zakupu (faktura).
O tym czy reklamacja zostanie uznana poinformujemy mailowo bądź telefonicznie w ustalonym terminie do 14 dni od daty złożenia reklamacji"
To wszystko, co Sprzedawca umieścił w zakładce "Reklamacje".
@Clear0 Prowadź dyskusję i opisuj co robisz a jak zabiorą na reklamację to dobrze, protokół szkody dobrze było sporządzić> możesz wezwać kuriera w ciągu 7dni od odebrania i takowy sporządzić zawsze.
@Clear0 @az1rael tylko teraz co ? gwarant odrzuci reklamacię bo są to uszkodzenia mechaniczne lub wykona naprawę odpłatną ,w tym momencie powinna zadziałać decyzja przewoźnika , czyli 1. powinieneś widząc zewnętrzne uszkodzenia paczki żądać jej weryfikacji przy kurierze i następnie spisać protokół szkody ,na jego podstawie przewoźnik wydaje decyzję zwykle określając przyczynę jako niewłaściwe pakowanie . Mając taki dokument domagasz się od sprzedawcy pokrycia kosztów naprawy .
Paczka zewnątrz nie jest uszkodzona, ale zawartość już tak.
Poza tym termin decyzji na reklamację i kuriera to aż 30 dni.
@mdrogeria wniesienie reklamacji do przewoźnika przez kupującego może się odbywać w tym samym czasie i iść 2 torowo, przewoźnik 30 dni na rozpatrzenie reklamacji ma i dam sobie rękę uciąć że odpowiedź reklamacyjna będzie 28-30 dzień od zgłoszenia tylko trzeba się zmieścić z tym protokołem bo inaczej nie ma o czym gadać.
@Clear0 Zwrot Ci nie przysługuje a nawet jak sprzedawca się zgodzi to potrąci za uszkodzenia 😞
Był to zakup B2B więc po przekazaniu paczki przewoźnikowi na Ciebie przechodzi ryzyko utraty czy uszkodzenia 😞
Powinieneś spisać protokół szkody do 7 dni, złożyć reklamację przewoźnikowi i czekać na odszkodowania a jak by odrzucił za złe pakowanie wystąpić z roszczeniem do sprzedawcy !!!
Ciesz się że chcą to odebrać, więc wydaj i módl się żeby nie odrzucili z powodu uszkodzeń mechanicznych, bo zostaniesz z uszkodzonym towarem i nic nie zrobisz 😞
Sporządziłem przez internet "elektroniczny protokół szkody" są stronie przewoźnika, nie miałem innej opcji, ponieważ byłem na wyjeździe. To, że przewoźnik odrzuci reklamację jest pewne, bo czytałem już multum takich historii i najczęściej obarcza sprzedawcę za zbyt słabe zabezpieczenie paczki na czas przesyłki.
@Clear0 jak masz protokół szkody spisany do 7 dni od odbioru to masz wygraną 😄 Winny będzie albo sprzedawca albo przewoźnik 🙂