anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot uszkodzonego towaru przez przedsiębiorcę

Clear0
#7 Wielbiciel

Dobry wieczór. Trzeciego grudnia ubiegłego zamówiłem krajalnicę do wędlin do mojego przyzakładowego sklepu obwoźnego. Sprzedający miał wystawione niemal 1000 sztuk produktu oraz czas realizacji na "pojutrze u Ciebie". 2 dni później otrzymuję telefon z informacją, że krajalnicy nie mają na stanie (jak to? Przecież mają prawie 1000 sztuk wystawionych) i trzeba poczekać do następnego tygodnia. Zgodziłem się, chciałem mieć krajalnicę do końca roku. Byłem ciągle zrodzony jeśli chodzi o termin dostawy, był on ciągle przesuwany. Paczkę otrzymałem dopiero drugiego stycznia tego roku. Karton zewnątrz nie był zniszczony, przyjąłem przesyłkę. Wieczorem wyjmuje krajalnicę i niestety zauważyłem na niej zniszczenia: wygięte nóżki, ułamany plastikowy element, porysowana i obita z każdej strony obudowa krajalnicy, a maszyna po włączeniu generuje głośny dźwięk ocierania się o siebie elementów. Niezwłocznie opisałem sytuację sprzedawcy w dyskusji, zaznaczyłem w formularzy zwrot pieniędzy, sprzedawca zażyczył sobie przesłania zdjęć, co uczyniłem. Po kilku dniach braku odpowiedzi poprosiłem Allegro o pomoc. Allegro odpisało, że ja jako użytkownik reklamuję krajalnicę, a sprzedający ma 14 dni na odpowiedź. Wczoraj dostaję wiadomość SMS od PRODUCENTA krajalnicy, że został wysłany kurier po krajalnicę na naprawę gwarancyjną. Sprzedawca w dyskusji Allegro napisał, że sprzęt będzie wysłany do producenta w celu weryfikacji. Żadnej naprawy gwarancyjnej nie zgłaszałem, moje roszczenia kierowane były do sprzedawcy, a nie do producenta. 

Co mogę zrobić w tej sytuacji? Sprzedawca sprzedaje sprzęt, którego nie posiada, a dopiero po złożeniu zamówienia na Allegro Sprzedawca kupuje sprzęt od producenta i wysyła klientowi. Sądzę, że nawet nie otwierali paczki przesłanej od producenta, tylko przykleili nowy list przewozowy i przesłali do mnie.

Dlaczego sprzedający, chce wysyłać sprzęt do producenta? Przecież to nie on sprzedawał mi krajalnicę, tylko sprzedawca i to sprzedawca jest odpowiedzialny za bezpieczne dostarczenie go do mnie.

Poza tym sprzęt waży prawie 30kg, a przy tym jest dość delikatny, a zabezpieczony jedynie w opakowanie z kartonu. Według mnie takie rzeczy powinno się przewozić na półpalecie. Odsyłanie sprzętu w obecnym kartonie będzie wiązało się z ewentualną możliwością dalszych uszkodzeń. 

Towaru chyba nie mogę po prostu zwrócić bez podania przyczyny, gdyż jest kupiony na firmę, a jego charakter jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Będę wdzięczny za rady. Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Składasz reklamację u sprzedającego i ma 14dni na rozpatrzenie, jeżeli nie rozpatrzy w tym czasie to reklamacja jest uznana, a co on zrobi czy odeśle do producenta czy sam naprawi to już nie twoja sprawa, ma 14dni na rozpatrzenie i trzymaj się tego terminu.

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel

Czyli przesłać sprzęt do sprzedającego czy jak? Przy tej "naprawie gwarancyjnej", o której napisał do mnie producent list przewozowy był zaadresowany bezpośrednio do producenta. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

jak wyślesz to do przedsiębiorcy to skończy się to 1 odrzuceniem reklamacji, 2 brakiem zwrotu kasy za wysyłkę, 3 naliczeniem ci kosztów magazynowania pzez sprzedawcę, 4 zwrotem uszkodzonej krajalnicy do ciebie na twój koszt

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

A dlaczego ? przecież zrobi to czego chce sprzedający>Wczoraj dostaję wiadomość SMS od PRODUCENTA krajalnicy, że został wysłany kurier po krajalnicę na naprawę gwarancyjną  To decyzja sprzedającego> ma takie prawo czy nie?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Jak zażąda odesłania albo odbierze sam towar na reklamację tak masz odesłać albo wydać.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@LEW433 napisał że sprzedawca poinformował gwaranta i gwarant ma odebrać kurierem tą krajalnicę

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Czyli taką podjął decyzję> prawda!🤗

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Clear0 kupiłeś na firmę ost 2 takie przypadki były na forum opisane. 1 nie przysluguje ci zwrot bez podania przyczyny bo jesteś firmą, 2 nie przysluguje ci reklamacja za niezgodność toearu z umową bo jesteś firmą. 3 rękojmie zgodnie zkc pewnie sprzedawca wyłączył w zakladce reklamacja / zwrot. Zostaje ci gwarancja więc wydaj ta krajalnicę kurierowi bo zostaniesz bez krajalnicy i bez kasy. Allegro w obu przypadkach z protectem się wypięło na kupującego ponieważ zakup był na firmę.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Clear0 jak rozumiem krajalnicę zakupiłeś na firmę , a jest to przedmiot związany z profilem Twojej działalności więc musisz zacząć od sprawdzenia w opisie oferty jak wygląda sprawa z rękojmią dla przedsiębiorców bo jeśli jest wyłączona przysługuje Ci tylko naprawa gwarancyjna 

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel

Jest napisane tylko, że "nie przyjmuję zwrotów od firm (i powołanie na konkretny artykuł prawny)". O wyłączeniu rękojmi nic nie wyczytałem.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Clear0 Zajrzyj do zakładki reklamacje.

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel

"Sprzedawca odpowiada za wadliwy towar przez 1 rok od jego wydania.

Czas na reklamację - 1 rok

Dodatkowe informacje - chcąc zareklamować zakupiony u nas towar prosimy o odesłanie na nasz adres z opisem usterki oraz kopią dowodu zakupu (faktura).

O tym czy reklamacja zostanie uznana poinformujemy mailowo bądź telefonicznie w ustalonym terminie do 14 dni od daty złożenia reklamacji"

 

To wszystko, co Sprzedawca umieścił w zakładce "Reklamacje". 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Clear0 Prowadź dyskusję i opisuj co robisz a jak zabiorą na reklamację to dobrze, protokół szkody dobrze było sporządzić> możesz wezwać kuriera w ciągu 7dni od odebrania i takowy sporządzić zawsze.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Clear0 @az1rael tylko teraz co ? gwarant odrzuci reklamacię bo są to uszkodzenia mechaniczne lub wykona naprawę odpłatną  ,w tym momencie powinna zadziałać decyzja przewoźnika , czyli 1. powinieneś widząc zewnętrzne uszkodzenia paczki żądać jej weryfikacji przy kurierze i następnie spisać protokół szkody ,na jego podstawie przewoźnik wydaje decyzję zwykle określając przyczynę jako niewłaściwe pakowanie . Mając taki dokument domagasz się od sprzedawcy pokrycia kosztów naprawy .

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel

Paczka zewnątrz nie jest uszkodzona, ale zawartość już tak.

Poza tym termin decyzji na reklamację i kuriera to aż  30 dni. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mdrogeria wniesienie reklamacji do przewoźnika przez kupującego może się odbywać w tym samym czasie  i iść 2 torowo, przewoźnik 30 dni na rozpatrzenie reklamacji ma i dam sobie rękę uciąć że odpowiedź reklamacyjna będzie 28-30 dzień od zgłoszenia tylko trzeba się zmieścić z tym protokołem bo inaczej nie ma o czym gadać. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Clear0 Zwrot Ci nie przysługuje a nawet jak sprzedawca się zgodzi to potrąci za uszkodzenia 😞

Był to zakup B2B więc po przekazaniu paczki przewoźnikowi na Ciebie przechodzi ryzyko utraty czy uszkodzenia 😞 

Powinieneś spisać protokół szkody do 7 dni, złożyć reklamację przewoźnikowi i czekać na odszkodowania a jak by odrzucił za złe pakowanie wystąpić z roszczeniem do sprzedawcy !!!

Ciesz się że chcą to odebrać, więc wydaj i módl się żeby nie odrzucili z powodu uszkodzeń mechanicznych, bo zostaniesz z uszkodzonym towarem i nic nie zrobisz 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel

Sporządziłem przez internet "elektroniczny protokół szkody" są stronie przewoźnika, nie miałem innej opcji, ponieważ byłem na wyjeździe. To, że przewoźnik odrzuci reklamację jest pewne, bo czytałem już multum takich historii i najczęściej obarcza sprzedawcę za zbyt słabe zabezpieczenie paczki na czas przesyłki. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Clear0 jak masz protokół szkody spisany do 7 dni od odbioru to masz wygraną 😄 Winny będzie albo sprzedawca albo przewoźnik 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów