anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot uszkodzonego towaru - reklamacja czy rękojmia

eghard
#7 Wielbiciel#

Witam

 

Zakupiłem okap, dotarł do mnie uszkodzony - lekkie wgięcie po obu stronach. Dokonałem zwrotu poprzez smart z zaznaczeniem ze zwracam z powodu otrzymania uszkodzonego towaru.
Sprzedający nie chce zwrócić pieniędzy twierdząc ze uszkodzenie powstało w transporcie i nie jest to jego wina. Ew może mi zwrócić polowe wartości - Dołączył zdjęcia z wewnętrznego monitoringu gdzie widać jak jego pracownik przepakowywuje towar -twierdząc ze ma dowód ze towar był sprawny. Ja twierdze se to właśnie ów pracownik dokonał uszkodzenia poprzez przepakowywanie towaru
Teraz Allegro mnie pyta:

„Proszę kupującego o doprecyzowanie, z jakiego prawa chciał skorzystać odsyłając rzeczy: odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, czy reklamacja z tytułu rękojmi? Przypominam, że każde z tych uprawnień niesie za sobą różne skutki.”

co powinienem odpisać? Czym się różnią obie metody i czy nie będzie tak ze jak zwrócę bez podania przyczyny to sprzedawca odbije piłkę ze towar jest uszkodzony?
a jak złoże reklamacje to będę czekał niewiadomo ile? Myslalem nad wymiana towaru na sprawny przez sprzedającego ale po jego podejściu do tematu wole zwrot gotówki i nie mieć z nim więcej nic wspólnego 

sprzedawca ma dużo negatywnych opinii gdzie ludzie narzekają na te same problemy, jedna z osób napisała se dostała używany towar oznaczony jako nowy bo był brudny z oleju kuchennego na co sprzedawca odpisał ze to widoczniejsze w fabryce testy przeprowadzali 🤦

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

xyz96
#21 Demiurg#

@eghard 

Reklamacja to rękojmia. Możesz reklamować z rękojmi, albo z gwarancji. Najlepiej reklamować z rękojmi. Nie myl reklamacji z konsumenckim zwrotem. Poczytaj o różnicach w necie.

Zrobiłeś mały błąd wysyłając formularz zwrotu z powodem „towar uszkodzony” bez dopisku, że jest to reklamacja z rękojmi. W tej sytuacji sprzedawca uznał Twój zwrot jako konsumenckie odstąpienie od umowy, bo mu tak wygodniej, i teraz chce Ci oddać tylko połowę ceny lub nic, bo przy odstąpieniu może potrącić część wartości towaru z powodu uszkodzeń. Za uszkodzenia w transporcie odpowiada przed Tobą sprzedawca, ale musisz towar reklamować, a nie robić konsumencki zwrot, o czym w formularzu zwrotu musisz wyraźnie napisać i podać zwoje żądania – naprawa, wymiana lub zwrot wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztu odesłania.

W Dyskusji napisz, że zwróciłeś towar w ramach reklamacji z rękojmi. Nie będziesz czekał nie wiadomo ile, bo na rozpatrzenie reklamacji sprzedawca ma 14 dni. Jeżeli nie odda Ci wszystkich kosztów, po tym czasie zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąp o ich zwrot z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@eghard sprzedawca ma dużo negatywnych opinii gdzie ludzie narzekają na te same problemy i decydujesz się na zakup!!!!😁 Oczywiste i jednoznaczne że należy reklamować z tytułu rękojmi.

oznacz moderatorów

eghard
#7 Wielbiciel#

Nie sprawdziłem komentarzy przed zakupem. Moja wina i teraz za ro cierpię ::

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zgłoś reklamację z tytułu rękojmi, będzie dobrze, najważniejsze że wyciągasz wnioski, Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy.😂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@eghard Nie będziesz nic cierpiał. Wyżej masz podaną dokładną instrukcję postępowania w tym przypadku.

oznacz moderatorów