Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
W zeszłym tygodniu kupiłem sporo wędlin (około 3,5 kg) w dziale supermarket - wędliny z zamiarem zamrożenia ich i przechowania na dłużej. Paczka została wysłana we wtorek i powinna dotrzeć do mnie następnego dnia, jednak tak się nie stało, ponieważ DPD przetrzymało przesyłkę. Dziś jest święto, więc również jej nie otrzymam.Wcześniej zamawiałem z tego sklepu i jako wkład chłodzący używana była zamrożona woda w butelce, co sprawdza się, jeśli przesyłka dotrze w ciągu jednego dnia. Niestety, w tym przypadku paczka będzie leżeć dwa dni w magazynie w moim mieście. Obawiam się, że wędliny mogą się zepsuć. Czy w tej sytuacji mogę dokonać zwrotu towaru przed jego odebraniem, bez problemów? Wartość zamówienia to 170 zł, więc szkoda byłoby wyrzucić je w błoto.Z góry dziękuję za pomoc.
@grubinioo produkty spożywcze o krótkim terminie ważności nie podlegają zwrotom... obowiązkiem informacyjnym sprzedawcy jest umieścić taką informację w ofercie w zakładce zwrot / wyłączenie. Zostaje reklamacja u przewoźnika, którejś ze stron transakcji (np twoja o nieterminowe doręczenie i w skutek tego zepsucie się produktu - zerknij sobie do regulaminu w ile dpd deklaruje doręczenie) za nieodebranie paczki poniesiesz konsekwencje finansowe
Reklamacja produktów spożywczych (mięsa, sera, soku czy jogurtu) jest możliwa. Jednak termin na jej dokonanie jest znacznie krótszy niż w przypadku innych towarów. Termin, w którym mamy – jako konsumenci prawo do złożenia reklamacji artykułu spożywczego określony jest w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki społecznej z 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową (DzU z 2003 r. nr 31, poz. 258). Zgodnie z nim konsumentowi przysługuje krótki – trzy dniowy termin na zgłoszenie sprzedawcy niezgodności towaru z umową.
Oczywiście że ma prawo, sprzedający nie wywiązał się z umowy.
Wróżką jesteś że wiesz że się nie wywiązał czy może podasz zapis prawa gdzie wkazane jest że sprzedawca odpowiada przed kupującym za termin dostawy? Podpowiem nie ma takiego bo tylko przewoźnik deklaruje w swoim regulaminie terminowość dostaw, sprzedawca deklaruje tylko terminowość nadania i odpowiada za stan towaru przed doręczeniem.
Mylisz się. Sprzedawca nie może przenieść na konsumenta odpowiedzialności za przesyłkę. Zawierając umowę na odległość sprzedawca odpowiada za towar do momentu wydania go „do ręki” konsumentowi. Nie ma znaczenia czy korzystał z usług kuriera czy też dostarczał towar samodzielnie. I jest to jedna z podstawowych norm prawnych przysługujących konsumentom
@LEW433 Opowiadasz znów farmazony. W jaki sposób sprzedawca się nie wywiązał? Wysłał zgodnie z deklaracją. Jeśli ktoś tu jest winny, to przewoźnik 🐭
Jeżeli zawierasz umowę i jest czas dostawy, nie został on dotrzymany a zakup konsumencki( za towar do momentu odbioru odpowiada sprzedający) masz prawo odstąpić od umowy zakupu z tego powodu.
nie ma prawa bo wędlina jest produktem spożywczym szybko psującym się i jako taka powinna mieć wyłączone prawo do zwrotu i prawie pewne ma chyba że sprzedawca jest osłem co nie potrafi zadbać o swoje interesy
@grubinioo Zaraz, zaraz wędlina to jak sama nazwa wskazuje, jest produktem wędzonym więc nawet kilka dni w paczkomacie nie powinno jej zaszkodzić, najwyżej się podsuszy. Jesli taka pseudo wędlina się zepsuje to tylko źle świadczy o jakości i jest podstawą do złożenia reklamacji i odesłania.
W dawnych kuchniach wędzone mięso tygodniami wisiało pod sufitem w kuchni lub spiżarni i nie było możliwości zepsucia.
Nie, nie zwrot przed odebraniem lecz odebranie, reklamacja i zwrot.
No teoretycznie jest wędzona i powinna długo być świeża ale jak ktoś zamawiał to wie jak jest😃 a to że kiedyś wisiała pod sufitem wędlina to fakt ale ona była na powietrzu no i się suszyła tak jakby. Tutaj się kisi w próżniowych foliach. Już wiem że zwrotu nie mogę zrobić bo ta opcja jest wyłączona także czekam jutro na paczkę i zobaczę w jakim stanie są wędliny.