Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem wkłady ze sklepu chińskiego , niestety kupowałem przez tel i nie doczytałem szczegółów ( ogólna suma mi się zgadzała 6 X 147,57) . Po sprawdzeniu na spokojnie zorientowałem się że przy zakupie 6 kompletów oni liczą transport 98 zł za każdy pakiet. 49,57 plus 98. Troche sie zdziwiłem ale czekałem na wysyłkę. Towaru w umówionym terminie nie wysłali więc poprosiłem o anulowanie zakupu i zwrot pełnej kwoty z kosztem transportu który wynosi tutaj 588 zł !!. Sprzedający zignorował prosbę i twierdzi że wysłał towar. Minęły 3 tygodnie i nie ma ani towaru ani chęci zwrotu. Przy alllegro protect pokazuje mi zwrot ale bez kosztu transportu czyli jestem stratny 588 . Czy jest szansa na odzyskanie pełnej kwoty. Przyznam że kupując kilkanaście lat na allegro pierwszy raz cos takiego spotkałem. Więc nie mam produktu i w perspektywie stratę 588 zł. W sumie niezły i spytny sposób na oszukiwanie. Bo nie wysyłamy a koszt transportu zostaje ? Proszę o pomoc czy można coś z tym zrobić
My nie wiemy czy jest szansa, AP to forma rekompensaty, więc to tylko zależy od "widzimisię" Allegro ile Ci zwrócą. Możesz czekać i walczyć z Chińskim sprzedającym,
Koszt nauki by czytać co i za ile i na jakich warunkach się kupuje to w Twoim @enewil przypadku 588 zł.
zgadzam się, chwila nieuwagi niestety, ale zgodzisz się że mogę zgłosić zwrot przed wysyłką i odzyskać pełna kwotę , nikt nie poniósł kosztów w tym przypadku
@enewil a ty myślisz że ten towar z Chin to się teleportuje z drugiego końca świata? Średnio idzie 20-30dni zwrot po twojej stronie wraz z kosztem a sprzedawca oddaje najtańszą kwotę wysyłki z oferty zgodnie z przepisami z PL. Śledzenie paczki pojawia się jak dotrze do naszej granicy, a i ty płacisz cło jak się służba celna paczką zainteresuje.
miało być taniej , a wyszło jak zwykle @enewil domagaj się od sprzedawcy udokumentowania poniesinych kosztów , być może wysłał i cofnął po Twojej rezygnacji , oddał to co Ci się w takiej sytuacji należało .
Ja nie mam do nikogo pretensji, z pośpiechu nie doczytałem szczegółow na telefonie, normalnie nie zamawiam od chinczyka jak nie jet zarejestrowany w PL ale zgłosiłem zwrot zanim to było wysłane a do tego mamy wszyscy prawo
No niestety nie bo zwrot możesz zglosić do 14 dni od odebrania przedmiotu wg ustawy konsumenckiej to allegro sobie zrobiło furtkę prawną jadąc po przepisach. Druga rzecz nie wiesz czy było niewysłane bo paczki zagranicznej zwykle nie można śledzić status się zmienia na polskiej granicy.
Jeśli ktoś miał Ci dostarczyć np w 7 dni i tego nie zrobił , potrzebowałeś tego produktu i zamówiłeś w innym mejscu , piszesz do sprzedawcy że nie wywiązał sie z umowy bo nie masz tego w umówionym czasie i prosisz że jak nie ma to dziękuję i proszę nie wysyłać i proszę zwrot środków
moim zdaniem to jest normalne
@enewil nie jest bo sprzedawca nie odpowiada za czas doręczenia przewoźnika tylko by doręczony towar był cały. Za czas doręczenia odpowiada przewoźnik wg ustalonego przez siebie regulaminu.
czyli możesz napisać w ogłoszeniu dostawa pojutrze robisz paczkę nierejestrowaną i klient dostanie za miesiąc tak ?
@enewil czt ten zapis Masz na myśli ?
Niekoniecznie, raczej po deklaracji którą sprzedawca wstawia że wyśle w ciągu np 24 godzin , to co wstawiasz to szacunek allegro, ale też na podstawie deklaracji sprzedającego
@enewil to dostawa pojutrze to allegro przewidywany czas brany z tyłka
Jako sprzedawca deklarujesz w jakim czasie wyślesz towar tak? Jest na to oddzielna zakładka przy sprzedaży, nadal uważsz że możesz wysłać kiedy chcesz ? I nie obowiązuje Cię żaden termin?
@enewil pisałem ci deklaracja nadania w przepisach nie istnieje i jako taka nie ma mocy prawnej to twór allegro do ich systemu punktacji oceny jakości w przepisach masz w kodeksie postępowania cywilnego sprzedawca zobowiązuje się wydać przedmiot zakupu bezzwłocznie ale jeśli nie ma w umowie zakupu terminu w ile dni to w domniemanie nie później niż w dni 30
rozumiem później jest KPC do rozstrzygania sporów , ale wcześniej regulamin Allegro i zasady które tu panują między klientami czyli opinie itd , po to stworzono też AP żeby uniknąć podobnych sytuacji
ponawiam pytanie co robisz :
Jeśli ktoś miał Ci dostarczyć np w 7 dni i tego nie zrobił , potrzebowałeś tego produktu i zamówiłeś w innym mejscu , piszesz do sprzedawcy że nie wywiązał sie z umowy bo nie masz tego w umówionym czasie ( sprzedawca nadal nie wysłał) i prosisz że jak nie ma to dziękuję i proszę nie wysyłać i proszę zwrot środków
Skoro miałeś możliwość zwrotu tzn że dla paczki został wygenerowany list przewozowy tzn była w realizacji więc nie mogłeś odstąpić od umowy.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1)
dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
2)
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
Art. 5431. Wydanie rzeczy kupującemu
§ 1.
Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
§ 2.
W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić. Przepisy art. 492 zastrzeżenie prawa odstąpienia od umowy wzajemnej, art. 4921 odstąpienie od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego i art. 494 obowiązki stron w razie odstąpienia od umowy wzajemnej stosuje się