Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Kupiłam przedmiot (ze smartem- odbiór w paczkomacie)...chce go zwrócić, ale warunkiem zwrotu sprzedającego jest odesłanie go na własny koszt (nie przez paczkomat...)
Czy to jest normalne? Przeciez zwroty przez smart są darmowe....
Masz dostępny
Przygotuj przesyłkę. Adres zwrotu nie będzie Ci potrzebny. Wystarczy, że użyjesz kodu zwrotu, który otrzymasz w wiadomości SMS:
Jeśli zwracasz paczkę Allegro Paczkomaty 24/7 InPost, umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu.Ja to wiem, ale sprzedający każe mi zwrocić na własny koszt kurierem....
@krysia19s Sprzedawca nie może tego wymagać, robi to po to, aby Ci utrudnić zwrot towaru. Odstąp od umowy mailem lub przez Allegro i poinformuj go, że jeśli nadal będzie stawiał takie warunki, rozpoczniesz z nim Dyskusję przez Allegro - szybko zmieni danie.
Dziekuję
@xyz96 czy zwrot towaru do paczkomatu jest zwrotem do przedsiębiorcy w myśl ustawy konsumenckiej?
Przedsiębiorca zgodnie z ustawą podał miejsce składnia reklamacji i odsyłania towaru i nie był to paczkomat
czy umowa smart będąca wysyłką allegro wiąże Sprzedawcę z paczkomatem?
proszę o odpowiedź @_HolaOla_ @cloudcloud bo to jest ciekawy problem
A ja mam takie pytanie: jaki czas sprzedawca ma na sprawdzenie ewentualne czy sprzęt, który zwróciłem jest ok i ile czy czas na zwrot pieniędzy to 14 dni kalendarzowych czy dni pracujących, czy czas na sprawdzenie łaczy się z czasem zwrotu pieniędzy czy ejst to razem np 28dni? Bo kupiłem telefon i jak przyszedł okazało się, że śrubki noszą ślady odkręcania o czym napisałem sprzedającemu i powiedziałem że zwracam towar, a sam telefon od momentu odbioru do momentu wysłania był u mnie dokałdnie 1h na co sprzedający stwierdził, że jego serwisanci musza sprawdzić tel jak go dostaną czy nie majstrowałem przy nim i czemu od razu wnioskuje że tel był otwierany (Już samo jego czepianie się wskazuje, ze coś jest nie tak z tel).
Ty go nie zwróciłeś, ty go reklamowałeś. Zwrot to określenie używane przy rezygnacji bez podania przyczyny, gdy się zwyczajnie rozmyślimy i zwrot taki jest możliwy tylko po zakupie od firmy - sklepu. Reklamacja do odesłanie towaru ze względu na niezgodność z opisem. Firma ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji od czasu jej otrzymania na piśmie i może ją uznać lub odrzucić. Po uznaniu powinieneś otrzymać zwrot wszystkich kosztów, wraz z kosztem odesłania niezwłocznie, czyli bez zbędnej zwłoki. Liczą się dni kalendarzowe. Firma może też zamiast zwrotu kosztów dokonać naprawy lub wymiany sprzętu na zgodny z opisem.
Dokładnie rzecz biorąc to go zwróciłem, i potem sprzedający zapytał czemu zwracam napisałem, ze kiedyś kupiłem tel i był podrapany na śrubkach i się okazało, że był otwierany a tutaj widzę lekkie rysy nie wiem czy to przez to, że był użytkowany czy nie ale nie chce ryzykować i po prostu rezygnuje i zwracam.
Jeśli go oddałeś bez podania przyczyny, sprzedawca ma teoretycznie 14 dni na zwrot wpłaty od chwili powiadomienia o rezygnacji. Od powiadomienia, nie od chwili otrzymania zwracanego towaru.
Jeśli jednak ma już zwracany sprzęt u siebie, powinien dokonać zwrotu wpłaty niezwłocznie.