Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć
Mam pytanie - skorzystałam z formularz zwrotu ponieważ dostałam towar używany i niedziałający który w opisie miał być NOWY. Nie jest to kupione od os prywatnej. Przy zwrocie można było wybrać powód, więc zaznaczyłam że paczka cała, ale towar uszkodzony więc muszę go REKLAMOWAĆ i odesłać, rozwiązując tym samym umowę. Sprzedawca wysłał mi kolejny raz ten sprzęt którego ja nie chce. Na dodatek w tym samym kartonie, co za 1szyn razem który był klejony już nie wiem który raz, z tą samą instrukcja obsługi która już nie jedno przeszła. Rozpoczęłam dyskusje na allegro że sprzedawcą że chciałam odstąpić od umowy i nie chcę kolejnego bubla zamiast pieniędzy. Sklep jak mantrę powtarza że skorzystałam z formularza reklamacji i tak została sprawa rozpatrzona - jako reklamacja i że to ich ostateczne stanowisko. Co mogę zrobić w takiej sytuacji skoro zaznaczyłam jasno zwrot towaru.
@igiziom007 Zwrot to tylko czynność - fizyczne odesłanie towaru.
Liczy się powód zwrotu - wybrałaś reklamację więc sprzedający działa zgodnie z prawem.
@igiziom007 tak , skorzystałaś z formularza reklamacyjnego , a w takim przypadku sprzedawca decyduje w jaki sposób doprowadzi przedmiot do zgodności z opisem ,może naprawić , wymienić lub zwrócić środki , kolejna reklamacja daje Ci prawo do odstąpienia od umowy i żądania zwrotu środków.
To ja czegoś nie rozumiem - tu jest opisany formularz zwrotu z powodu reklamacji, jest na dole napisane o zwrocie pieniędzy chyba że samemu się chce wymiany towaru bądź jego elemantu wtedy trzeba bezpośrednio napisać do sprzedającego. Ja nie chce sprzętu który już na początku był wadliwy. Poza tym po raz kolejny był wysłany w takim stanie że szkoda słów..
@igiziom007 Numer konta podajesz aby sprzedający miał możliwość zwrotu gotówki jeśli podjąłby taką decyzję reklamacyjną.
"Poza tym po raz kolejny był wysłany w takim stanie że szkoda słów"
Złóż reklamację - przy drugiej reklamacji masz prawo żądać zwrotu pieniędzy jeśli zostanie uznana.
Przy pierwszej reklamacji o sposobie rozwiązania decyduje sprzedający - zwrot/naprawa/wymiana.
A co z tym dopiskiem na dole który jest na screenie który wysłałam? 🤔 Tak jest info ze jeżeli kupujący chce sprzęt bądź jego element to musi sam wyrazić taka chęć i napisać do sprzedającego
@igiziom007 Obrazek jest dla nas niewidoczny więc nie mam jak się do tego odnieść natomiast przy pierwszej reklamacji to sprzedający decyduje o sposobie jej realizacji jeśli ją uzna za zasadną.
Może przystać na żądania kupującego ale nie ma takiego obowiązku.
Po kliknięciu w niego powinien się powiększyć
nie powiększy się. Masz za niską rangę na allegro
@igiziom007 Niestety masz za niską rangę na forum. Moderacja musi zatwierdzić ten obrazek.
a rozumiem 🙂
skopiowałam tekst z polityki zwrotów allegro dokładnie taki jaki jest na screenie 🙂
@igiziom007 regulamin allegro jest prawnie poniżej ustawy kosumenckiej. Oznacza to że tak jak w ustawie przy reklamacji to sprzedawca sam decyduje wymienia lub naprawia lub oddaje kasę akceptując roszczenie reklamacyjne. Allegro znowu tworzy nowe prawo. Sprzedaqca zgodnie z ustawą rozpatrzył twoją reklamację wysłał ci nowy towar. Co do stanu opakowania to wina klientów co 50x kupują i zwracają i potem opakowanie zewnętrzne wygląda jak po 3 wojnie światowej
Ale towar sygnowany jako nowy pierwotnie przyszedł już używany co było widać... karton klejony o pognieciony a instrukcja pogięta, brudna jakby ktoś butem na niej stanął, jednak jak coś jest nowe to oczekuje się tej nowości nawet w opakowaniu...
co w takiej sytuacji mogę zrobić, sprzedający upiera się przy swoim stanowisku.
@igiziom007 Złóż reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową.
@igiziom007 Sprzedający postąpił zgodnie z obowiązującym prawem, ma przy pierwszej reklamacji naprawić wymienić bądź zwrócić śrdoki. więc wybrał, Tobie teraz pozostaje ponowna reklamacja jeżeli oczywiście sprzęt nadal jest niesprawny, opisz to w dyskusji i poproś o pomoc Allegro.
Sprzęt jest sprawny ale to jest ten sam sprzęt który dostałam pierwotnie - wg mnie używany - przyszedł cały brudny, z pomietym kartonem i brudna pogięta instrukcja, napisali ze wymienili wadliwy element.
No ale po naprawie jest sprawny?
@igiziom007 napisał(a):
Ale towar sygnowany jako nowy pierwotnie przyszedł już używany co było widać... karton klejony o pognieciony a instrukcja pogięta, brudna jakby ktoś butem na niej stanął, jednak jak coś jest nowe to oczekuje się tej nowości nawet w opakowaniu...
co w takiej sytuacji mogę zrobić, sprzedający upiera się przy swoim stanowisku.
Karton to opakowanie nie jest produktem 🙂 tak samo jak dokonujesz zwrotu nie musisz w oryginalnym opakowaniu ( chyba że produkt tego wymaga ) i dalej będzie to nowy takie jest stanowisko UOKiK, kupisz buty w kartonie nie musisz w nim odsyłać przy odstąpieniu 🙂
c2) zwrot w wyniku reklamacja (wada/niezgodność towaru) – dotyczy transakcji zawartych od 1 stycznia 2023 roku – (powody odstąpienia w Formularzu: Brakujący element, Towar uszkodzony, ale paczka jest cała, Towar i paczka uszkodzona (w transporcie), Inna wada bądź niezgodność towaru z umową) – oznacza, że poprzez Formularz zwrotu towaru wnioskujesz do sprzedającego o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy, ponieważ:
- sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową ze względu na niemożliwość lub nadmierność kosztów
- sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową (nie dokonał naprawy lub wymiany)
- sprzedający nie jest w stanie doprowadzić towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie
- mimo próby sprzedającego doprowadzenia towaru do zgodności z umową (dokonania naprawy/wymiany) brak zgodności z umową nadal występuje
- niezgodność towaru z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od umowy/obniżenie ceny.
Sprzedający rozpatrzy Twój wniosek w trybie reklamacyjnym. Jeśli uzna Twoją reklamację, zwrot pieniędzy otrzymasz niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych. Jeżeli chcesz, aby sprzedający wymienił towar, dosłał brakujący element lub usunął wadę/niezgodność z ofertą reklamowanego produktu, zgłoś reklamację bezpośrednio do niego (w ofercie sprzedającego w części Reklamacja znajdziesz informacje, jak to zrobić).
@igiziom007 Allegro jak zwykle miesza w głowach...
Możesz przy pierwszej reklamacji zgłosić swoje oczekiwania co do sposobu jej realizacji ale zgodnie z przepisami to sprzedający decyduje czy będzie to zwrot/wymiana/naprawa.
Przy drugiej reklamacji (jeśli zostanie uznana) sprzedający ma obowiązek spełnić Twoje żądania.