anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot

krysia19s
#7 Wielbiciel#

Witam,

 

Kupiłam przedmiot (ze smartem- odbiór w paczkomacie)...chce go zwrócić, ale warunkiem zwrotu sprzedającego jest odesłanie go na własny koszt (nie przez paczkomat...)

Czy to jest normalne? Przeciez zwroty przez smart są darmowe....

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

kostas11
#21 Demiurg#

Masz dostępny 

Aby odesłać przedmiot wejdź 
  1. W zakładce Kupione znajdź przedmiot, który chcesz zwrócić i kliknij szczegóły. Wybierz opcję zwróć część lub całość zakupu, wypełnij dane i kliknij zgłoś zwrot sprzedającemu. Jako sposób wysyłki wybierz Allegro InPost i wygeneruj kod zwrotu. Dla zakupu w jednej ofercie możesz wygenerować tylko jeden kod (niezależnie od ilości przedmiotów kupionych w ramach tej oferty). Poinformujemy sprzedającego, że chcesz zwrócić przedmiot i przekażemy mu informacje na temat wybranego przez Ciebie sposobu wysyłki.
  2. Przygotuj przesyłkę. Adres zwrotu nie będzie Ci potrzebny. Wystarczy, że użyjesz kodu zwrotu, który otrzymasz w wiadomości SMS:

    Jeśli zwracasz paczkę Allegro Paczkomaty 24/7 InPost, umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu. 
________
Κώστας
oznacz moderatorów

krysia19s
#7 Wielbiciel#

Ja to wiem, ale sprzedający każe mi zwrocić na własny koszt kurierem....

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@krysia19s Sprzedawca nie może tego wymagać, robi to po to, aby Ci utrudnić zwrot towaru. Odstąp od umowy mailem lub przez Allegro i poinformuj go, że jeśli nadal będzie stawiał takie warunki, rozpoczniesz z nim Dyskusję przez Allegro - szybko zmieni danie.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...

oznacz moderatorów

krysia19s
#7 Wielbiciel#

Dziekuję

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 czy zwrot towaru do paczkomatu jest zwrotem do przedsiębiorcy w myśl ustawy konsumenckiej?

Przedsiębiorca zgodnie z ustawą podał miejsce składnia reklamacji i odsyłania towaru i nie był to paczkomat

czy umowa smart będąca wysyłką allegro wiąże Sprzedawcę z paczkomatem?

proszę o odpowiedź @_HolaOla_ @cloudcloud  bo to jest ciekawy problem

 

oznacz moderatorów

19Cyfer64
#8 Zapaleniec#

A ja mam takie pytanie:  jaki czas sprzedawca ma na sprawdzenie ewentualne czy sprzęt, który zwróciłem jest ok i ile czy czas na zwrot pieniędzy to 14 dni kalendarzowych czy dni pracujących, czy czas na sprawdzenie łaczy się z czasem zwrotu pieniędzy czy ejst to razem np 28dni? Bo kupiłem telefon  i jak przyszedł okazało się, że śrubki noszą ślady odkręcania o czym napisałem sprzedającemu i powiedziałem że zwracam towar, a sam telefon od momentu odbioru do momentu wysłania był u mnie dokałdnie  1h  na co sprzedający stwierdził, że jego serwisanci musza sprawdzić tel jak go dostaną czy nie majstrowałem przy nim i czemu od razu wnioskuje że tel był otwierany (Już samo jego czepianie się wskazuje, ze coś jest nie tak z tel).

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ty go nie zwróciłeś, ty go reklamowałeś. Zwrot to określenie używane przy rezygnacji bez podania przyczyny, gdy się zwyczajnie rozmyślimy i zwrot taki jest możliwy tylko po zakupie od firmy - sklepu. Reklamacja do odesłanie towaru ze względu na niezgodność z opisem. Firma ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji od czasu jej otrzymania na piśmie i może ją uznać lub odrzucić. Po uznaniu powinieneś otrzymać zwrot wszystkich kosztów, wraz z kosztem odesłania niezwłocznie, czyli bez zbędnej zwłoki. Liczą się dni kalendarzowe. Firma może też zamiast zwrotu kosztów dokonać naprawy lub wymiany sprzętu na zgodny z opisem.

oznacz moderatorów

19Cyfer64
#8 Zapaleniec#

Dokładnie rzecz biorąc to go zwróciłem,  i potem sprzedający  zapytał czemu zwracam napisałem, ze kiedyś kupiłem tel i był podrapany na śrubkach i się okazało, że był otwierany  a tutaj widzę lekkie rysy nie wiem czy to przez to, że był użytkowany czy nie ale  nie chce ryzykować i po prostu rezygnuje i zwracam.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli go oddałeś bez podania przyczyny, sprzedawca ma teoretycznie 14 dni na zwrot wpłaty od chwili powiadomienia o rezygnacji. Od powiadomienia, nie od chwili otrzymania zwracanego towaru.

Jeśli jednak ma już zwracany sprzęt u siebie, powinien dokonać zwrotu wpłaty niezwłocznie.

Art. 32. prawa konsumenta


Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy

1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
 
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
oznacz moderatorów