Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem przedmiot krzesła ogrodowe w dniu 3.03 paczkę odebrałem 06.03 , rozpakowałem towar chciałem go złożyć a okazało się że towar do bubel, ropoczełem procedurę przez formularz kontaktowy allegro, wybrałem opcję reklamacja, w treści zwrotu opisałem że towar jest wadliwy i od tego czasu zaczął się koszmar i przepychanie kupujący - sprzedawca-allegro. Wysłałem towar 10.03 sprzedający otrzymał towar 13.03 oficjalnie ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji to jest tylko fikcja i bujda, do dzisiaj nie otrzymałem zwrotu a allegro rozkłada ręce - już tłumaczę dlaczego.
W formularzu nie podałem w terści że chcę zwrot pieniędzy albo wymianę towaru, jak miałem to zrobić jak nie ma w nim żadnej informacji że muszę coś podać . 18.03 otworzyłem dyskusję ze sprzedawcą i allegro po wielokrotnych wiadomościach zbywaniu mnie przez sprzedającego 22.03 napisałem że proszę zwrócić pieniądze i dopiero taka treść wiadomości jest powodem reklamacji . I dopiero od tego terminu sprzedający ma 14 dni na zwrot , to jest nie poważne a takie wypadki jak mój ewidentnie pokazuje prawa i dziurę jaka powstała w polityce prywatnej allegro, którą trzeba zmienić natychmiast.
Co jest do poprawienia , ewidentnie dziura w formularzu zgłoszeniowym , przy wypełnianiu treści powinna być informacja aby określić się czego oczekujesz od sprzedającego i podpowiedź w nawiasie albo dwa odrębne teksty do zaznaczenia
" Zwrot pieniędzy "
"Wymiana towaru "
I po sprawie , dlatego przed zmianą przestrzegam wszystkich kupujących aby nie wpadli w takie problemy jak ja aby wpisywali zwrot pieniędzy albo wymiana towaru do czasu naprawy formularza przez allegro.
A was allegro proszę aby ta zmiana była zastosowana w formularzu zgłaszającym w trybie natychmiastowym, aby już nie dochodziło do takich niepotrzebnych sytuacji i nerwów dla wszystkich
@moreadzi jesteś w błędzie, przy reklamacji do 1 stycznia 2023 r. nie masz możliwości żądania zwrotu kasy, jest tylko wymiana lub naprawa i to sprzedawca decyduje co zrobi 🙂
Jak chciałeś odstąpić było odstąpić i byś dostał kasę 🙂
Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.
2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub
przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta
jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli
naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Przepraszam za zamieszanie jestem nowy wybrałem odstąpienie od umowy i tam inne i właśnie tam nie ma tej informacji że muszę wpisać zwrot pieniędzy ręcznie
@moreadzi wybrałeś reklamację a nie odstąpienie od umowy 😉 Dlatego zwrotu pieniędzy nie będzie.
Kolejny przykład obrazujący jak Kupujący rozumieją nowomowę allegro
@moreadzi Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za ustawę konsumencką, bełkot na stronach allegro i Twoją znajomość przepisów
składasz reklamację albo odstępujesz od umowy - w przepisach nie ma słowa o przepychankach lub zwrotach bez wymienienia w/w czynności
My przynajmniej raz w tygodniu mamy kupującego, który twierdzi złożyłem reklamację więc odstąpiłem od umowy bez podania przyczyny w trybie konsumenckim
Primo w ustawie konsumenckiej jasno pisze ze przy 1 reklamacji to sprzedawca wybiera jak rozpatruje zaakceptowana reklamacje a nie ty ze chcesz kase czy wymiane, secundo wybrales zwrot z powodem reklamacja wiec zglosiles reklamacje a nie odstapienie od umowy a do tego by odstapic od umowy z powodu reklamacji to wada towaru musi byc istotna a taka nie jest wada ktora da sie zareklamowac wymieniajac lub naprawiajac ten towar
@moreadzi Przepraszam za zamieszanie jestem nowy wybrałem odstąpienie od umowy i tam inne i właśnie tam nie ma tej informacji że muszę wpisać zwrot pieniędzy ręcznie
To się zdecyduj co zaznaczyłeś ??? bo to istotne żebyś wiedział gdzie popełniłeś błąd 🙂