anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwroty, jeśli zamówienie nie zostało jeszcze rozpoczęte

Client:72631326
#1 Nowicjusz#

Hej! Jak można dokonać zwrotu pieniędzy, jeśli sprzedawca nie rozpoczął jeszcze przygotowywania zamówienia i nie wysłał go? Próbowałem rozpocząć procedurę zwrotu, ale teraz Allegro prosi mnie o wybór sposobu zwrotu towaru, ale sprzedawca nawet nie rozpoczął jeszcze realizacji zamówienia. Co powinienem zrobić w tej sytuacji?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:72631326 anulować - masz aktywny przycisk?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:72631326  odatąpileś od zakupu. Teraz napisz do kupującego że rezygnujesz i poproś o zwrot wpłaty. I cierpliwie czekaj na kasę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:72631326 Możesz dokończyć procedurę zwrotu. Nie ma większego znaczenia, co tam wpiszesz, jaką metodę odesłania wybierzesz. W tej sytuacji będzie to Twoje odstąpienie od umowy i sprzedawca już towaru nie wyśle. Nie musisz go więc odbierać i odsyłać. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:72631326 
sprzedawca nawet nie rozpoczął jeszcze realizacji zamówienia. Co powinienem zrobić w tej sytuacji?
Powinieneś wybrać opcję: anulowania zamówienia.
Jeżeli nie masz dostępnej opcji anulowania (a Sprzedawca faktycznie nie rozpoczął realizacji zamówienia) może (nie musi) to być sygnał, że możesz nie być uprawniony do konsumenckiego odstąpienia od Umowy zakupu (np. zakup na spółkę, zakup od prywatnego sprzedawcy, towar wyłączony z możliwości odstąpienia bez podania przyczyny, etc.).
Złożenie nieskutecznego oświadczenia o odstąpieniu może (nie musi) skomplikować sytuację Kupującego.
Aby rozwiać wątpliwości - zachęcałbym do kontaktu ze Sprzedawcą.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów